Ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός του θεάτρου Κάμιρος για το 2025-2026

Ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός του θεάτρου Κάμιρος για το 2025-2026

«Στο κέντρο του κόσμου». Η φράση που αποτέλεσε την αφετηρία της Καμίρου, φέτος αποκρυσταλλώνει τις προθέσεις και το θέμα του συνολικού προγραμματισμού μας.

Η Κάμιρος είναι ένα Σκηνικό Πεδίο στο κέντρο του κόσμου. Λέμε «κόσμος» και εννοούμε «άνθρωποι», όπως λέμε «σκηνή» και εννοούμε τον κόσμο. Κι ακόμα, λέμε «κέντρο» και εννοούμε «σκοπός», όπως λέμε «πεδίο» και εννοούμε «δράση».

Στην Κάμιρο, λοιπόν, στεκόμαστε στο κέντρο του κόσμου, που πάει να πει: με σκοπό μας τον άνθρωπο, στεκόμαστε για να κοιτάξουμε όσο καθαρότερα γίνεται (και μας επιτρέπει) μια εποχή στην οποία γίνεται πολύς λόγος για τον κόσμο και για το πώς αυτός αποσταθεροποιείται. Αναζητώντας τρόπους, όχι μόνον αυτό να μην συμβεί αλλά αντίθετα ο άνθρωπος να ξαναβρεί το «χαμένο κέντρο» του.

Με τον φετινό μας προγραμματισμό, διευρύνουμε ακόμα περισσότερο την αντίληψή μας για το τι είναι «σκηνή», αντιμετωπίζοντας την -όπως παροτρύνει και το ίδιο μας το όνομα- σαν ένα πεδίο, με όλα όσα αυτό σημαίνει και ορίζει: τον τόπο, την συνάντηση, την δράση, την συνομιλία, την σχέση, την δημιουργία, την μεταμόρφωση, το πείραμα, αλλά και ακόμα την ίδια την πραγματικότητα.

Με τις φιλοξενούμενες θεατρικές παραγωγές και performances, τα παράλληλα προγράμματα και εκδηλώσεις, αναζητούμε μικρές απαντήσεις στις μεγάλες ερωτήσεις. Όσο πιο μικρές, τόσο πιο δόκιμες. Όσο πιο πολλές, τόσο πιο ανθρώπινες.

Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

Μαρία Μαμούρη

ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ | «ΜΟΝΟ|ΔΡΑΜΑ»

Θεατρικές παραστάσεις και performances για έναν ηθοποιό και έναν Χορό θεατών

“Muses” | Σύλληψη Ιδέας - Σκηνοθεσία: Γεωργία Κανελλοπούλου

Από 6 έως 21 Οκτωβρίου 2025, Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

H performance MUSES είναι ένας μονόλογος που διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια ενός spin class (γυμναστική με ποδήλατα). Μια σκηνή-στούντιο γυμναστικής, ένα στατικό ποδήλατο, μία performer σε ρόλο instructor, μια performance-προπόνηση της γυναικείας εμπειρίας που δοκιμάζει τα όρια μεταξύ κόπωσης και αντοχής. Η εικόνα της Μούσας ως αγαπημένου αντικειμένου που εμπνέει τον άνδρα καλλιτέχνη, ενώ η ίδια παραμένει σιωπηλή και ωραία, είναι βαθιά ριζωμένη στην σύγχρονη κουλτούρα, παρά τις προσπάθειες των φεμινιστριών κριτικών να αποκαλύψουν τις συνέπειες τέτοιων προτύπων στις ζωές των γυναικών. Ο άντρας είναι ο δημιουργός, η γυναίκα το όχημα της ανδρικής φαντασίας, ένα αντικείμενο που δημιουργήθηκε από αυτήν, για αυτήν. Κινητήρια καλέσματα, ένταση, ρυθμός και μουσική, αναμειγνύονται με ενδοσκοπικούς προβληματισμούς, αφηγήσεις, ποίηση και φεμινιστικό λόγο. Το MUSES υπερασπίζεται τη γυναικεία πράξη, τη δημιουργικότητα και την ηχηρή παρουσία των θηλυκοτήτων στην διάρκεια της Ιστορίας, με σκοπό να δημιουργήσει έναν χώρο αμφισβήτησης των εγκαθιδρυμένων στερεοτύπων και την έμπνευση μιας νέας γενιάς γυναικών δημιουργών.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία-Δραματουργία: Γεωργία Κανελλοπούλου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Ελένη Χούμου
Επιμέλεια Σκηνικών-Κοστουμιών: Δάφνη Αηδόνη
Οργάνωση Παραγωγής: Σπύρος Μπέτσης
Παραγωγή: NAP NOT A PROJECT AMKE
Επί σκηνής: Ειρήνη Δένδη

