Ο δεκάλογος της χριστουγεννιάτικης διατροφής

Ο δεκάλογος της χριστουγεννιάτικης διατροφής

Από 1/12 ξεκινάει η πιο όμορφη περίοδος του χρόνου!
... Και η χειρότερη των διαιτολόγων.
Σκέψου. Καλέσματα, στολίσματα, φωτάκια, μελομακάρονα, φαγητά, κουραμπιέδες, ποτά αρχίζουν να υφίστανται από αρχές Δεκέμβρη και τελειώνουν μέσα Ιανουαρίου (μη λες όχι- ποιός θα φάει τα υπολείμματα της Πρωτοχρονιάς;)

Γι’ αυτό και αποφάσισα να σου αναρτήσω αυτό το δεκάλογο, μπας και φιλοτιμηθείς να τον τυπώσεις και κολλήσεις πάνω στο ψυγείο σου. Μη με πεις τρελή- κάτι μπορεί να περισώσουμε!

1. ΠΙΕΣ ΝΕΡΟ
Το νερό δημιουργεί το αίσθημα του κορεσμού, οπότε με 2 λίτρα, που είναι η απαραίτητη ποσότητα που χρειάζεται ο οργανισμός καθημερινά, θα είσαι ενυδατωμένος και χορτάτος.

2. ΑΠΕΦΥΓΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΗ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗ
Κοινώς, μην καταναλώσεις καθημερινά περισσότερες θερμίδες απ’ αυτές που χρειάζεσαι. Διαφορετικά, θα δεις και την τιμή στη ζυγαριά να ανεβαίνει, αφού οι παραπάνω θερμίδες θ’ αποθηκεύονται στον οργανισμό σου με τη μορφή λίπους.

3. ΜΗΝ ΜΕΝΕΙΣ ΝΗΣΤΙΚΟΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 3 ΩΡΕΣ
Αυτό είναι το σωστό γενικά, όχι μόνο την περίοδο των γιορτών. Ένα μικρό σνακ θα σου κόψει την όρεξη και δεν θα πέσεις με τα μούτρα στο γιορτινό τραπέζι.

4. ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ, ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΦΑΣ ΚΑΤΙ ΥΓΙΕΙΝΟ
Πλέον μπορείς να βρεις σχεδόν παντού ένα υγιεινό ελαφρύ γεύμα. Ένα τοστ, ένα γιαούρτι με φρούτο, ένα κουλούρι πολύσπορο, μια σαλάτα με λίγο τόνο ή αυγό είναι μερικές επιλογές.

5. ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΞΟΔΟ ΣΕΡΒΙΡΙΣΟΥ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ
Χωρίς περαιτέρω επεξήγηση. Εάν δεν αντέχεις γέμισε πάλι το πιάτο σου με σαλάτα.

6. ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΓΕΥΜΑ ΣΟΥ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΑΛΑΤΑ
Μπορεί έτσι να πετύχεις να καταναλώσεις λιγότερες θερμίδες, απ’ ότι συνήθιζες.

7. ΜΗΝ ΤΡΩΣ ΛΑΙΜΑΡΓΑ, ΚΑΝΕ ΠΑΥΣΗ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΟY ΓΕΥΜΑΤΟΣ
Δεν λέω ότι είναι εύκολο. Κάνε όμως την προσπάθεια ν’ αφήσεις τα μαχαιροπήρουνα για λίγο και άνοιξε κουβέντα με το διπλανό σου.

8. ΑΡΚΕΣΟΥ ΣΕ 2 ΠΟΤΗΡΙΑ ΚΡΑΣΙ
Όχι σε όλα τα καλέσματα. Μετρίασε την ποσότητα στα περισσότερα και επέλεξε σε ποιο θέλεις να ξεδώσεις.

9. ΟΤΑΝ ΒΡΕΘΕΙΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΣΜΟ, ΚΑΝΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΚΕΨΗ
Δεν είναι και πολύ εύκολο, αλλά αν έχεις ακολουθήσει τις παραπάνω συμβουλές και δεν πεινάς, ίσως τότε να μπορέσεις να συγκρατηθείς.

10. ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ Ο,ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ!