Maria Berauer / φø | Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

 Maria Berauer / φø | Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Η Maria Berauer (Γερμανία) παρουσιάζει το “Terrain Vagus”, μια σόλο performance για σώμα, φωνή και σύρμα. Το φø (Ελλάδα) συνθέτει επί σκηνής το ηλεκτροακουστικό διαδραστικό έργο για performer και βιοαισθητήρες, με τίτλο “CYBORGUTT 2.0”.

Στην performance “Terrain Vagus”, η Maria Berauer, χρησιμοποιώντας ένα τεντωμένο χαλύβδινο σύρμα μήκους 15 μέτρων, εξερευνά τον χώρο μέσα από τον ήχο, τη φωνή, τις δονήσεις και το τρίξιμο του σύρματος. Οι ήχοι γίνονται αντιληπτοί ως φυσικές δονήσεις, αγγίζοντας σχεδόν απτά το σώμα και διαμορφώνοντας αισθητά πεδία δόνησης.

Η Maria Berauer ειδικεύεται στην performance και στα μέσα επικοινωνίας. Η πρακτική της περιλαμβάνει ατομικές και συνεργατικές παραστάσεις, βιντεοεγκαταστάσεις, sound art και δημόσιες παρεμβάσεις. Χρησιμοποιεί το σώμα ως όργανο και μέσο, ενώ το έργο της διερευνά την ανθρώπινη αντίληψη, τη συμπεριφορά και την αλληλεπίδραση μέσα από ενσώματες, site-specific προσεγγίσεις. Είναι ιδρυτικό μέλος της συλλογικής performance “The Hercules and Leo Case”, η οποία εξερευνά τη σχέση ανάμεσα στα σώματα και στα κοινωνικά και οικολογικά πεδία. Χρησιμοποιεί το όργανο musical saw σε συνεργασία με διάφορους καλλιτέχνες και μουσικούς. Ζει στο Μόναχο, στη Γερμανία.

Το “CYBORGUTT 2.0” του φø είναι το αποτέλεσμα μιας έρευνας για τη σύνδεση της queer θεωρίας, των cyborg σωμάτων και του πεδίου της μουσικής. Εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο το φύλο εγγράφεται στο σώμα, στη φωνή και στους ήχους, το έργο αναδεικνύει ταυτόχρονα πώς οι εγγραφές αυτές παραμένουν εγκλωβισμένες σε στερεοτυπικές αντιλήψεις. Καταγράφοντας τους ήχους που παράγει το σώμα με τη βοήθεια ενός ηλεκτρονικού στηθοσκοπίου, το φø δημιουργεί ένα ηχοτοπίο που αφηγείται την υγρή ταυτότητά του — παγιδευμένη και ταυτόχρονα ανύπαρκτη — μέσα σε ένα σύστημα δυαδικών αντιλήψεων. Η αναπνοή, οι παλμοί της καρδιάς και οι ήχοι του στομάχου, μαζί με τις δονήσεις του εγκεφάλου, παρέχουν το ρυθμικό υπόβαθρο και ταυτόχρονα καθορίζουν τη δομή μέσω βιοαισθητήρων, καθιστώντας τη διαδικασία παραγωγής και εκτέλεσης υπερβατική και διαλογιστική. Η αντίληψή μας παγιδεύει τα σώματα, τις φωνές και τους ήχους σε κουτιά. Η φωνή δεν έχει φύλο· η ακρόαση είναι η διαδικασία που της αποδίδει φύλο.

Το φø (Φώτης Ροβολής) έχει σπουδάσει αρχιτεκτονική και ηλεκτροακουστική μουσική σύνθεση. Εξερευνώντας την παραγωγή ηλεκτρονικής μουσικής και θολώνοντας τα όρια μεταξύ ήχου και χώρου, τα έργα του παίρνουν τη μορφή εγκαταστάσεων και ηχοτοπίων που συνδυάζουν τη θεωρία των cyborg, την queer πολιτική και φανταστικές προοπτικές. Έχουν παρουσιαστεί σε διάφορα φεστιβάλ και συνέδρια. Το φø έχει επίσης συμμετάσχει σε ταινίες, θεατρικά έργα και παραστάσεις, ενώ πρόσφατα έλαβε μέρος στο 6ο φεστιβάλ του Compartments Dance Project με τα έργα “Murmuration” και “Uncovering”.

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.