Σεμινάρια κινηματογράφου, εικόνας και ήχου για παιδιά στο ΙΜΚΕ

Σεμινάρια κινηματογράφου, εικόνας και ήχου για παιδιά στο ΙΜΚΕ

Ο Καρπός ξεκινάει μια νέα συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για αυτήν την χρονιά. Η πολυετής εμπειρία του Καρπού στον σχεδιασμό και την υλοποίηση κινηματογραφικών εργαστηρίων για μαθητές και μαθήτριες όλων των ηλικιών μεταφέρεται στις αίθουσες του ΙΜΚ που διαθέτουν επαγγελματικό, τεχνικό εξοπλισμό δίνοντας έτσι την ευκαιρία στα παιδιά να πειραματιστούν και να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες σε διαφορετικά κομμάτια της κινηματογραφικής παραγωγής. Είναι μια μοναδική ευκαιρία για μαθητές κάθε ηλικίας, να δημιουργήσουν διασκεδάζοντας σε ένα χώρο με μακρά κινηματογραφική παράδοση.

Ξεκινάμε τη συνεργασία με μία πρώτη γκάμα αυτόνομων εργαστηρίων και σύντομα θα παρουσιάσουμε μία σειρά από δραστηριότητες που αφορούν  στον συνδυασμό κινηματογραφικής παιδείας και νέων τεχνολογιών.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΠΟ

Από το 2008 σχεδιάζει και υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για εκπαιδευτικούς και μαθητές και μαθήτριες από όλες τις σχολικές βαθμίδες. Έχει εκπαιδεύσει πάνω από 5000 μαθητές από όλη την Ελλάδα. Τα τελευταία 8 χρόνια συμμετέχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα με άξονα την κινηματογραφική και οπτικοακουστική εκπαίδευση.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις δράσεις και τα εργαστήρια του Καρπού εδώ.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ στο ΙΜΚ

ΒΙΝΤΕΟ

GREEN  SCREEN / Ηλικίες: 9-17

Χρησιμοποιώντας την ειδική επιφάνεια 3 μέτρων του green screen που διαθέτει το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, τα παιδιά εξασκούνται στην δημιουργία μικρών ιστοριών που εισάγουν το φανταστικό στοιχείο, ή στήνουν το δικό τους Δελτίο Ειδήσεων μαθαίνοντας πώς να αξιοποιούν μία δημοφιλή τεχνική του κινηματογράφου, στην οποία συνδυάζουν διαφορετικά φόντα με την θεατρική κίνηση των χαρακτήρων, την προβολή εικόνων και το δικό τους λόγο.

ΦΩΤΟΚΟΜΙΚ / Ηλικίες 8-15

Μπορούμε να πούμε μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος με 12 φωτογραφίες και λεζάντες; Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, θα αναπτύξουν την δική τους εκδοχή μιας ιστορίας. Μαθαίνουν βασικές αρχές αφήγησης, εξοικειώνονται με το ρόλο του σκηνοθέτη, του φωτογράφου, του βοηθού σκηνοθέτη και του σκηνογράφου, γράφουν διαλόγους και παίζουν τους ρόλους. Το τελικό αποτέλεσμα παρουσιάζεται σε οθόνη και όλη η τάξη μαζί αποφασίζει για τους διαλόγους.

Τα παιδιά μπορούν, σε επόμενη συνάντηση, να μετατρέψουν σε βίντεο και να επενδύσουν ηχητικά την φωτοϊστορία τους μαθαίνοντας τεχνικές ηχογράφησης και ψηφιακής επεξεργασίας ήχου.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ / Ηλικίες: 10-17

Πώς γίνεται ένα πραγματικό τηλεοπτικό ρεπορτάζ; Ποια η σχέση του με το ντοκιμαντέρ; Πώς στήνονται η κάμερα και το μικρόφωνο και γιατί; Οι μαθητές και οι μαθήτριες  ξεναγούνται στις διαδικασίες και τους ρόλους που απαιτεί ένα επαγγελματικό γύρισμα, παίρνουν εκ περιτροπής όλους τους ρόλους του συνεργείου και μαθαίνουν στην πράξη πώς συντάσσουμε και απευθύνουμε ερωτήσεις σαν πραγματικοί́ δημοσιογράφοι!