“Δωρεάν χώμα για όλους” | Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Ελένη Μποζά
Από 11 Οκτωβρίου έως 26 Οκτωβρίου 2025, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00

Μια site-specific παράσταση, ένα μικρό ποίημα,  σε διάλογο με το έργο του Κολτές και του Μπέκετ, αφιερωμένο σε όλους τους αόρατους του κόσμου… Μετά τον επιτυχημένο περσινό κύκλο παραστάσεων, η site-specific παράσταση «Δωρεάν χώμα για όλους (Τώρα αρχίζω να σε βλέπω κάπως καλύτερα)», επιστρέφει για 6 μόνο παραστάσεις στην Κάμιρο σε σκηνοθεσία Ελένης Μποζά και ερμηνεία Κωνσταντίνου Τσονόπουλου. Εμπνευσμένη από τον νέο χώρο που την φιλοξενεί, η παράσταση δεν αποτελεί μια επανάληψη της περσινής, αλλά μεταμορφώνεται, γεννώντας μια νέα εμπειρία. Η νέα, δεύτερη εκδοχή πατάει στα ίχνη της αρχικής, αποκτά νέο σώμα και προσκαλεί το κοινό να την ανακαλύψει από την αρχή.

Σε έναν τόπο όπου όλοι είμαστε μόνοι, ένας άνθρωπος διεκδικεί, διασχίζοντας ένα κατώφλι, να μοιραστεί για λίγο την μοναξιά του με την μοναξιά των άλλων. Να μετατρέψει την διαδικασία της άσκοπης περιπλάνησης σε μορφή κοινής Ελευθερίας. Σε αυτό τον σύγχρονο κόσμο που έχεις την αίσθηση όλο και περισσότερο ότι ακροβατείς στο περιθώριο της κοινωνίας, το μόνο που είναι σίγουρο ότι συμβαίνει είναι αυτό που υποστηρίζει ο Zygmunt Bauman: παρατηρείς τους ανθρώπους που είναι “έξω” από την κοινωνία και λες δε θα γίνω σαν κι αυτούς, θα έχω λογαριασμό στην τράπεζα, κινητό, ΑΜΚΑ, ΑΦΜ και τα λοιπά και τα λοιπά. Αυτό που φοβάσαι είναι μη γίνεις ένας από αυτούς τους άλλους, τους αόρατους απ’ το σύστημα. Πείθεις τον εαυτό σου ότι δεν είσαι ένας από αυτούς. Θέλεις να πιστεύεις ότι είσαι ορατός. Πόσο αλήθεια είναι αυτό;

Συντελεστές

Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Ελένη Μποζά
Δραματουργία παράστασης: Ελένη Μποζά, Κωνσταντίνος Τσονόπουλος
Ερμηνεύει: Κωνσταντίνος Τσονόπουλος
Φωτιστική Επιμέλεια: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Σοφία Μιχελινάκη, Άννα Ρηγότω Μαμαλούδη, Μαριλένα Καρίμπα
Φωτογραφίες: Αναστασία Γιαννάκη
Υπεύθυνος Παραγωγής: Αλέξανδρος Τηλιόπουλος

Μια παραγωγή του Opbo Studio

 

“Μαρί Αντουανέτ - Savon Original / Η Ασφυξία του Πούπουλου Όταν Πέφτει” | Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Χατζάκης

Από 1 Νοεμβρίου έως 28 Δεκεμβρίου 2025, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00

