Bauhaus 19 | CLOSING PARTY

Bauhaus 19 | CLOSING PARTY

Τον Οκτώβριο του 2018 ξεκινήσαμε το μεγάλο μας αφιέρωμα στο Bauhaus, έχοντας διοργανώσει μέχρι τώρα μια σειρά εκδηλώσεων (προβολές, συζητήσεις, εργαστήρια για μικρούς και μεγάλους κ.ά.) με τον τίτλο Bauhaus im Haus - Bauhaus Open House

Τώρα ολοκληρώνουμε τη σειρά αυτή με Bauhaus Media Art και ήχο του σήμερα από Έλληνες καλλιτέχνες.

Η Μαρίνα Γιώτη, ο Γιώργος Μωραΐτης και ο Νεκτάριος Παππάς εμπνεύστηκαν από έργα media art του Bauhaus και τα συνοδεύουν ζωντανά στον αίθριο χώρο του Ινστιτούτου σ’ ένα 45λεπτο πρόγραμμα.

Στο πάρτι που θ’ ακολουθήσει θα τους ακούσουμε και σε DJ-Sets.

Με το πάρτι αυτό δεν ολοκληρώνουμε μόνον τη σειρά Bauhaus im Haus – Bauhaus Open House, αλλά αποχαιρετούμε προσωρινά και το House στην Ομήρου 14-16, καθώς από το Ιούλιο θ’ αρχίσει η ανακαίνισή του.

Είστε όλοι καλεσμένοι!

--

Όσοι επίσης δεν πρόλαβαν να δουν την εγκατάσταση "Virtual Bauhaus" και "Das Totale Tanz Theater" θα έχουν στις 27/6 την ευκαιρία να τις επισκεφθούν.

Το αφιέρωμα στο Bauhaus θα συνεχιστεί από τον Σεπτέμβριο σε άλλους χώρους της πόλης, π.χ. στο Ωδείο Αθηνών. Το ίδιο και οι άλλες μας εκδηλώσεις μέχρι την Άνοιξη του 2020 οπότε θα σας υποδεχτούμε και πάλι στους ανανεωμένους χώρους στο «σπίτι» μας στην Ομήρου 14-16.

BAUHAUS MEDIA ART

Η φιλμική άσκηση ήταν για τους δασκάλους και τους μαθητές του Bauhaus ένα σημαντικό στοιχείο της εκπαιδευτικής ιδέας που είχε υπογραμμίσει ο Walter Gropius: ότι στη Σχολή πρέπει να μεταδοθεί μια «επιστήμη του βλέμματος». Σκοπός ήταν η τέχνη και η τεχνολογία να αποτελέσουν μια νέα ενότητα, από την οποία δεν μπορούσε να λείπει ο κινηματογράφος, το κατεξοχήν τεχνολογικό μέσο. Παρότι ο László Moholy-Nagy δεν κατάφερε να ιδρύσει στο Bauhaus ένα «Πειραματικό Κέντρο Κινηματογραφικής Τέχνης» (Versuchsstelle für Filmkunst), εντούτοις οι καθηγητές και οι σπουδαστές της Σχολής παρήγαγαν ένα αξιοσημείωτο σύνολο φιλμικών έργων. Ενώ πολλά από αυτά προέρχονται από τα χρόνια λειτουργίας του Bauhaus, ορισμένα υλοποιήθηκαν από τους ίδιους τους καλλιτέχνες μετά τον πόλεμο – με βάση ωστόσο τις «κινηματογραφικές παρτιτούρες» που είχαν δημιουργήσει την περίοδο λειτουργίας της Σχολής.

Στους προγραμματικούς στόχους που υποστήριζε ο Moholy-Nagy, ο κινηματογράφος διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Σύμφωνα με αυτούς, η καλλιτεχνική εξειδίκευση έπρεπε να αντικατασταθεί από την εργασία με πληθώρα μέσων. Η φωτογραφία και ο κινηματογράφος όχι μόνο δεν μπορούσαν να απουσιάζουν από αυτή την πολυδύναμη προσέγγιση, αλλά διαφαινόταν ότι θα λάμβαναν και κεντρική θέση στο παιδαγωγικό σκεπτικό.

Οι φιλμικές δουλειές του Bauhaus μπορούν να ομαδοποιηθούν με βάση τρεις κεντρικούς άξονες: αρχιτεκτονικά ντοκιμαντέρ, καταγραφές κοινωνικής κριτικής και αφηρημένα κινηματογραφημένα πειραματικά έργα media art, τα οποία εξέταζαν επιμέρους προβλήματα και διερευνούσαν τις οπτικές εκφάνσεις του μοντέρνου σχεδιασμού με τη χρήση και διαμόρφωση φωτός και χώρου.

Οι κατηγορίες αυτές περιλαμβάνουν έργα των δασκάλων του Bauhaus (Walter Gropius, Lázló Moholy-Nagy), των σπουδαστών του Bauhaus (Heinrich Brocksieper, Werner Graeff, Kurt Kranz, Kurt Schwerdtfeger) και κινηματογραφιστών που συνδέονταν στενά με το Bauhaus (Hans Richter, Viking Eggeling).

Απόσπασμα από κείμενο του Thomas Tode, δοκιμιογράφου, κριτικού κινηματογράφου και επιμελητή κινηματογραφικών προγραμμάτων, ειδικότερα για τη σοβιετική αβανγκάρντ και το Bauhaus

Το πρόγραμμα της βραδιάς

COMPOSITION I 1922/1977, 2΄ του Werner Graeff

KOMPOSITION II/ 1922/1959, 2΄ του Werner Graeff

Live Sound: Νεκτάριος Παππάς

KREUZSPIEL του Ludwig Hirschfeld-Mack (1923)

1964-65, 9΄ (απόσπασμα: 6΄)

Ανακατασκευή μιας σύνθεσης ανακλώμενου φωτός

Παραγωγή στο Αρχείο Bauhaus στο Darmstadt

από σπουδαστές της Σχολής Werkkunstschule Darmstadt,

με βάση τις οδηγίες του Ludwig Hirschfeld-Mack

Live Sound: Γιώργος Μωραΐτης

LEPORELO – DRAFT FOR A COLOUR FILM

1930-31/1972, 5’ του Kurt Kranz

Live Sound: Νεκτάριος Παππάς

REFLECTIVE PLAYS OF COLOURED LIGHT του Kurt Schwerdtfeger

1922/1967, 24΄ (απόσπασμα: 17΄)

Live Sound: Μαρίνα Γιώτη

SURFACES PERPELLERISTIC, 1930, 3’

DUCK, 1930, 1’

SEAMSTRESS, 1930, 2’ του Heinrich Brocksieper

Live Sound: Νεκτάριος Παππάς

RHYTHMUS 21

1921/1923, 4’ του Hans Richter

DIAGONAL SYMPHONY

1921-1924/25, 7΄ του Viking Eggeling

Live Sound: Γιώργος Μωραΐτης

Και ακολουθεί ΠΑΡΤΙ με DJ-Sets από Μαρίνα Γιώτη, Γιώργο Μωραΐτη, Νεκτάριο Παππά.

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.