PIXILATION (Animation) / Ηλικίες: 10-17

Το pixilation είναι ένα είδος stop motion animation στο οποίο οι ίδιοι οι μαθητές παίρνουν το ρόλο των κινούμενων αντικειμένων, μαθαίνουν την σειριακή κινηματογράφηση, φωτογραφίζονται και καθορίζουν το ρυθμό και τη μορφή της ταινίας τους. Έτσι οι μαθητές εισάγονται στο χώρο του animation γενικότερα, αντιλαμβάνονται την βασική αρχή της λειτουργίας του και εξασκούνται σε μία πρωτότυπη ιστορία όπου παίζουν και φωτογραφίζουν όλοι μαζί.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΜΟΥ / Ηλικίες: 5-17

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων φωτογραφίας οι μαθητές και οι μαθήτριες έρχονται σε επαφή με την τέχνη του πορτραίτου. Με τη βοήθεια επαγγελματικού εξοπλισμού, θα μάθουν για τις επιλογές στην τοποθέτηση της κάμερας, τη χρήση των φακών και του φωτός και θα εξετάσουν τεχνικές και τρόπους φωτογράφισης προσώπων με βάση τα χαρακτηριστικά τους, τη γλώσσα του σώματος και την ταυτότητα του φωτογραφιζόμενου/ης.

ΗΧΟΣ

ΝΤΥΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΗΧΟ ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ  / Ηλικίες: 5-17

Μέσα από αποσπάσματα επιλεγμένων ταινιών και με τη βοήθεια επαγγελματικού αλλά εύχρηστου εξοπλισμού οι μαθητές θα μάθουν πώς μπορούμε να πούμε μια ιστορία μέσα από τους ήχους της, πώς χρησιμοποιούμε τα μικρόφωνα και πώς συνδέουμε εικόνα και ηχητικά εφέ. Αυτές τις σημαντικές πτυχές της κινηματογραφικής αφήγησης θα επεξεργαστούμε με στόχο να δημιουργήσουμε, κάθε φορά, μία διαφορετική, πρωτότυπη ηχητική επένδυση.

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΡΙΕΣ

Τα εργαστήρια σχεδιάζουν και υλοποιούν οι εκπαιδεύτριες του Καρπού (Μαρία Λεωνίδα, Μαριλένα Γρίσπου και Μυρτώ Κόκκινου-Γεωργοπούλου) με επαγγελματική εμπειρία στη Σκηνοθεσία, την Παραγωγή και την Φωτογραφία.

Μαρία Λεωνίδα

Συν-ιδρύτρια και Διευθύντρια του Καρπού. Σκηνοθέτης με σπουδές στην Ιστορία, Ιστορία της Τέχνης και τον Κινηματογράφο. Έχει σκηνοθετήσει ντοκιμαντέρ σε συνεργασία με την ΕΡΤ, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, τη Γερμανική Τηλεόραση, την E.B.U. και εφαρμογές με διαδραστικό περιεχόμενο. Συνεργάτης του Προγράμματος Μελίνα, έχει γράψει το Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία Ντοκιμαντέρ στα Καλλιτεχνικά Λύκεια, και έχει σχεδιάσει οπτικοακουστικά εργαστήρια για το Παν/ιο Αθηνών, το Παν/ιο Φρανκφούρτης, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, το Βρετανικό Συμβούλιο, το WWF, και Ευρωπαϊκά προγράμματα σε Γαλλία, Γερμανία, Λιθουανία, Τσεχία, Ιταλία και Τουρκία με αντικείμενο τη γλώσσα του κινηματογράφου, τη διαθεματική μάθηση και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Μέλος του Film Literacy Advisory Group.

