«Από το φαίνεσθαι στο είναι» | Αναδρομική Έκθεση του Δημήτρη Μανίνη

«Από το φαίνεσθαι στο είναι» | Αναδρομική Έκθεση του Δημήτρη Μανίνη

Ο εικαστικός Δημήτρης Μανίνης την Πέμπτη 19 Μαΐου στις 20.30 εγκαινιάζει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης την δεύτερη αναδρομική του έκθεση «Από το φαίνεσθαι στο είναι». Η έκθεση αυτή είναι η επόμενη που πραγματοποιεί ο Δημήτρης Μανίνης  και ακολουθεί εκείνη της Μπιενάλε της Βενετίας όπου ο εικαστικός ήταν προσκαλεσμένος από το Διεθνές Ίδρυμα Εικαστικών Antonio dal Ponte. Πρόκειται για 35 έργα που καλύπτουν, αντιπροσωπευτικά όλων των περιόδων, των 45 χρόνων, της εικαστικής δραστηριότητας του Δημήτρη Μανίνη.

Τα έργα είναι δουλεμένα με λάδι οργανικού διαλύτη, με λάδι υδατοδιαλυτό, με ακρυλικό, βινύλ και αερογράφο. Οι διαστάσεις τους από 30x45 έως 100x160 εκ.. Εκτίθενται επίσης, 2 γλυπτά από κεραμικό υλικό υψηλής θερμοκρασίας και μέταλλα, «ντυμένα» με έγχρωμα σμάλτα που παρασκευάσθηκαν στο εργαστήρι Τέχνης Eroterra, στην Τσαγκαράδα Πηλίου και 5 γλυπτά από σύνθετα υλικά, αφαιρετικές ανθρώπινες μορφές σε φυσικό μέγεθος. Τα έργα είναι ανθρωποκεντρικά, και το ονειρικό κλίμα που επικρατεί, προέρχεται από την αντιπαράθεση του βροτού προς το άφθαρτο, του προσκαίρου προς το αιώνιο, πράγμα που παραδίδει στο βλέμμα του θεατή τον αυτοσαρκασμό του δημιουργού.

Eπιμέλεια: Αννίτα Πατσουράκη, Ιστορικός Τέχνης

Βιογραφικό Δημήτρη Μανίνη

Γεννήθηκε στην Ελλάδα, στη Σκιάθο το 1948. Παρακολούθησε  μαθήματα διαφόρων γνωστικών αντικειμένων στο Πανεπιστήμιο και πήρε πτυχίο από το τμήμα Φυσικής. Αυτοδίδακτος, μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος.

Ατομικές εκθέσεις

Ελλάδα

1975, Θεσσαλονίκη, γκαλερί ”Ενημέρωση”

1976, Θεσσαλονίκη, γκαλερί ”Ενημέρωση”

1980, Θεσσαλονίκη, ”Λέσχη Γραμμάτων και τεχνών”

1986, Θεσσαλονίκη, γκαλερί ”Κ7”

1989, Θεσσαλονίκη, αναδρομική, ”Ινστιτούτο Γκαίτε”

1995, Αθήνα, γκαλερί ”Μπουζιάνη”, Δήμος Αθηναίων

1997, Αθήνα, γκαλερί ”Titanium”

1999, Αθήνα, γκαλερί ”Μετώπη”

2003, Αθήνα, αμφιθέατρο Κολλεγίου Αθηνών

Ιταλία

2006, Torino, μετά από πρόσκληση της γκαλερί «Accademia», ενταγμένη στο πλαίσιο των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων

2009, Biennale Βενετίας, μετά από πρόσκληση του ιδρύματος Antonio dal Ponte

Ομαδικές εκθέσεις

Έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις. Οι σημαντικότερες είναι:

“Δημήτρια” 1981² Θεσσαλονίκη,

“Δέκα Έλληνες ζωγράφοι” 1998 Πάρκο Ελευθερίας, Αθήνα,

“I colori dell’ Arte” Ολυμπιακό χωριό Bardonecchia, Τορίνο 2006

Διδασκαλία

· 2001 – 2003 συνεργάζεται με το Κολλέγιο Αθηνών (Ψυχικό), διδάσκοντας  Συστημική της Αισθητικής σε ενήλικες

