Ο Γιώργος Τριανταφύλλου μας μιλάει για την παράσταση «Χάος και Τάξη ( Ένας φαύλος κύκλος)»

Ο Γιώργος Τριανταφύλλου μας μιλάει για την παράσταση «Χάος και Τάξη ( Ένας φαύλος κύκλος)»

Η Φαίη και η Ελπίδα φίλες από πάντα. Δύο νέοι άνθρωποι στην Αθήνα του 2022.Και περίπου όπως όλοι οι άνθρωποι στην Αθήνα του 2022 έχουν σχέδια, φόβους, όνειρα ματαιωμένα, όνειρα που παραμένουν όνειρα, χιούμορ, μεγάλα μυστικά, μικρά μυστικά, αυτοσαρκασμό, αναζητήσεις και έντονη ανάγκη για εκτόνωση. Μια αναγκαστική συγκατοίκηση τις φέρνει ακόμη πιο κοντά και πυροδοτεί συγκρούσεις, ενδοσκόπηση και οριακές συμπεριφορές.

Το Χάος και Τάξη (Ένας Φαύλος Κύκλος) είναι ένα έργο για μια γενιά που είχε περίπου τα πάντα και τα έχασε σχεδόν όλα. Που δεν σταματά να ονειρεύεται, να ελπίζει, να σπάει πλάκα, αλλά και να γκρεμίζει ότι έχτισε αφού πλέον δε φοβάται να χάσει. Για μια γενιά που τα έχει ζήσει όλα. Ή και τίποτα.

 

Πώς εμπνευστήκατε να γράψετε ένα κείμενο σχετικά με την συγκατοίκηση δύο νέων ανθρώπων της σύγχρονης εποχής;

Από την ίδια την ζωή! Με την Ελένη Θεοδοσοπούλου που πρωταγωνιστεί στην παράσταση ήμασταν συγκάτοικοι για ένα διάστημα. Μάλιστα για πολύ καιρό αστειευόμενοι λέγαμε πως κατά κάποιο τρόπο οι ζωές μας είχαν συντονιστεί και στις καλές αλλά και στις πιο άτυχες στιγμές. Οικονομικά, ψυχολογικά, συναισθηματικά κι εργασιακά δεν υπήρχε ένας τομέας που να μην είχαμε συμπαρασύρει ο ένας τον άλλο.

Για ποιο λόγο επιλέξατε οι δύο πρωταγωνίστριες να είναι γυναίκες;

Ήταν από κοινού οι επιθυμία μας με τις δυο πρωταγωνίστριες την Ελένη Θεοδοσοπούλου και την Φανή Κουλούρη να ανεβάσουμε ένα έργο που να παίζουν οι δυο τους. Καθώς αναζητούσαμε έργα με την Μαρία Στέλλα Γκότση μας ήρθε η έμπνευση για μια πρωτότυπη ιστορία την οποία γράψαμε μαζί.

 

Στις μέρες μας, η σύγκρουση των νέων ανθρώπων με τους εαυτούς τους είναι αναπόδραστη. Πώς αγκαλιάζει αυτή τη σύγκρουση το «Χάος και Τάξη»;

Αυτός ακριβώς είναι ο πύρηνας του έργου. Οι ηρωίδες έρχονται κάθε στιγμή σε σύγκρουση με τις ιστορίες που κουβαλούν, τα πάθη, τα μυστικά τους και αυτά που δεν τολμούν να παραδεχτούν στους ίδιους τους εαυτούς τους. Μία διαρκής μάχη με τον εσωτερικό τους κόσμο που τις φέρνει τελικά αντιμέτωπες με το χαός και την τάξη στην ζωή τους.

Σε ποιο βαθμό θα ταυτιστεί το νεανικό κοινό με την ιστορία των δύο γυναικών; Αντίστοιχα, πώς θα «διδαχθεί» το κοινό της μεγαλύτερης γενιάς από τα προβλήματα της νεότερης

Διανύουμε την εποχή της εικόνας, των γρήγορων ταχυτήτων που την μια στιγμή πιστεύεις ότι έχεις όλη την ζωή μπροστά σου, την άλλη κλείνεσαι σπίτι για να προστατευτείς. Ύστερα πάλι σου λένε βγες έξω και τρέχεις κατοστάρι για να επιβιώσεις και να προλάβεις όσα έχασες. Είναι σαν να σε έχουν μόνιμα στο ΟΝ/. Σε ότι αγορά το κοινό της μεγαλύτερης γενιάς νομίζω ότι το κλειδί βρίσκεται στον συντονισμό και την δημιουργία μιας κοινής γλώσσας κατανοητής από όλους.

Πώς η γενιά στην οποία ανήκουν οι δύο γυναίκες είχε περίπου τα πάντα και τα έχασε σχεδόν όλα;

Είναι η γενιά που γεννήθηκε μετά το 90’. Μεγάλωσε σε μια φαινομενική ευημερία, έζησε δόξες, Ολυμπιακούς Αγώνες, έκανε όνειρα στην εφηβεία και ύστερα ήρθε η δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, η οικονομική κρίση, τα , η δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου, ο και η μη απονομή δικαιοσύνης σε υποθέσεις που αφορούν το κίνημα . Σαν τους υποσχέθηκαν μια ζωή σαν σε παραμύθι που τελικά ήταν δυσοίωνο.

Με ποιο τρόπο καυτηριάζονται τα κακώς κείμενα μιας ολόκληρης εν εξελίξει γενιάς στο «Χάος και Τάξη»;

Μέσα από τους προβληματισμούς, τις ανησυχίες και τα περιστατικά των δύο ηρωίδων που ωστόσο δεν χάνουν και την πιο αισιόδοξη και εύθυμη νότα έχοντας ως σύμμαχό τους το χιούμορ, τον αυτοσαρκασμό και την μεταξύ τους φιλία.

Σκηνοθετικά σε ποια σημεία δώσατε περισσότερη βάση, τόσο στην ερμηνεία των ηθοποιών όσο και στη διαμόρφωση του σκηνικού χώρου;

Το σημαντικότερο είναι η αφήγηση της ιστορίας. Ο θεατής να μπορεί να την παρακολουθήσει ακόμη και με κλειστά μάτια. Από ‘κει και περά ο σκηνικός χώρος και τα σκηνικά props δεν συνοδεύουν απλά τον κόσμο της παράστασης. Είναι απόλυτα συνυφασμένα αισθητικά και χρηστικά με ότι συμβαίνει επί σκηνής. Ότι υπάρχει στην σκηνή έχει λόγο που βρίσκεται εκεί.

 

Τελικά, πώς θα επέλθει το χάος και πώς θα αποκατασταθεί η τάξη;

Στον κόσμο του έργου η σύνδεση δίνει την ισορροπία στο Χάος με την Τάξη. Διαφορετικά όταν υπερισχύει το ένα από τα δύο επέρχεται η ανισορροπία και οι ηρωίδες χάνουν την επαφή και την αίσθηση του μαζί.

Ευχαριστούμε τον Γ. Τριανταφύλλου για την παραχώρηση της συνέντευξης.

Όλες οι πληροφορίες για την παράσταση βρίσκονται εδώ

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.