Επτά ομορφιές | Tamina Amadyar

Επτά ομορφιές | Tamina Amadyar

TAMINA AMADYAR

haft paykar

5 Μαΐου - 16 Ιουλίου 2022
Εγκαίνια: Πέμπτη 5 Μαΐου, 5 - 9 μ.μ.

Η Γκαλερί Ελένη Κορωναίου παρουσιάζει την δεύτερη ατομική έκθεση της Tamina Amadyar στην Αθήνα, με τίτλο haft paykar.

O τίτλος της έκθεσης προέρχεται από το ομώνυμο βιβλίο του Πέρση μεσαιωνικού ποιητή και μυθιστοριογράφου Nizami και μεταφράζεται ως επτά πορτρέτα ή επτά εικόνες, επτά ιστορίες ή επτά ομορφιές. Ο αριθμός επτά κατέχει πολύ σημαντική θέση στην περσική μυθολογία. Η ιστορία του βιβλίου αφηγείται τις επισκέψεις επτά κοριτσιών σε έναν βασιλιά, μία κάθε ημέρα της εβδομάδας που αντιστοιχεί σε ένα διαφορετικό χρώμα. Το χρώμα παίζει σημαντικό ρόλο στην ιστορία και χρησιμοποιείται για να αναπαραστήσει τα επτά στάδια της αγάπης κατά την παράδοση των Σούφι. Η Amadyar εμπνεύστηκε από τις εικονογραφήσεις του συγκεκριμένου βιβλίου και του τρόπου αναπαράστασης της περσικής αρχιτεκτονικής και κουλτούρας.

Στους ζωγραφικούς πίνακες της Amadyar κυριαρχούν το χρώμα και το σχήμα. Στη δουλειά της συχνά μεταφράζει εικόνες και αναμνήσεις από τοπία και το περιβάλλον της σε αφηρημένες συνθέσεις. Μέσα από αυτή την διαδικασία περιορίζει τις καθημερινές της εντυπώσεις σε απλά σχήματα, αφήνοντας ταυτόχρονα στον θεατή το περιθώριο να κάνει τους δικούς του συσχετισμούς. Tο ένα χρώμα περιορίζει, αγγίζει ή επικαλύπτει το άλλο και δημιουργούνται νέες μορφές, σχήματα και αποχρώσεις. Η ένταση των χρωμάτων επιτυγχάνεται με χρωστική που η καλλιτέχνης αναμιγνύει με κουνελόκολλα. Ενώ τα χρωματικά πεδία φαίνονται επίπεδα και χωρίς δομή, με μια πιο προσεκτική ματιά παρατηρεί κανείς σχέδια που μοιάζουν με χαρακτικά ή γραφή σε χρώμα, υποδεικνύοντας νέες καμπύλες και αρχιτεκτονικές μορφές που αιωρούνται και συνενώνονται στους φαινομενικά γυμνούς καμβάδες της.

Την έκθεση συνοδεύει μια νέα σειρά από ακουαρέλες που απεικονίζουν τσάντες ρυζιού, ένα αντικείμενο που ήταν πάντα παρών στην καθημερινότητά της. Παρόμοια με τις εικονογραφήσεις που βρίσκονται στο βιβλίο haft paykar, οι τσάντες ρυζιού απεικονίζουν έναν συνδυασμό εικόνων και γραφής, όπου μέσω της χρήσης ακουαρέλας οι απεικονίσεις αυτές γίνονται πιο αφαιρετικές, αλλοιώνοντας την δυναμική της ίδιας της εικόνας.

Βιογραφικό καλλιτέχνιδος

Η Tamina Amadyar γεννήθηκε το 1989 στην Καμπούλ (Αφγανιστάν) και σπούδασε στην Kunstakademie του Ντύσελντορφ, με καθηγητή τον Tal R. Ζει και εργάζεται στο Βερολίνο. Στις πρόσφατες ατομικές τις εκθέσεις περιλαμβάνονται οι: Sound of the city, Meyer Riegger, Karlsruhe (2021); Making Waves, Eleni Koroneou Gallery, Αθήνα (2020); The Big Dipper, Kewenig, Πάλμα ντε Μαγιόρκα, Ισπανία (2019); It’s a match, Oldenburger Kunstverein, Όλντενμπουργκ (2019); BIG BLUE SKY, Kunstverein Reutlingen, Ρόιτλινγκεν (2018); 10,000 hours, Galerie Guido W. Baudach, Βερολίνο (2017); Έχει επίσης συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις, όπως: Ars Viva Preis 2022, KAI Art Center, Ταλίν (2022) και Brücke Museum, Βερολίνο (2021); Five On Paper, Eleni Koroneou Gallery, Αθήνα (2021); Adrian, George, Peter, Sofia, Tamina., P420 Art Gallery, Μπολόνια (2019); last dance, Autocenter at the KINDL, Βερολίνο (2018); Kunst als Spiegel der Gesellschaft – Werke aus der Sammlung der DekaBank, Schloss Neuhardenberg, Neuhardenberg, Γερμανία (2017); Memories of an elephant, Kunsthaus Essen, Έσσεν (2017); Monday is a day between Sunday and Tuesday, Tanya Leighton, Βερολίνο (2017); You’re just too good to be true, Contemporary Fine Arts, Βερολίνο (2015). Έχει λάβει τις ακόλουθες επιχορηγήσεις: Hooper Projetcs stipend (2015), Helmut E. Kreutzer Stiftung stipend (2013-2014), the Rölfs Partner stipend (2013) και stipend of Heinrich-Böll Stiftung e.V. (2009-2015). Το 2016 συμπεριλήφθηκε στην λίστα του Forbes „30 under 30“ και το 2021 της απονεμήθηκε το Ars Viva Preis 2022.

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.