Μαριλένα Γρίσπου

Η Μαριλένα Γρίσπου είναι φωτογράφος. Έχει σπουδάσει φωτογραφία στο Πανεπιστήμιο του Central Lancashire (2011), στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην συνέχεια ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην Ακαδημία Δημιουργικής Φωτογραφίας “Leica Academy”, στην Αθήνα (2013-2015). Συνεργάζεται ως εμψυχώτρια του Καρπού, ως δασκάλα φωτογραφίας σε ανήλικους πρόσφυγες σε συνεργασία με το Danish Refugee Council, καθώς και σε δράσεις με βασικά εργαλεία την εικόνα, τον ήχο και την αφήγηση, σε διάφορα σχολεία στην Ελλάδα. Πέρα από την ενασχόληση της με προσωπικά φωτογραφικά πρότζεκτ που αφορούν κοινωνικά θέματα και μειονότητες, έχει εργασιακή εμπειρία στην επεξεργασία ψηφιακής εικόνας, στις ψηφιακές και μουσειακές εκτυπώσεις, καθώς και στο κομμάτι των Motion Graphics & Post Production.

Μυρτώ Κοκκίνου - Γεωργοπούλου

Εργάζεται ως βοηθός εργαστηρίων και σεμιναρίων για τον Καρπό. Είναι δημιουργός και μοντέρ βίντεο με εμπειρία ως βοηθός σκηνοθέτη και σκριπτ για την τηλεόραση και τον κινηματογράφο και ως βοηθός σκηνογράφου για το θέατρο. Ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές της σπουδές στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και το Πανεπιστήμιο Karlova της Πράγας και τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο τμήμα Κινηματογράφου του Arts University Bournemouth. Εκπόνησε την πτυχιακή της εργασία πάνω στην έννοια της ετεροτοπίας στα έργα του Θ. Τριαρίδη, ενώ εστίασε την διπλωματική της εργασία στο “ανοίκειο”, την “ανοικείωση” και το female gaze στον κινηματογράφο. Ασχολείται επίσης με τη μουσική.

Ενδεικτικές Δράσεις & Συνεργασίες του ΚΑΡΠΟΥ

Ευρωπαϊκές συνεργασίες των τελευταίων χρόνων: 2013-2021 YouthDOCs, YCARHe, EU Media Literacy Standard, Silence Hate, MigratED,  Film Education, App Your School, STEAMulate Your School, Speak Up-Media For Inclusion, κ.α.

Στα έργα αυτά ο Καρπός συνέβαλε με την δημιουργία νέων εργαστηρίων και την εφαρμογή τους σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα, εγχειριδίων για καθηγητές/ριες και δασκάλους για το πώς να εφαρμόσουν αυτά τα εργαστήρια στις τάξεις τους.

Τον Μάιο- Ιουνίου 2021  διοργάνωσε τον πανελλήνιο Διαγωνισμό ‘’Η Πόλη μου Μεταμορφώνεται’’ όπου συμμετείχαν σχολεία από όλη την χώρα.

Στα παιδιά ζητήθηκε να φτιάξουν ένα stop motion animation με θέμα την πόλη τους αφού είχαν παρακολουθήσει το εργαστήριο για το stop motion animation του Καρπού και ένα εργαστήριο δημιουργικής γραφής.

Τον Νοέμβριο του 2021 στα πλαίσια του κινηματογραφικού φεστιβάλ Ethnofest προβλήθηκαν οι ταινίες που δημιούργησαν μαθητές και μαθήτριες του Καρπού στα πλαίσια των εργαστηρίων  του ευρωπαϊκού έργου Speak Up- Media For Inclusion. Οι ταινίες αυτές διακρίθηκαν ανάμεσα στις ταινίες όλων των χωρών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.

