Σεμινάριο & Masterclass Υποκριτικής με τον Θωμά Μοσχόπουλο στο θέατρο ΠΟΡΤΑ!

Σεμινάριο & Masterclass Υποκριτικής με τον Θωμά Μοσχόπουλο στο θέατρο ΠΟΡΤΑ!

Πέρυσι τέτοια εποχή, ελπίζοντας πως το πρώτο κύμα της πανδημίας θα ήταν και το τελευταίο και σύντομα θα επιστρέφαμε στις σκηνές και τις πλατείες των θεάτρων, εξαγγέλλαμε την επαναδραστηριοποίησή μας ως θέατρο ΠΟΡΤΑ, μέσω των σταθερών εδώ και μια 8ετία θερινών σεμιναρίων μας, με ένα σημείωμα που περιελάμβανε τις εξής φράσεις:

«Ίσως… η πρώτη μας αυτή δράση να σταθεί η άκρη ενός νήματος, που θα αρχίζει να μας συνδέει ξανά με εκείνο το νόημα που προς στιγμή κλονίστηκε για όλους μας. […] Το θέατρο είναι ένας τρόπος που έχουν οι άνθρωποι να μοιράζονται τις ιστορίες τους και μάλιστα κατεξοχήν τις επώδυνες. Το θέατρο, όμως, είναι ταυτισμένο με το «μαζί». Δεν υφίσταται θεατρική πράξη χωρίς αυτήν την προϋπόθεση και καθήκον της τέχνης του θεάτρου είναι να διατηρήσει αυτήν ακριβώς τη φυσική ανθρώπινη συνύπαρξη […]. Το θέατρο είναι περισσότερο η επιβεβαίωση της δημιουργικής, συλλογικής δύναμης της «ομήγυρης» παρά μια απλή αφήγηση «ιστοριών» και «καλλιτεχνική εκτόνωση». Στο θέατρο ΠΟΡΤΑ δεν υπήρξαμε ποτέ φίλοι των προτάσεων που δεν έχουν δοκιμαστεί σε συνθήκες και κυρίως σε χρόνο επαρκούς «ωρίμασης», γι’ αυτό και προσπαθούμε ό,τι καινούριο προτείνουμε να μην αποκόπτεται από τη γραμμή μιας δημιουργικής και ορθολογικής συνέπειας και συνέχειας […], προσδοκώντας ένα πιο ευοίωνο μέλλον. […] Τα θερινά σεμινάρια του θεάτρου ΠΟΡΤΑ έχουν γίνει ένας μικρός θεσμός. Η πεποίθησή μας ότι συμβάλλουν ουσιαστικά σε έναν ανοιχτό και άμεσο δημιουργικό διάλογο, καθώς και η δηλωμένη τους αποτελεσματικότητα (σταθερά, τα τελευταία χρόνια, ένα ικανό ποσοστό συνεργατών μας προκύπτει μέσα από αυτές τις συναντήσεις) μας ενθαρρύνουν να τα συνεχίσουμε. Ευχόμενοι να είναι αυτή μας η «επιστροφή» η αρχή της επόμενης ημέρας σε έναν κόσμο που ίσως αρχίσει κάποτε να μαθαίνει από τα «λάθη» αλλά και τα «σωστά» του». 

Ξαναδιαβάζοντάς τις φράσεις αυτές φέτος, βλέπουμε να προκαλούν δυστυχώς πολλαπλούς συμπληρωματικούς συνειρμούς «κλονισμένων νοημάτων», όχι μόνο μέσα από τη διάψευση της περυσινής ελπίδας για το ξανάνοιγμα των θεάτρων, αλλά κι εξαιτίας διαφόρων σοκαριστικών αποκαλύψεων και των μετέπειτα παρελκόμενων, που έθεσαν σε σοβαρή κρίση τα αξιακά συστήματα που πλαισίωναν ως τώρα τον θεατρικό χώρο. Ναι, το νόημα που δίναμε ως τώρα στη θεατρική ζωή οφείλει να αλλάξει. Οι αλλαγές όμως, δυστυχώς, (ή μήπως ευτυχώς;) δεν συμβαίνουν με θαυματουργό τρόπο. Θέλουν δουλειά, κόπο, αφοσίωση, επιμονή και ορθή κριτική αξιολόγηση.  

Μετά την παρουσίαση των δύο θεματικών που προτείνονται στo Σεμινάριo & το Masterclass Υποκριτικής, ακολουθεί αναλυτική περιγραφή των επικαιροποιημένων όρων και μέτρων λειτουργίας, υγιεινής και ασφάλειας που θα ληφθούν από το θέατρο ΠΟΡΤΑ, ούτως ώστε να εξασφαλιστεί μια καθ’ όλα ασφαλής συνύπαρξη όλων μας κατά τη διάρκεια των συναντήσεων.

