XENIA | Η νέα εικόνα των πιο αγαπημένων ξενοδοχείων της Ελλάδας

XENIA | Η νέα εικόνα των πιο αγαπημένων ξενοδοχείων της Ελλάδας

Τί θα άλλαζε στο μέλλον αν βελτιώναμε το branding του παρελθόντος; Θα μπορούσε ένα πλαστό rebranding να αλλάξει το μέλλον; Πώς θα ήταν το παρόν αν ζούσαμε σε μία καλύτερα σχεδιασμένη παράλληλη πραγματικότητα;

Ελλάδα – αρχές δεκαετίας 1950. Τα νεόδμητα ξενοδοχεία XENIA είναι ένα φιλόδοξο σχέδιο του αποδιοργανωμένου από τους πολέμους ελληνικού κράτους με σκοπό τη δημιουργία νέων υποδομών στον τουρισμό. Η μεγάλη επιτυχία του σχεδίου μέσα στις επόμενες δεκαετίες συνδέεται στενά και με τη χαρακτηριστική κι αισθητικά περίφημη μεταπολεμική, μοντέρνα αρχιτεκτονική τους. Ωστόσο, η οπτική τους ταυτότητα δεν υπήρξε συνεκτικά προσχεδιασμένη.

Κάθε ξενοδοχείο χρησιμοποίησε έναν δικό του οπτικό κώδικα και γραφιστική αισθητική όπως διαφορετικές γραμματοσειρές ή λογότυπα. Τη δεκαετία του ‘90 η επί χρόνια κακή διαχείριση οδηγεί τα XENIA στην παύση της λειτουργίας τους κι εκείνα περνούν στη φθορά.

Ο art director Νίκος Γεωργόπουλος ταξιδεύει πίσω στον χρόνο για να σχεδιάσει και επιμεληθεί ένα ολιστικό branding των ξενοδοχείων XENIA, στο πλαίσιο του ‘Time travel branding’.

 

Πρόκειται για το πρώτο κεφάλαιο μιας τριλογίας καλλιτεχνικών διερευνήσεων οπτικών ταυτοτήτων του παρελθόντος.

Μελετώντας την οπτική και γραφιστική γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε από τα XENIA το διάστημα 1951-1974 (σήμανση κτιρίων, διαφημιστικά φυλλάδια κ.ο.κ.), πάντοτε σε συνάφεια με το ιστορικό και πολιτικό πλαίσιο της εποχής, ο Νίκος Γεωργόπουλος συνεργάστηκε με την αναγνωρισμένη φωτογράφο Polly Brown.

 

Η φαντασιακή αυτή λογοτύπηση εφαρμόζεται σε χρηστικά αντικείμενα, που θα μπορούσαν να έχουν υπάρξει σε ένα πλασματικό παρελθόν το οποίο αποτυπώνεται σε μία σειρά νοσταλγικών φωτογραφιών. Μπλέκοντας τα όρια μεταξύ τουρισμού, γραφιστικής και μυθοπλασίας, το αποτέλεσμα μεταφέρει τον θεατή σε ένα φανταστικό παρελθόν, κατά το οποίο τα XENIA ευδοκίμησαν.

Έτσι, η αποβιομηχανοποίηση της Ελλάδας δεν θα ξεκινούσε, η πλατεία Ομονοίας δεν θα μετατρεπόταν ποτέ σε τσιμεντένια πλατφόρμα και ‘brain drain’ απλά δεν συμβαίνει.

 

Η επίσημη παρουσίαση του πρώτου αυτού κεφαλαίου με τίτλο «Σχεδιασμός του Φαντασιακού branding των τουριστικών ξενοδοχείων XENIA» θα πραγματοποιηθεί στο ICTVC (Διεθνές Συνέδριο Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας) στην Πάτρα στις 19 Ιουνίου του 2019. Στη συνέχεια, θα ταξιδέψει στο Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού στην Πορτογαλία (27 Ιουνίου 2019) κι από εκεί σε διάφορα σημεία ανά τον κόσμο. Το υπόλοιπο της τριλογίας, κινούμενο σε ανάλογο θεματικό άξονα, θα ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα.

H πρώτη παρουσίαση για το κοινό θα γίνει διαδικτυακά στις 13 Ιουνίου του 2019 μέσω του www.instagram.com/nikosgeorgo

Περισσότερες πληροφορίες για το πρότζεκτ: www.timetravelbranding.com