«Σινεμά με τον Φρόυντ» -Skipper Straad της Ειρήνης Βαχλιώτη

«Σινεμά με τον Φρόυντ» -Skipper Straad της Ειρήνης Βαχλιώτη

Η έβδομη κατά σειρά και τελευταία για φέτος προβολή του κύκλου πραγματοποιείται με την ταινία Skipper Straad της Ειρήνης Βαχλιώτη (38', 2004) την Κυριακή 18 Μαΐου 2025 και ώρα 17:00 στον Κινηματογράφο Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21 & Πατησίων 101).

Μετά την προβολή ακολουθεί συζήτηση όπου σχολιάζουν οι:
- Ειρήνη Βαχλιώτη, Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης.
- Απόστολος Βαλτάς, Ψυχίατρος Ψυχαναλυτής μέλος της Ελληνικής Ψυχαναλυτικής.

Μετά τη συζήτηση αρχίζει το πάρτι της Ελληνικής Ψυχαναλυτικής Εταιρείας με διάσημο DJ. 

Μια βραβευμένη ταινία μικρού μήκους εμπνευσμένη από τη «Βάρδια» του Νίκου Καββαδία

Σενάριο-Σκηνοθεσία: Ειρήνη Βαχλιώτη
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Παναγιώτης Κλειδαράς
Παραγωγή: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, CL Productions, Ειρήνη Βαχλιώτη
Διάρκεια: 38’ | Μορφή: 35mm Α/Μ | Είδος: Μυθοπλασία
Ηθοποιοί: Δέσπω Διαμαντίδου, Μελέτης Γεωργιάδης, Μιχάλης Γιαννάτος

Σύνοψη
Το σενάριο βασίζεται σε ένα απόσπασμα από την Βάρδια του Καββαδία. Ένας ναυτικός μένει ξέμπαρκος σε ένα μακρινό λιμάνι. Πότε θα ξανασμίξει με τη θάλασσα; Νοικιάζει μια φτηνή κάμαρα που κοιμίζει τους ξενιτεμένους με βάρδιες, άλλος κοιμάται το πρωί, άλλος το βράδυ. Κατάλαβε πως μοιραζόταν το κρεβάτι με ένα κορίτσι της νύχτας… Αρχίζει μια παράξενη συναλλαγή μαζί της καθώς εκείνη όταν αφουγκράζεται την ανέχεια του, τού αφήνει δυο τσιγάρα. Χωρίς να συναντηθούν ανταλλάσσουν έγνοια και φλερτ μέσω αντικειμένων που αφήνει ο ένας για τον άλλον στο κοινό τους δωμάτιο. Μόλις καταγραφεί η πρώτη ικανοποίηση μιας σωματικής ανάγκης η αναπαράσταση θα κηρύξει την έναρξη της αέναης αναζήτησης εκείνου του αντικειμένου που θα ικανοποιήσει την επιθυμία. Γνωρίζουμε ότι ο Έρωτας τυφλώνει ώστε να βυθιστούμε στην Αρχή της Ευχαρίστησης, απαλλαγμένοι από τους περιορισμούς της Αρχής της Πραγματικότητας. Οι εραστές της φτηνής κάμαρας θα πλέξουν τον έρωτα τους στο επίπεδο της αφής και της ακουστικής και δεν θα συναντηθούν στο πεδίο της όρασης για να μας υπενθυμίσουν πως ο έρωτας αντιπροσωπεύει μία κατάσταση που μονίμως τείνει να πραγματοποιηθεί χωρίς ποτέ να πραγματοποιείται οριστικά, υπό την έννοια ότι το ερωτικό είναι πάντοτε επίκαιρο και δεν μπορεί να εννοηθεί ως κάτι που έχει ολοκληρωθεί.

Διακρίσεις – Βραβεία
- ΄ Κρατικό Βραβείο Ποιότητας ταινίας μικρού μήκους, Φεστιβάλ
Θεσσαλονίκης
- Α΄ Βραβείο Καλύτερης Βαλκανικής Ταινίας
- Jameson’s Award – ανάμεσα στις 12 καλύτερες ευρωπαϊκές ταινίες μικρού
μήκους
- Ειδικό Βραβείο Επιτροπής στο Μεσογειακό Φεστιβάλ της Ταγγέρης, Μαρόκο
- Α΄ Βραβείο Μυθοπλασίας στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
- Βραβείο Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου
- Βραβεία φωτογραφίας, ενδυματολογίας, σκηνογραφίας και ήχου

Κριτικές
«Καλλιτεχνικός Kινηματογράφος με κεφαλαίο Kάπα... Δεν βλέπουμε συχνά στονεγχώριο κινηματογράφο τέτοια αποτελέσματα ακόμα και από ώριμους δημιουργούς.» – Νέα Εστία, τόμος 154 ος .
«Μερικές φορές μία μικρού μήκους είναι πολύ μεγάλη ταινία.» – Time Out Athens.

Οργανωτική επιτροπή: Ι. Αμβραζιάδου, Α. Βαλτάς, Μ. Ζέης, Ι. Κλεώπας (συντονιστής) Μ. Παραδείση, Α. Χριστοπούλου

 

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.