ΑΝΑΒΟΛΗ | «Ο αναβάτης και ο Ελέφαντας» | Ομάδα Αμάλγαμα

ΑΝΑΒΟΛΗ | «Ο αναβάτης και ο Ελέφαντας» | Ομάδα Αμάλγαμα

Ποια η σχέση του αναβάτη ενός ελέφαντα με τον ελέφαντα;...

Του Υπερανθρώπου του Νίτσε με τον άνθρωπο;...

Ενίοτε του γονιού με το παιδί του;...

Του εκπαιδευτή με το εκπαιδευόμενο ζώο (ή άνθρωπο);...

Συνεχίζοντας στην ίδια πορεία της σχεσιακής αναζήτησης, (μετά τελευταίο το έργο «κι αν καταβροχθίζαμε ο ένας τον άλλον;» το οποίο  συμπλήρωσε 36 sold out), η χορογράφος ανατρέχει κατά κύριο λόγο στα εργαλεία σύγχρονων υπαρξιακών θεωριών, αλλά και ψυχολογικών θεωριών του 20ου και 21ου αιώνα. Αποσπάσματα  από το μοναδικό, εξαιρετικά δυναμικό, ποιητικό αλλά και φιλοσοφικό κείμενο του Νίτσε, «έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα», έχουν επιλεγεί και διατρέχουν το έργο συνομιλώντας με σύμφωνες ή και παράταιρες κινητικές εικόνες... Η κύρια επιρροή προέρχεται από το βιβλίο του βραβευμένου ψυχολόγου Τζόναθαν Χάιντ, «Η υπόθεση της ευτυχίας».

Ο ανθρώπινος νους, σύμφωνα με τον Χάιντ είναι διαιρεμένος. Μπορεί να παρομοιαστεί με έναν ελέφαντα και τον αναβάτη του. Ο αναβάτης αποτελεί το συνειδητό μέρος του νου, αυτό που ερμηνεύει και συλλογίζεται, αλλά μπορεί να ασκεί μονάχα περιορισμένο έλεγχο σε ό,τι κάνει ο ελέφαντας... Ο ελέφαντας περιλαμβάνει όλο το υπόλοιπο σύστημα: ενδόμυχα αισθήματα, ενστικτώδεις αντιδράσεις, συναισθήματα και διαισθήσεις, το ασυνείδητο... Η εικόνα ενός αναβάτη πάνω σε έναν ελέφαντα είναι μια μεταφορά που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας ενδεικτική της αδυναμίας του έλλογου νου να δαμάσει ή να καθοδηγήσει το μεγάλο αυτό ζώο, στην περίπτωση (αρκετά συχνή) που οι δύο αυτές διαφορετικές νοημοσύνες δεν συνεργάζονται σωστά.

«Η ευτυχία πηγάζει από το ανάμεσα» μας λέει ο Χάιντ και όχι μόνο από μέσα μας, όπως συμπέραναν ο Βούδας και ο Επίκτητος.

Σύμφωνα με μια απόπειρα ερμηνείας και ανάλυσης του Ζαρατούστρα του Νίτσε, ο άνθρωπος που στοχεύει στον Υπεράνθρωπο, θεωρεί ότι πρέπει να αυτοϋπερνικηθεί, ώστε να καταλήξει να δαμάσει τον άνθρωπο-ελέφαντα...

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σύλληψη-Ιδέα/Χορογραφία/Σκηνοθεσία/Σκηνογραφία/Δραματουργία: Μαρία Γοργία
Κείμενα: Φρίντριχ Νίτσε / Μαρία Γοργία και ερμηνευτές
Επιμέλεια κειμένων: Έφη Γιαννοπούλου
Μουσική: Ρίχαρντ Βάγκνερ (Βαλκυρίες)
Μουσική επιμέλεια: Μαρία Γοργία
Υποκριτική λόγου: Αγγελική Καρυστινού
Σύμβουλοι Δραματουργίας: Μιράντα Βατικιώτη, Έφη Γιαννοπούλου
Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης
Βοηθός Χορογράφου: Έφη Τζερεμέ
Φωτογραφίες: Αγγελική Σβορώνου, Βαγγέλης Αγγελάκης
Βίντεο-τρέιλερ: Περικλής Μαθιέλλης
Ερμηνεύουν: Θέμις Ανδρεουλάκη, Βάσω Μακρή, Μαρία Γοργία
και οι: Μαρία Ανεζάκη, Μαρτίνα Κώστα, Βασιλική Μαστοράκη, Αφροδίτη Μιχαηλίδου, Χριστίνα Μόσχου, Στράτος Παπαδέλης, Ειρήνη Τζαβάρα.

**Οι πρώτοι 10 που θα κλείσουν θέση και για τα 2 έργα (Η παράσταση «από τι υποφέρετε; από Ύπαρξη» θα παρουσιαστεί ξανά στην Αθήνα για 3 μόνο παραστάσεις στις 14,15,16/4/2020) θα μπορούν να παρακολουθήσουν την πρώτη ημέρα Σεμιναρίου Χορογραφικής Σύνθεσης με διδάσκουσα τη Μαρία Γοργία που θα πραγματοποιηθεί το Μάιο 2020 (Περισσότερες πληροφορίες θα ανακοινωθούν σύντομα).

 

 

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.