ΟΠΑΝΔΑ: Το εικαστικό πρόγραμμα στους εκθεσιακούς του χώρους

ΟΠΑΝΔΑ: Το εικαστικό πρόγραμμα στους εκθεσιακούς του χώρους

Δύο νέες σημαντικές εκθέσεις παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού & Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) στους χώρους του τον Σεπτέμβριο, της Ραλλού Παναγιώτου με τίτλο «Μικροκλίμα τσέπης» στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων και του Διονύση Σοτοβίκη με τίτλο «Το σπίτι του Ροδάκη» στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης & Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη», ενώ παρατείνονται στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων οι εκθέσεις «δες ΑΠΕΝΑΝΤΙ. Έναν οικισμό στην Κέρο 4.500 χρόνια πριν» και «omnia caritatis» του Βαγγέλη Γκόκα. Μια σύντομη περιήγηση στο πρόγραμμα, αποκαλύπτει το εύρος της θεματικής και την ποικιλία των προσεγγίσεων.

Σημειώνεται πως η είσοδος στους εκθεσιακούς χώρους και τα Μουσεία του ΟΠΑΝΔΑ, σύμφωνα με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, επιτρέπεται σε όσους/-ες έχουν:
· εμβολιαστεί
· νοσήσει (έως 6 μήνες από τη διάγνωση) και
· έχουν πραγματοποιήσει αρνητικό PCR εντός 72 ωρών ή rapid test αντιγόνου εντός 48 ωρών, σε περίπτωση που δεν έχουν εμβολιαστεί.
Η χρήση ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή του κοινού στους εκθεσιακούς χώρους.

 

Ραλλού Παναγιώτου - «Μικροκλίμα τσέπης»
Χώρος: Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων, Βασ. Σοφίας, Πάρκο Ελευθερίας (στάση Μετρό: Μέγαρο Μουσικής)
Διάρκεια: 21 Σεπτεμβρίου 2021 - 7 Νοεμβρίου 2021 
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή: 11:00-19:00, Σάββατο-Κυριακή 10:00-15:00, Δευτέρα κλειστά 

Στη γλυπτική της η Ραλλού Παναγιώτου κωδικοποιεί υφές καθημερινής ζωής, τμήματα αντικειμένων, φευγαλέα συμβάντα και προσωπικά βιώματα, τα οποία αναπλάθονται και μεταφέρονται σαν να διαδραματίζονται εκ νέου στον χώρο της έκθεσης. έκθεσης. Όπως υποδηλώνει ο τίτλος της έκθεσης Μικροκλίμα τσέπης, την Παναγιώτου την ενδιαφέρει το μερικό αντικείμενο, οι λεπτομέρειες ενός αντικειμένου ή περιβάλλοντος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, τοπολογίες όπως η τσέπη ενός ανδρικού παντελονιού και η εσοχή ενός τοίχου μεταφέρουν, με τη μορφή μαρμάρινων ανάγλυφων και άλλων στοιχείων, την αίσθηση μιας τσέπης, το κενό, το περιεχόμενο, τη θερμοκρασία της. Τα έργα της Παναγιώτου σχετίζονται με τον ελεύθερο χρόνο, με μια παύση της παραγωγής. «Τα αντικείμενα στα οποία επικεντρώνομαι φέρουν μια πολυπλοκότητα στην οικονομική τους διάσταση, είναι αντικείμενα που από μαζικά γίνονται προσωπικά και συνδέονται με μηχανισμούς επιμέλειας του εαυτού. Ένα λαστιχένιο βατραχοπέδιλο υποδηλώνει μια ταύτιση με το σώμα που κινείται με τον εαυτό του σε μια χρονική αναδίπλωση. Δεν αναφέρεται στο άτομο τη στιγμή που παράγει» διευκρινίζει η καλλιτέχνις.
* Επιμέλεια έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης, επιμελητής εκθέσεων και εικαστικών δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ
* Με την υποστήριξη της γκαλερί Bernier/Eliades