· 2003-2006 συνεργάζεται με τα Εργαστήρια Εικαστικών του Δήμου Αγίας Παρασκευής διδάσκοντας σε ενήλικες το μάθημα ˝Εικαστικά Παίγνια˝, που περιλαμβάνει θεωρία και εφαρμογή στο πεδίο της ζωγραφικής

· 2003 συνεργάζεται με τα Εργαστήρια Εικαστικών του Δήμου Παλλήνης, διδάσκοντας σε ενήλικες το μάθημα ˝Εικαστικά Παίγνια˝, που περιλαμβάνει θεωρία και εφαρμογή στο πεδίο της ζωγραφικής

· 2006 αναλαμβάνει την διεύθυνση των εργαστηρίων Εικαστικών του Δήμου Παλλήνης, όπου και διδάσκει το μάθημα ˝Εικαστικά Παίγνια˝,

δραστηριότητες σχετικές με τα εικαστικά

§ Το 1989 μαζί με την κεραμίστρια Ευαγγελία Μαρίνου εγκατέστησε το εργαστήρι τέχνης Eroterra στο Ανατολικό Πήλιο, στην Τσαγκαράδα, όπου λειτουργεί ως σήμερα..

§ Από το 1985 ως το 1988 παρουσίασε το θεωρητικό του έργο ”Ένα παραμετρικό μοντέλο για την σύγχρονη τέχνη” σε διαλέξεις στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στο Ίδρυμα Μελετών Αίμου.

§ Από το 1979 ως το 1985 έγραψε κριτικές για εικαστικά γεγονότα και άρθρα με περιεχόμενο ”Αισθητική και κοινωνία” στις εφημερίδες ”Θεσσαλονίκη”, ”Μακεδονία”, καθώς και στο περιοδικό ”Αντί”

§ Κατά τα έτη 2003 και 2004 έδωσε σειρά διαλέξεων με θέματα «Παιδική εικαστική δραστηριότητα. τέχνη;», «Τι είναι αυτό που βλέπουμε;», «Η βρεφική ηλικία του πολιτισμού», στην Αθήνα

§ Ιδρυτικό μέλος της ”Λέσχης κινηματογράφου Θεσσαλονίκης” και μέλος της συντακτικής επιτροπής τους περιοδικού ”Κινηματογράφος”.

§ Ιδρυτικό μέλος της ”Πανελλήνιας Πολιτιστικής Κίνησης για την Βόρεια Ελλάδα” και μέλος του Δ.Σ. επί τετραετία.

§ Οργανωτής και ομιλητής της ημερίδας «Η τέχνη υπό το βλέμμα του εγκεφάλου», Αγ. Παρασκευή Αθήνα 2005. (Πανεπιστημιακοί νευροανατόμοι ερευνητές καθώς και σπουδαστές του Δ. Μανίνη κατέθεσαν εισηγήσεις για την λειτουργία του Οπτικού Εγκεφάλου, και εν συνεχεία, ακολούθησε συζήτηση)

 

Οι θεατές, συμπεριλαμβανομένων των ανηλίκων από δώδεκα (12) ετών και άνω, εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:

[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 10 του υπ.αριθμ 1 σχετικού, ή

[β] πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ.αριθμ. 1 σχετικού συνδυαστικά προς:

[γ] αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας προς τα ανωτέρω υπό [α] και [β].

Τα ανωτέρω πιστοποιητικά, υπό [α] και [β], επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή (εκτυπωμένα), είτε ηλεκτρονικά μέσω της κινητής συσκευής του θεατή, τα οποία ο ιδιοκτήτης ή νόμιμος εκπρόσωπος της επιχείρησης (ή εξουσιοδοτημένο πρόσωπο) σαρώνει ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α ́ 118) Covid Free GR. Εναλλακτικά, αλλοδαπός που προέρχεται από τρίτη χώρα (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης), τα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου ελέγχουν τα ανωτέρω πιστοποιητικά σε έγχαρτη μορφή.

Οι ανήλικοι θεατές ηλικίας από τεσσάρων (4) έως και έντεκα (11) ετών, προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου, στην οποία προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ. αριθμ. 1 σχετικού. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα.

Οι ανήλικοι θεατές έως και δεκαεπτά (17) ετών δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test), σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 9 του σχετ.1.

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.