«Σκέτη Κοροϊδία» | Σκην.: Β. Κατσικονούρης

«Σκέτη Κοροϊδία» | Σκην.: Β. Κατσικονούρης

Το θέατρο «Αλεξάνδρεια» του Βασίλη Βλάχου παρουσιάζει τη φετινή χρονιά το έργο του βραβευμένου συγγραφέα Νίκου Μ. Δημητρόπουλου «Σκέτη Κοροϊδία». Το έργο γράφτηκε τον Νοέμβριο του 2019 και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή, σε σκηνοθεσία Βασίλη Κατσικονούρη, με τους Βασίλη Βλάχο και Πανάγο Ιωακείμ.

Το έργο

Ένας καταπιεσμένος άνθρωπος γύρω στα εξήντα, ο Αντώνης, ευρισκόμενος σε άθλια ψυχολογική και οικονομική κατάσταση, παίρνει την απόφαση ν' αυτοκτονήσει. Εν είδει κύκνειου άσματος, μπαίνει σ' ένα κατάστημα κινητής τηλεφωνίας που πρόκειται να κλείσει, με σκοπό να διαμαρτυρηθεί επειδή η εταιρεία τον εξαπάτησε, υψώνοντας έτσι ανάστημα, για πρώτη και τελευταία φορά στη ζωή του.

Ο Αντώνης, ερχόμενος σε αντιπαράθεση με τον υπάλληλο, τον Προκόπη, δεν αργεί να οδηγηθεί στα άκρα και, δρώντας εν θερμώ, τραβά το πιστόλι που προοριζόταν για τον εαυτό του και το στρέφει εναντίον του υπαλλήλου. Δίχως να καταλάβει κι ο ίδιος πώς, βρίσκεται ξαφνικά στη θέση του απαγωγέα.

Η ομηρία εξελίσσεται σε τηλεοπτικό και διαδικτυακό σόου: αθέατοι αστυνομικοί, δημοσιογράφοι αλλά κι ένα ανώνυμο πλήθος, πέφτουν επάνω στους δυο ανθρώπους με διάθεση κανιβαλική. Η ασφυκτική κατάσταση εντείνεται από τον καλοκαιρινό καύσωνα και από τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει ο δράστης.

Ο Αντώνης, μη μπορώντας ν' αντεπεξέλθει στην ολοένα αυξανόμενη πίεση, αφήνεται στην επιρροή του ομήρου, ο οποίος σταδιακά μετατρέπεται σε συνεργό, που κατευθύνει με μαεστρία τον απαγωγέα του προς το σημείο που ο ίδιος επιθυμεί.

Η «Σκέτη Κοροϊδία» είναι ένα σύγχρονο κοινωνικό έργο με κωμικά στοιχεία.

 

Σκηνοθετικό σημείωμα

«Το έργο του Νίκου Δημητρόπουλου είναι σκληρό και οδυνηρά αστείο. Είναι έργο των καιρών μας. Δεν μένει όμως στην επικαιρότητα. Σαν ένα αιχμηρό εργαλείο την σκαλίζει και βρίσκει συμπεριφορές, στάσεις και σκέψεις που σιγοβράζουν από κάτω. Σκέψεις που τρομάζουν… Ήταν πολύ δελεαστικό να το σκηνοθετήσω. Σε αυτόν το χώρο της «Αλεξάνδρειας», όπου ο Βασίλης Βλάχος, χρόνια τώρα, με αγώνα, κρατάει μία προσωπική εστία αντίστασης στην υποβάθμιση». ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΤΣΙΚΟΝΟΥΡΗΣ

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Ο Νίκος Δημητρόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα. Έκανε σπουδές βιομηχανικού σχεδιασμού και σπούδασε στην ανωτέρα σχολή δραματικής τέχνης του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν, απ’ όπου αποφοίτησε το 2007. Εργάστηκε στο θέατρο ως ηθοποιός και σκηνοθέτης (Κ.Θ.Β.Ε., Θέατρο Τέχνης, Εθνικό Θέατρο, Σφενδόνη, Βαφείο, Ενδορφίνη, Θέατρο του Νέου Κόσμου), στο Τρίτο Πρόγραμμα της ελληνικής ραδιοφωνίας κ.α. Διηγήματά του έχουν βραβευτεί και δημοσιευτεί, σε ανθολογίες, σε περιοδικά και στο διαδίκτυο. Το θεατρικό του έργο «Οι καλοί λογαριασμοί», απέσπασε ομόφωνα το Β' βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου θεατρικού συγγραφέα, στον διαγωνισμό των κρατικών βραβείων συγγραφής θεατρικού έργου του Υπουργείου Πολιτισμού το 2016. Το θεατρικό του έργο «Στον Πάγο», ανέβηκε τη σεζόν 2018-19, σε παραγωγή του θεάτρου «Ιλίσια Βολανάκης». Έγραψε τα κείμενα για την παράσταση «Επταπύργιο, ένας αιώνας σε μια μέρα», που ανέβηκε το καλοκαίρι του 2019, σε παραγωγή του Κ.Θ.Β.Ε.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Συγγραφέας: Νίκος Μ. Δημητρόπουλος
Σκηνοθεσία: Βασίλης Κατσικονούρης
Σκηνικά-κοστούμια: Ματίνα Γεωργά, Δημήτρης Παπαστάμος
Μουσική Επιμέλεια: Βασίλης Κατσικονούρης
Φωτισμοί: Βασίλης Κατσικονούρης, Γιάννης Ζέρβας
Φωτογραφίες: Ηλίας Μωραΐτης
Γραφιστικά: Ιουλία Καραβασίλογλου
Ηχοληψία: Δημήτρης Χαλούλος
Φωνή δημοσιογράφου: Δανάη Καλαχώρα
Παίζουν οι ηθοποιοί: Βασίλης Βλάχος (Αντώνης), Πανάγος Ιωακείμ (Προκόπης)

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.