Κατεβαίνει τη σκάλα. Την κατεβαίνει σα να μην υπάρχει τέλος. Η Μαρί Αντουανέτ κατεβαίνει ασταμάτητα. Κατεβαίνει με χάρη, κατεβαίνει αργά, κατεβαίνει σα να πέφτει. Κατεβαίνει και πάνω της διαγράφονται δεκάδες σκέψεις, γεγονότα, δεκαετίες. Από τη Γαλλία του 1780 μέχρι την Ιαπωνία του 2020 δυο σκαλοπάτια δρόμος. Κατεβαίνει κι αυτή η κατάβαση μοιάζει με πτώση. Απαλή και σχεδόν άηχη.

Συντελεστές

Σύλληψη - Σκηνοθεσία - Εικαστική Επιμέλεια - Φωτισμοί: Γρηγόρης Χατζάκης
Σκηνικά: Μαρίζα Σουλιώτη
Κοστούμια: Lila Nova
Κίνηση: Χλόη Αλιγιάννη
Μουσική: Βύρων Κατρίτσης
Τεχνική Επιμέλεια: Λευτέρης Δούρος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κική Σπανούδη
Φωτογραφίες: Φίλιππος Μαργαλιάς
Γραφιστική Επιμέλεια: Michelangelo Bevilacqua
Δημόσιες Σχέσεις: Χρύσα Ματσαγκάνη
Social Media: Γιώργος Κολιούσης

Μια παραγωγή της Third Planet

Με τη Χριστίνα Χειλά - Φαμέλη

Συμμετέχει ο Ορφέας Χατζησπύρου

 

ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ | «ΚΟΣΜΟ|ΔΡΑΜΑ»

Θεατρικές παραστάσεις και performances για έναν σύμπαν και έναν Χορό ανθρώπων

“Αγγέλα” του Γιώργου Σεβαστίκογλου | Σκηνοθεσία: Γιώργος Παύλου

Από 5 Ιανουαρίου έως 31 Μαρτίου 2026, Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

Μετεμφυλιακή Ελλάδα του ‘50. Η Αγγέλα, 17 χρονών, έρχεται μόνη απ' την επαρχία στην Αθήνα για να ζητήσει δουλειά. Στο σπίτι που πάει, μόλις έχει αυτοκτονήσει η προηγούμενη υπηρέτρια. Της δίνουν την θέση της και το όνομα τής : «θα σε φωνάζουμε όπως συνηθίσαμε ως τώρα: Τασία». Ο Λάμπρος, αδελφός της Τασίας, επιστρέφει από ναύτης και  ψάχνει να βρει την αλήθεια για την νεκρή αδερφή του. Αυτοκτόνησε ή την αυτοκτόνησαν; Ήταν πόρνη όπως λένε οι φήμες ή όχι; Η Αγγέλα και ο Λάμπρος, ζευγάρι πια, ψάχνουν την λύση στο μυστήριο.

Στο έργο του Σεβαστίκογλου δεν βλέπουμε καθόλου τα αφεντικά, μα μονάχα τις υπηρέτριες στις ταράτσες και στις εξόδους τους. Μέσα από την εργατική τάξη της εποχής φανερώνονται όλοι οι μηχανισμοί εξάρτησης και εξουσίας που επιστρατεύουμε οι άνθρωποι ώστε να επιβιώσουμε σε ακραία δυσμενείς και τρομοκρατικές συνθήκες ζωής. Η επιστροφή σε έναν τέτοιο έργο και η συνομιλία της Αθήνα του τώρα με την Αθήνα του τότε δεν στοχεύει σε κάποια νοσταλγική αναπόληση. Η παράσταση έρευνα την σχέση Αφέντη - Δούλου και πως αυτή μπορεί παράδοξα να υπάρχει όχι μόνο ανάμεσα σε συναδέλφους της ίδιας τάξης αλλά και το πως μπορεί να έχει μείνει αναλλοίωτος ο πυρήνας της μέχρι και σήμερα, κρυμμένος πίσω από λέξεις όπως Freelancer, HR, σύμβαση αορίστου, εξαρτημένη σχέση εργασίας καταλήγοντας στο διαχρονικό ερώτημα για όλους τους ανθρώπους όταν η ζωή τους μετατρέπεται σε αγώνα επιβίωσης: Μόνος μου ή με τους άλλους;