ΘΩΜΑΣ ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτογραφία εξωφύλλου: ©Αντρέας Σιμόπουλος

Νέο Τμήμα Α’ ΚΥΚΛΟΣ | Σεμινάριο Υποκριτικής

«Κλειδιά και τεχνικές για τη δόμηση και συστημική διερεύνηση ενός ρόλου»

Το σεμινάριο του Θωμά Μοσχόπουλου «Κλειδιά και τεχνικές για τη δόμηση και συστημική διερεύνηση ενός ρόλου» απευθύνεται σε ηθοποιούς που επιθυμούν να οργανώσουν και να εξελίξουν την προσωπική τους τεχνική, καθώς και να διερευνήσουν τρόπους επικοινωνίας και δημιουργικής λειτουργίας στη διάδρασή τους με τους συμπαίκτες και το κοινό τους. Στόχος του σεμιναρίου είναι η εισαγωγή μιας σειράς βασικών τεχνικών, που επιτρέπουν την αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων ανάλυσης και σύνθεσης ρόλων. Οι κώδικες που προτείνονται είναι απλοί, κατανοητοί και άμεσα εφαρμόσιμοι, και μπορούν να οδηγήσουν στη μετεξέλιξή τους σε ιδιαίτερα σύνθετες και απαιτητικές εφαρμογές σκηνικής ερμηνείας.

Διάρκεια σεμιναρίου: 30 ώρες κατανεμημένες σε έξι 5ωρες συναντήσεις.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 25 άτομα (Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)
Τιμή συμμετοχής: 180€ + ΦΠΑ
Ημερομηνίες & ώρες: 7/6, 8/6, 9/6 & 14/6, 15/6, 16/6 από τις 10.00 έως τις 15.00
Χώρος: ΠΟΡΤΑ (Μεσογείων 59)

Για πληροφορίες κι εγγραφές στο Νέο Τμήμα του Σεμιναρίου: [email protected]
(Απαραίτητη η αποστολή βιογραφικού σημειώματος με φωτογραφία.)

Λίγες θέσεις Β’ ΚΥΚΛΟΣ | Masterclass Υποκριτικής

«ΤΣΕΧΩΦ - Ο Ρεαλισμός σε ιλαροτραγική μάχη με τη Σκιά του»

Λίγοι -έως και κανείς άλλος- ανάμεσα στους δραματουργούς των νεότερων χρόνων κατάφεραν να απασχολούν με τέτοια διάρκεια και αντοχή τις σκηνές του παγκόσμιου θεάτρου όσο ο Άντον Πάβλοβιτς Τσέχωφ. Μέσα από τα ελάχιστα σχετικά έργα που μας κληροδότησε, κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον  κοινού και επαγγελματιών του θεάτρου, διατηρώντας πάντα μια αξιοθαύμαστη αίσθηση νεωτερικότητας για πάνω από έναν αιώνα. Παρά την επίπλαστη βεβαιότητα που διατηρούμε όλοι όσοι έχουμε μια περισσότερο ή λιγότερο κοντινή επαφή με το θέατρο, πως γνωρίζουμε και αναγνωρίζουμε με ευκολία το «τσεχωφικό στυλ», οι ερμηνείες που έχουν δοθεί στα έργα του, καθώς και οι υφολογικοί πειραματισμοί που έχουν προκύψει από αυτές -ενίοτε αγγίζοντας παραμορφωτικές ακροβασίες- είναι ασταμάτητες. Από τα πρώτα κιόλας ανεβάσματα των έργων του, από τον Κονσταντίν Στανισλάβσκι, ενώ ο συγγραφέας ήταν ακόμα εν ζωή και ενώ ήταν τα ανεβάσματα αυτά εκείνα που του εξασφάλισαν τη γρήγορη φήμη ως σημαντικότατου δραματουργού, ο Τσέχωφ μιλούσε για  ερμηνευτικές παρεξηγήσεις. Θα μπορούσε να καυχηθεί, λοιπόν, ποτέ κανείς πως ξέρει πώς «πρέπει» να ανεβαίνει «σωστά» ένας Τσέχωφ; Επουδενί. Οποιοσδήποτε δογματισμός θα κατέστρεφε ακριβώς αυτήν την υπέροχη έκφραση της ρευστότητας και του φευγαλέου που φέρει η ανθρώπινη ύπαρξη μέσα στα σπουδαία αυτά έργα. Αυτό, όμως, που θα μπορούσε κανείς -ίσως μάλιστα θα όφειλε να κάνει- είναι να μην σταματήσει να ερευνά και να επανεκτιμά την τόσο σημαντική αποτύπωση της ανθρώπινης ζωής, που σχεδόν με επιστημονική ακρίβεια καταφέρνει ο Ρώσος συγγραφέας.

