Ancient Future Solo | Εκπαιδευτικό πρόγραμμα χορού για εφήβους από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Ancient Future Solo | Εκπαιδευτικό πρόγραμμα χορού για εφήβους από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Το Αρχαίο Δράμα είναι μία ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης για κάθε μορφή τέχνης. Η επίδρασή του δεν περιορίζεται στο Θέατρο, αλλά έχει επιδράσει σημαντικά και στην τέχνη του Χορού, τη Ζωγραφική, τον Κινηματογράφο, την Γλυπτική κ.ά. Οι μύθοι, οι αξίες, τα πρόσωπα, οι φόρμες αφήγησης, συντροφεύουν σταθερά τις καλλιτεχνικές αναζητήσεις, την έρευνα και τους πειραματισμούς των δημιουργών.

Φέτος που το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου εγκαινιάζει, για πρώτη φορά στην ιστορία του, μία σειρά ερευνητικών δράσεων κατά τη διάρκεια της φθινοπωρινής και χειμερινής περιόδου, το Αρχαίο Δράμα δε θα μπορούσε να λείπει. Μέσα από την πλατφόρμα Open Plan, το Αρχαίο Δράμα έρχεται στο προσκήνιο και συνδέεται με τη σύγχρονη δημιουργία.

 

Το εργαστήριο Χορού για εφήβους «Ancient Future Solo» με τη χορογράφο Μαριάννα Καβαλλιεράτου και τον μουσικό Γιώργο Μιζήθρα εμπνέεται από τις μορφές της Αντιγόνης του Σοφοκλή και της Ελένης του Ευριπίδη για να δημιουργήσει  νέα, αυτόνομα χορογραφικά κομμάτια.

Οκτώ έφηβοι, 14-17 ετών, χωρίς απαραίτητη προηγούμενη εκπαίδευση στο χορό, θα δημιουργήσουν τους δικούς τους χορευτικούς χαρακτήρες και το δικό τους σόλο, με αφετηρία δύο έργα αρχαίου δράματος από τη διδακτέα ύλη του Γυμνασίου και του Λυκείου: την Ελένη του Ευριπίδη και την Αντιγόνη του Σοφοκλή. Με την καθοδήγηση της χορογράφου Μαριάννας Καβαλλιεράτου, το “Ancient Future Solo” θα εισάγει τους εφήβους στη δημιουργική γλώσσα του χορού, τη διαδικασία της έρευνας και της πρόβας. Σκοπός του εργαστηρίου είναι η ανάπτυξη της προσωπικής έκφρασης μέσω της κίνησης, με άξονα τα ερωτήματα που προκύπτουν από τις τραγωδίες: Tι σημαίνει υπέρβαση; Ποια πράξη είναι ηρωική; Πώς η πίστη σε μια ιδέα και η απόφαση για δράση επηρεάζουν το σώμα; Τι σημαίνει ευθύνη, προσωπικό κόστος; Πώς είναι το σώμα που αντιστέκεται; Πώς είναι το σώμα που επαναστατεί;

Για τη δραματουργική προσέγγιση των κειμένων, η Μαριάννα Καβαλλιεράτου θα συνεργαστεί με θεατρολόγο. Βασικός συντελεστής του εργαστηρίου θα είναι και ο συνθέτης Γιώργος Μιζήθρας, που θα συνθέσει πρωτότυπη μουσική για τα χορευτικά σόλο. Οι τελικές δημιουργίες των εφήβων θα μαγνητοσκοπηθούν και θα παρουσιαστούν στο κοινό μέσα από την ιστοσελίδα και τα social media του Φεστιβάλ.

* Αριθμός συμμετεχόντων: έως 8 
* Ηλικίες: 14 - 17 ετών
* Χώρος διεξαγωγής: Πειραιώς 260 - Xώρος Β
* Διάστημα διεξαγωγής: Οκτώβριος - Δεκέμβριος 
* Κάθε Σάββατο 11:00 - 15:00 από τις 24.10 έως τις 19.12.2020
* Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι τις 14 Οκτωβρίου εδώ.  
* Η συμμετοχή στο εργαστήριο είναι δωρεάν και δεν απαιτείται απαραίτητα προηγούμενη εμπειρία στο Χορό. 
* Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου έχει προνοήσει ώστε να τηρηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για τον COVID-19 και οι συναντήσεις έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν και διαδικτυακά, εφόσον καταστεί απαραίτητο.  

 

 

Βιογραφικά στοιχεία για τους εμψυχωτές του Ancient Future Solo

Η Μαριάννα Καβαλλιεράτου σπούδασε χορό και χορογραφία στο The Place London
Contemporary Dance School και συνέχισε της σπουδές της στο Purchase College - State University New York, με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση. Από το 1992 συνεργάζεται με τον Robert Wilson στο Watermill Center της Νέας Υόρκης, ως χορεύτρια (έχει εμφανιστεί σε πάνω από 10 παραγωγές του), ως χορογράφος και ως διδάσκουσα σε εργαστήρια χορού. Από το 2010 παρουσιάζει τα δικά της έργα σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών, τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, τον οργανισμό ΝΕΟΝ, την Εθνική Λυρική Σκηνή, ενώ ως χορογράφος έχει συνεργαστεί και πολλές παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου και του Φεστιβάλ Αθηνών. Έχει διδάξει χορογραφία/αυτοσχεδιασμό στο Εθνικό Θέατρο, στην ΚΣΟΤ, σε επαγγελματικές δραματικές σχολές καθώς και σε πολλαπλά στούντιο χορού στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

O Γιώργος Μιζήθρας είναι ενεργός ως συνθέτης και μουσικός στα πεδία της «ακουσματικής» μουσικής, του αυτοσχεδιασμού, της ζωντανής ηλεκτρονικής μουσικής, της μουσικής για θεατρικές παραστάσεις και των οπτικοακουστικών εγκαταστάσεων. Ασχολείται ερευνητικά με την αρχαιολογία των μέσων (media archaeology) στον ήχο και τη μουσική και με τον μετασχηματισμό παλαιών μέσων παραγωγής και αποθήκευσης ήχου. Έχει φοιτήσει στο τμήμα Music Technology and Innovation του De Montfort University (Leicester), είναι απόφοιτος του τομέα της Σύνθεσης του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών «Μουσικολογία: Μουσική Τεχνολογία» του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Το εργαστήριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο του «Διεθνούς Δικτύου Αρχαίου Δράματος» του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού. Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού.  


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.