Μaria João Pires + Festival Strings Lucerne | Μια βραδιά αποκλειστικά με έργα Beethoven

Μaria João Pires + Festival Strings Lucerne | Μια βραδιά αποκλειστικά με έργα Beethoven

Η ελβετική ορχήστρα δωματίου Festival Strings Lucerne, η οποία ενθουσίασε το ελληνικό κοινό στο περσινό ντεμπούτο της στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ανταποκρινόμενη στην πρόσκλησή του να συμπράξει για πρώτη φορά στην Ελλάδα με την Maria João Pires, συναντά την κορυφαία πιανίστα το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου στις 8:30 μ.μ.

Η Pires, μετά το συγκλονιστικό της ρεσιτάλ της τον προηγούμενο Απρίλιο, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, συμπράττει με το γνωστό σύνολο σε μια συναυλία αποκλειστικά με έργα Ludwig van Beethoven, ερμηνεύοντας το Τρίτο κοντσέρτο για πιάνο σε ντο ελάσσονα. Ο εξάρχων και καλλιτεχνικός διευθυντής της ορχήστρας, Daniel Dodds, θα καθοδηγήσει μουσικά, από το αναλόγιο τη Festival Strings Lucerne σε δύο ακόμη έργα της μπετοβενικής παρακαταθήκης: στη διάσημη ορχηστρική Εισαγωγή «Κοριολανός» και στην κοσμαγάπητη «Ηρωική» Συμφωνία σε μι ύφεση μείζονα

Από την Τρίτη συμφωνία στο Τρίτο κοντσέρτο για πιάνο
Η Τρίτη συμφωνία του Ludwig van Beethoven θεωρείται επαναστατική, διότι ανανέωσε την «κλασική» συμφωνία, μέσα από τις συνθετικές καινοτομίες που εισήγαγε ο δημιουργός της. O Beethoven άρχισε να την επεξεργάζεται λίγο μετά την πρεμιέρα της Δεύτερης συμφωνίας, την ολοκλήρωσε στα 1804 και την παρουσίασε για πρώτη φορά σε ιδιωτική συναυλία στις 7 Απριλίου 1805, σε μία από τις κατοικίες του πρίγκιπα Lobkowitz, ο οποίος ήταν καλλιτεχνικός προστάτης του συνθέτη. Αρχικά, η Συμφωνία έφερε τον τίτλο «Βοναπάρτης», αλλά, αφότου ο Ναπολέων έχρισε εαυτόν αυτοκράτορα στα 1804, ο Beethoven αφαίρεσε την ένδειξη αυτή από το χειρόγραφό του. Όταν το έργο εκδόθηκε στα 1806 τιτλοφορούνταν πλέον «Ηρωική συμφωνία… που γράφτηκε για να τιμήσει τη μνήμη ενός σπουδαίου άνδρα». 

Προγενέστερο της «Ηρωικής», το Τρίτο κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα γράφτηκε στα 1800 και πρωτοπαρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 1803, με τον ίδιο τον Beethoven στο πιάνο, ο οποίος συνήθιζε να συμμετέχει στις πρεμιέρες των κοντσέρτων του ως σολίστ. Μάλιστα, αναφέρεται ότι το ερμήνευσε από μνήμης, καθώς δεν είχε προλάβει να καθαρογράψει τα πιανιστικά μέρη! Πρόκειται για μια από τις πιο αντιπροσωπευτικές συνθέσεις της εργογραφίας του για πιάνο, ένα κοντσέρτο σπάνιας ομορφιάς και μοναδικής κομψότητας που άνοιξε νέους δρόμους στους συνθέτες της ρομαντικής εποχής. 

Το ορχηστρικό τοπίο της βραδιάς συμπληρώνεται από την Εισαγωγή «Κοριολανός». Ο γερμανός μουσουργός τη συνέθεσε το 1807, αντλώντας έμπνευση από την ομώνυμη τραγωδία του Heinrich Joseph von Collin, η οποία βασίζεται, με τη σειρά της, στον σαιξπηρικό «Κοριολανό». Και τα δύο θεατρικά έργα αναφέρονται στη σχεδόν θρυλική μορφή του ρωμαίου στρατηγού Γάιου Μάρκιου Κοριολανού. Η εντυπωσιακή ουβερτούρα του Beethoven, που μοιάζει να αφηγείται μουσικά την ιστορία του γενναίου ρωμαίου στρατιωτικού, ερμηνεύτηκε για πρώτη φορά στην Αυλή του πρίγκιπα Lobkowitz το 1807.

Κρατήσεις εισιτηρίων και περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές της εκδήλωσης ΕΔΩ

 

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.