Συντελεστές

Συγγραφέας: Γιώργος Σεβαστίκογλου
Σύλληψη/Σκηνοθεσία/Σκηνικά: Γιώργος Παύλου
Κοστούμια: Ουρανία Φραγγέα
Μουσική σύνθεση: Παντελής Πρωτοπαπάς
Βίντεο: Μαρίνα Σατανάκη, Νικήτας Φουστέρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Νικόλας Λαμπάκης

Ηθοποιοί: Καλλιόπη Ανταμπούφη, Δανάη Γεωργούλα, Βασίλης Ζαφειρόπουλος, Σόλωνας Πετρακόπουλος, Αλεξάνδρα Ρουβέλα, Σπύρος Σουρβίνος, Αλίνα Τσιαμπούλα, Γιώτα Χνάρη

Μια παραγωγή της Who Am I To Theater Group

“Perplex” του Marius Von Mayenburg | Σκηνοθεσία-Σκηνογραφία: Γιώργος Παύλου

Από 10 Ιανουαρίου έως 8 Μαρτίου 2026, Πέμπτη με Κυριακή στις 21:00, Σάββατο και στις 19:00

Η Εύα και ο Ρόμπερτ επιστρέφουν από τις διακοπές τους. Κάτι είναι τρομακτικά διαφορετικό. Γιατί το φως δεν λειτουργεί; Ποια είναι αυτή η άγνωστη γλάστρα; Ποιος ξένος φύτεψε αυτό το φυτό εκεί; Είναι στα αλήθεια αυτό το διαμέρισμα τους; Προφανώς και όχι, γιατί η Γιούντιτ και ο Σεμπάστιαν, φιλικό ζευγάρι που υποτίθεται ότι θα πότιζε τα λουλούδια τους όσο εκείνοι έλειπαν, τους πετάει αμέσως έξω απ' το σπίτι. Κάπως έτσι, ξεκινάει ένας εφιαλτικά φαρσικός χορός στον οποίο ο φαινομενικά ασφαλής αστικός κόσμος των τεσσάρων πρωταγωνιστών γίνεται όλο και πιο ανεξέλεγκτα επικίνδυνος. Όλοι και όλες αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τους ρόλους τους και να επινοήσουν καινούριους ψαχουλεύοντας σιγουριά και ασφάλεια σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη και αποσυντιθέμενη θεατρική πραγματικότητα .Οι σουρεαλιστικές αλλαγές λαμβάνουν χώρα από σκηνή σε σκηνή. Οι σχέσεις διαλύονται και αναπάντεχα συναρμολογούνται καταστρέφοντας οποιοσδήποτε συλλογικό και προσωπικό δεδομένο. Εμπνεόμενος απ' τους Πιραντέλλο, Στόπαρντ, Νίτσε, Μπέκετ και Κρίμπ, ο ανατρεπτικός δραματουργός της Σαουμπίνε, Μάριους Φον Μάγιενμπουργκ, δημιούργησε ένα γρήγορο και πολύ αστείο κομμάτι σύγχρονου παραλογισμού. Ύστερα από την επιτυχία του σε πάνω από 15 χώρες το Perplex θα ανέβει τον Ιανουάριο του 2026 στη Κάμιρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Γιώργου Παύλου και σε μετάφραση της Έρις Κύργια.

Συντελεστές

Μετάφραση: Έρι Κύργια
Σκηνοθεσία/ Σκηνογραφία: Γιώργος Παύλου
Κοστούμια: Ουρανία Φραγγέα
Μουσική σύνθεση: Παντελής Πρωτοπαπάς
Βοηθός σκηνοθέτης: Νικόλας Λαμπάκης

Ηθοποιοί: Άγγελος Προκόπιος Νεράτζης, Κατερίνα Νταλιάνη, Γιώργος Φασουλάς, Ανδρομάχη Φουντουλίδου

Μια παραγωγή της Who Am I To Theater Group

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.