«Το σπίτι του Ροδάκη. Προς μια συναισθηματική δόμηση. Διονύσης Σοτοβίκης»
Χώρος:  Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» Δήμου Αθηναίων, Αγγελικής Χατζημιχάλη 6, Πλάκα
Διάρκεια: 23 Σεπτεμβρίου 2021 - 21 Νοεμβρίου 2021
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή: 11:00-19:00, Σάββατο-Κυριακή 10:00-15:00,
Δευτέρα κλειστά

Η έκθεση του Διονύση Σοτοβίκη στο Μουσείο Χατζημιχάλη παρουσιάζει την εικαστική ματιά ενός εκπροσώπου της σύγχρονης αρχιτεκτονικής πάνω στο έργο ενός επώνυμου εκπροσώπου της λαϊκής αρχιτεκτονικής. Ο Αλέξανδρος Ροδάκης γεννήθηκε το 1854 και ήταν κρητικής καταγωγής. Υπήρξε αυτοδίδακτος γλύπτης και ζωγράφος, καθώς και μουσικός. Έχτισε το σπίτι του στον Μεσαγρό της Αίγινας το 1884, όταν ήταν 30 ετών. Έζησε στο σπίτι αυτό με τη γυναίκα του και τα οκτώ παιδιά του. Πέθανε το 1926 ή λίγο νωρίτερα. Το σπίτι του Ροδάκη, όπως συνήθιζε να λέει ο δημιουργός του, είναι χτισμένο με ιδέες παρά με πέτρες. Ο Ροδάκης έχτισε το σπίτι του με ψυχή και συναίσθημα -αυτά ήταν τα βασικά οικοδομικά υλικά του- και εκεί ακριβώς έγκειται η μοναδικότητά του, που το καθιστά παράδειγμα για τη σύγχρονη αρχιτεκτονική. Αν στις αρχές του προηγούμενου αιώνα το σπίτι του Ροδάκη ήταν απλά ένα «ντοκουμέντο της ζωντανής λαϊκής τέχνης», για μας σήμερα μπορεί να σημαίνει πολλά περισσότερα. Το σπίτι αυτό, ως αυθεντικό έργο τέχνης, υποδεικνύει αξίες που έχουν χαθεί και τις έχουμε ανάγκη, αποτελώντας ταυτόχρονα ένα ιδανικό μοντέλο συγχώνευσης τέχνης και ζωής.

* Επιμέλεια έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης, επιμελητής εκθέσεων και εικαστικών δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ

Eπίσης. παρατείνονται οι εκθέσεις:

Βαγγέλης Γκόκας -  "omnia caritatis"
Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων (κτίριο Μεταξουργείου): Λεωνίδου & Μυλλέρου,
Πλ. Αυδή.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Σάββατο: 11:00-19:00, Κυριακή 10:00-16:00, Δευτέρα κλειστά
 
Η ατομική έκθεση omnia caritatis είναι μια επιλεκτική αναδρομή στο ζωγραφικό έργο του Βαγγέλη Γκόκα. Περιλαμβάνει πίνακες της τελευταίας δεκαετίας, δίνοντας κυρίως έμφαση στην πρόσφατη δουλειά του, μια σειρά από σχέδια μεγάλων διαστάσεων με κάρβουνο. Η έκθεση παρατείνεται μέχρι τις 3 Οκτωβρίου.

«δες ΑΠΕΝΑΝΤΙ. Έναν οικισμό στην Κέρο 4.500 χρόνια πριν»
Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων (κτίριο Μεταξουργείου): Λεωνίδου & Μυλλέρου, Πλατεία Αυδή.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Σάββατο 11:00 - 19:00, Κυριακή 10:00 – 16:00, Δευτέρα κλειστά

Η έκθεση με τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα από την Κέρο
στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων παρατείνεται μέχρι τις 12 Δεκεμβρίου

 

 

 

 

 

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.