ΒΡΑΒΕΙΑ

Η δράση κινηματογραφικής παιδείας «Βιντεομουσεία» βραβεύτηκε από το Institute for Media Research and Media Education στο Μόναχο, ως ένα από τα 12 καλύτερα σχέδια δράσης στην Ευρώπη το 2011-13. Το 2015-16 διεξήχθη πανελλαδικά, η δράση «Η Δική μας γνώμη» γνώρισε διπλή διάκριση ως ένα από τα 12 καλύτερα ευρωπαϊκά σχέδια οπτικοακουστικής παιδείας στο Evens Foundation Media Education Prize 2017 ενώ έλαβε το Ειδικό Βραβείο Επιτροπής MEDEA AWARDS 2017. Η επιμόρφωση στα οπτικοακουστικά για το έργο «Μια βαλίτσα με εικόνες & ήχους» (αποκλειστική δωρεά του ΙΣΝ) βρίσκεται στην τελική λίστα για τη βράβευση Media Education Prize 2020. Το πρόγραμμα MigratED βραβεύτηκε ως καλή πρακτική από τα LLLAwards 2020 "Lifelong Learning for Sustainable Societies", μία δράση της Lifelong Learning Platform" για εκπαιδευτικές πρακτικές με άξονα τη δημιουργικότητα και τη συμπερίληψη.

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Η συνεργασία αυτή μας δίνει την ευκαιρία να μεταφέρουμε την εμπειρία μας και την τεχνογνωσία μας στις άρτια τεχνικές εγκαταστάσεις του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης με παράδοση στις κινηματογραφικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες. Τα εργαστήρια διεξάγονται μέσα στο σχολικό ωράριο κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη 09.00-13.00. Μπορείτε να δηλώνετε συμμετοχή από την 1η Φεβρουαρίου 2022.

Για να δηλώσετε συμμετοχή συμπληρώστε την φόρμα, πατώντας εδώ.

Το κόστος των σχολικών εργαστηρίων είναι 6 ευρώ ανά μαθητή για κάθε εργαστηριακή συνάντηση διάρκειας 2 διδ. ωρών (90 λεπτών). Ελάχιστος αριθμός παιδιών ανά εργαστήριο οι 18 μαθητές παιδιά (σε περίπτωση λιγότερων παιδιών καλύπτεται το κόστος των 18).

Για οποιαδήποτε πληροφορία:

Email: kkworkshops2022@gmail.com

Τηλ: 2130435978, 6949404003

Facebook: https://www.facebook.com/karposontheweb

Instagram:http://https://www.instagram.com/karposmedia/

Youtube: https://www.youtube.com/user/karposontheweb/videos

Μέτρα Covid-19

Οι θεατές, συμπεριλαμβανομένων των ανηλίκων από δώδεκα (12) ετών και άνω, εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:

[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 10 του υπ.αριθμ 1 σχετικού, ή

[β] πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ.αριθμ. 1 σχετικού συνδυαστικά προς:

[γ] αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας προς τα ανωτέρω υπό [α] και [β].

Τα ανωτέρω πιστοποιητικά, υπό [α] και [β], επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή (εκτυπωμένα), είτε ηλεκτρονικά μέσω της κινητής συσκευής του θεατή, τα οποία ο ιδιοκτήτης ή νόμιμος εκπρόσωπος της επιχείρησης (ή εξουσιοδοτημένο πρόσωπο) σαρώνει ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α ́ 118) Covid Free GR. Εναλλακτικά, αλλοδαπός που προέρχεται από τρίτη χώρα (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης), τα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου ελέγχουν τα ανωτέρω πιστοποιητικά σε έγχαρτη μορφή.

Οι ανήλικοι θεατές ηλικίας από τεσσάρων (4) έως και έντεκα (11) ετών, προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου, στην οποία προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ. αριθμ. 1 σχετικού. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα.

Οι ανήλικοι θεατές έως και δεκαεπτά (17) ετών δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test), σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 9 του σχετ.1.

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.