Αυτό ακριβώς προτείνουμε στο συγκεκριμένο masterclass. Μια εργαστηριακή μελέτη της τσεχωφικής γλώσσας βασισμένη σε αντικειμενικά στοιχεία, αλλά αποσυνδεδεμένη από νοσταλγικές γραφικότητες και αβάσιμες φορμαλιστικές ακρότητες. Στόχος το ξεκίνημα της ανακάλυψης ενός «Τσέχωφ» που προκύπτει από προσωπική αυτογνωσία και πνευματώδη «επιστημονική» ανάλυση. Άλλωστε, πρόκειται για έναν συγγραφέα που ποτέ δεν έδωσε σαφείς απαντήσεις, αλλά πάντα έθετε διασκεδαστικά καίριες ερωτήσεις.

Στον συγκεκριμένο Κύκλο Μαθημάτων θα δοθεί προτεραιότητα συμμετοχής σε όσους έχουν παρακολουθήσει- είτε τη φετινή χρονιά είτε προηγούμενες- κάποιον από τους βασικούς κύκλους μαθημάτων υποκριτικής του Θωμά Μοσχόπουλου.

Διάρκεια σεμιναρίου: 30 ώρες κατανεμημένες σε πέντε 6ωρες συναντήσεις.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 25 άτομα (Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)
Τιμή συμμετοχής: 210€ + ΦΠΑ
Ημερομηνίες & ώρες: 5/7, 6/7, 7/7, 8/7 από τις 10.00 έως τις 16.00 & 9/7 από τις 15.00 έως τις 21.00
Χώρος: ΠΟΡΤΑ (Μεσογείων 59)

Για πληροφορίες κι εγγραφές: [email protected]
(Απαραίτητη η αποστολή βιογραφικού σημειώματος με φωτογραφία.)

Μέτρα Υγιεινής και Ασφάλειας

Τα Σεμινάρια και το Masterclass Υποκριτικής θα διεξαχθούν εντός των χώρων του θεάτρου ΠΟΡΤΑ (Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι) σε τμήματα 25 συμμετεχόντων. Συγκεκριμένα, θα χρησιμοποιηθούν η πλατεία, η σκηνή και οι κοινόχρηστοι χώροι. Όλοι οι προαναφερθέντες χώροι απολυμαίνονται τακτικά με εγκεκριμένα από τον Ε.Ο.Φ. απολυμαντικά (σταθεροποιημένο διοξείδιο του χλωρίου) ενάντια σε μικροοργανισμούς, μικρόβια, βακτήρια, ιούς και το νέο στέλεχος του κορονοϊού SARS CoV-2. Επιπροσθέτως, με τη μέθοδο του υπέρξηρου ατμού έχουν πραγματοποιηθεί όλες οι απαιτούμενες αποστειρώσεις. Η καθημερινή καθαριότητα και η φροντίδα για την υγιεινή των χώρων είναι αυτονόητη.

Οι χώροι του θεάτρου έχουν εφοδιαστεί κατά προτεραιότητα με τα παρακάτω:

  • Αντισηπτικά αλκοολούχα διαλύματα
  • Υγρά κρεμοσάπουνα για τις τουαλέτες
  • Χειροπετσέτες για τις τουαλέτες
  • Κοινά καθαριστικά και απολυμαντικά κατάλληλα για τον καθαρισμό επιφανειών με δράση κατά του ιού (οικιακή χλωρίνη και αλκοολούχα διαλύματα με τουλάχιστον 70% αλκοόλη).
  • Χειρουργικές και μη ιατρικές μάσκες. Είναι προαιρετική η χρήση μη-ιατρικής προστατευτικής μάσκας, τηρώντας τους όρους σωστής χρήσης της. Η χρήση της μάσκας αποτελεί συμπληρωματικό μέτρο και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς τους απαραίτητους κανόνες υγιεινής
  • Γάντια μίας χρήσεως

 Η  απόσταση μεταξύ των συμμετεχόντων θα είναι ίση τουλάχιστον με δυο μέτρα μήκος με κοινό προσανατολισμό, ώστε να μειώνεται κατά το μέγιστο δυνατό η έκθεση όλων σε σταγονίδια.

Σε ό,τι αφορά στις εγκαταστάσεις κλιματισμού του θεάτρου έχουν ληφθεί όλα τα προτεινόμενα μέτρα που περιγράφονται στην εγκύκλιο Αρ. Πρωτ:Δ1(δ)/ ΓΠ οικ. 26635 - 23.04.2020 με θέμα «Λήψη μέτρων διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας από ιογενείς και άλλες λοιμώξεις κατά την χρήση κλιματιστικών μονάδων». Τα μέτρα αποσκοπούν στον περιορισμό της μηχανικής διάδοσης του ιού μέσω των ρευμάτων αέρα, που αναπτύσσονται κατά τη λειτουργία των κλιματιστικών μονάδων.

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.