Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2022/ Πρόγραμμα με χρώμα, χαρά και φως!

Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2022/ Πρόγραμμα με χρώμα, χαρά και φως!

Ως ανατροπή  στην έλλειψη των δύο τελευταίων ετών στον χώρο του πολιτισμού το φετινό παρασύνθημα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου είναι  "χρώμα, χαρά, φως", όπως χαρακτηριστικά αποτυπώνεται στα λογότυπα της φετινής διοργάνωσης, αλλά και από την ίδια την Καλλιτεχνική Διευθύντρια, Κατερίνα Ευαγγελάτου, που έδωσε την εκκίνηση με την ανακοίνωση του προγράμματος, με μια στυλιστική επιλογή στο ίδιο πνεύμα.

Τρία χρόνια μετά την τελευταία δια ζώσης παρουσίαση προγράμματος και πρώτη με την παρούσα Καλλιτεχνική Διευθύντρια (πιθανόν και τελευταία αν αναλογιστούμε ότι ολοκληρώνεται η τριετής θητεία της), η φετινή διοργάνωση θα μπορούσε να προσδοκά την κανονικότητα, αν και σε ό,τι αφορά τις ξένες παραγωγές η απήχηση του covid δεν έχει μπει πλήρως στην άκρη. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η Κατερίνα Ευαγγελάτου, «αυτήν τη φορά ένα νέο σοκ έρχεται να προστεθεί, ο βάναυσος πόλεμος στην Ουκρανία, μια νέα επίθεση στο νευραλγικό μας κέντρο».

Συνοπτικά θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για ένα πρόγραμμα πιο μεστό, χρονικά και γεωγραφικά, συγκριτικά με άλλες χρονιές με λιγότερα αβανταδόρικα ονόματα -εξαίρεση αποτελούν οι Λεωνίδας Καβάκος, Πάττι Σμιθ, Λόρι Άντερσον, Νταϊάνα Κρολ, Μαρλέν Φρέιτας, Μαξ Ρίχτερ, Φίλιπ Κεν, ο γνώριμος από τα παλιά Ίβο Βαν Χόβε με την Comedie Francaise στο ανέβασμα του Ταρτούφου του Μολιέρου, με αφορμή την επέτειο των 400 χρόνων από γέννηση του Γάλλου συγγραφέα-, αλλά και μια αίσθηση «συνολικού αποτελέσματος» που θα κυμαίνεται πέρα από το «έρχομαι, βλέπω μια παράσταση και φεύγω». Στο πλαίσιο αυτό θα διοργανώνονται αρκετά συνοδευτικά δρώμενα από ειδικούς -κατά κύριο λόγο ομιλίες-, πριν από πολλές παραστάσεις. 

Συνολικά 26 παραστάσεις και δρώμενα στην Πειραιώς, 20 μουσικές βραδιές στο Ηρώδειο, 8 παραστάσεις στην Επίδαυρο και 7 στην Μικρή Επίδαυρο θα προσφέρουν εναλλακτικές διεξόδους στα καλοκαιρινά μας βράδια.  

Κατερίνα Ευαγγελάτου

Η Αυλαία στην Πειραιώς σηκώνεται την 1η Ιουνίου με τον Γιάννη Χουβαρδά να σκηνοθετεί την Άλλη πλευρά της καταιγίδας, μια πρωτότυπη σύνθεση για μια φανταστική συνάντηση του Ουίλιαμ Σαίξπηρ με τον Όρσον Γουέλς. Ακολούθως στο φετινό ελληνικό πρόγραμμα συναντάμε νέες φωνές, αυτές των Ελεάνας Τσίχλη,  Γιούλας Μπούνταλη, Γιώργου Κουτλή, Γιώτας Αργυροπούλου, Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου. Στις ξένες παραγωγές ξεχωρίζει ο Μάρκο Λαγέρα και η ομάδα La Re-Sentida, που αντλούν έμπνευση από την εμπειρία της κοινωνικής εξέγερσης στην Χιλή τον Οκτώβριο του 2019 και στήνουν μια οικουμενική παράσταση πάνω στη διαλεκτική της βίας, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται η Γαλλοβιετναμέζα Καρολίν Γκυελά Ενγκυγέν, που μετά την αξέχαστη Σαϊγκόν, επανέρχεται με νέο δείγμα δουλειάς.

Στα χορευτικά δρώμενα πέρα από την Marlene Monteiro Freitas που επανακάμπτει με τη νέα της παράσταση στην οποία κυριαρχούν το δαιμονικό στοιχείο, η μεταμόρφωση, ο σουρεαλισμός, αλλά και το χιούμορ. ξεχωρίζει η πρεμιέρα του Edouard Hue (Swiss Dance Awards 2019), διακεκριμένου χορευτή του Hofesh Shechter και της ομάδας του Beaver Dam Company. Η χορογράφος και παλιά γνώριμη του Φεστιβάλ, Ερμίρα Γκόρο, επιστρέφει με μια performance που αφηγείται ποικίλες τελετουργίες. H Ιωάννα Πορτόλου με την ομάδα χορού Griffόn, επανέρχονται με νέα δημιουργία, εξετάζοντας τα όρια ανάμεσα στο «καλύτερο» και «χειρότερο» της ανθρώπινης φύσης. Ο Μάρτιν Τσίμμερμαν μετά την περσινή παράστασή του Ένα Δύο Τρία, επιστρέφει με νέο δρώμενο. Η χορογράφος Πατρίσια Απέργη παρουσιάζει μια δουλειά εστιασμένη στη θεματική της ουτοπίας. Ο Αντώνης Φωνιαδάκης έρχεται στο Φεστιβάλ για να συναντήσει οκτώ από τους καλύτερους χορευτές/τριες της ελληνικής χιπ χοπ σκηνής σε έναν απρόσμενο συνδυασμό. Εννέα χορευτές της Λία Ροντρίγκες συνδιαλέγονται με αρχετυπικές ανάγκες του ανθρώπου, σε μια χορογραφία μεγάλης ακρίβειας, όπου ο σύγχρονος Χορός συναντά τη βραζιλιάνικη παράδοση. Τέλος, η Κατερίνα Ανδρέου ταράζει και πάλι τα νερά με μια γαλλοελβετική, πολλά υποσχόμενο χορογραφικό σόλο, που επιδιώκει να ξορκίσει την κατάθλιψη μιας ολόκληρη; -της σύγχρονης- εποχής.

 

Επίδαυρος

Εστιάζοντας στη ναυαρχίδα του Φεστιβάλ δεν διακρίνουμε κάποια έκπληξη που να χρήζει ιδιαίτερης προσμονής. Ως πιο ιδιαίτερες θα χαρακτηρίζαμε τις δύο μετακλήσεις από τη Γερμανία,  του θιάσου Schauspielhaus Bochum με μια παραγωγή πάνω στην Άλκηστη του Ευριπίδη, σε σύμπραξη με τον σπουδαίο Ολλανδό σκηνοθέτη Γιόχαν Σίμονς και αντιστοίχως τη συνεργασία του Ούρλιχ Ράσε με το Residenztheater για την προσέγγιση του Αγαμέμνονα του Αισχύλου. Ο Αργύρης Ξάφης κατεβαίνει για πρώτη φορά ως σκηνοθέτης στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο ανέβασμα του Αίαντα, που αποτελεί και μια εκ των δύο φετινών παραγωγών του Εθνικού Θεάτρου. Υπό την αιγίδα του Εθνικού ακολούθως είναι και η Μήδεια του Μποστ, ένα έργο που έρχεται για πρώτη φορά στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Καλαβριανού. Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος κατεβαίνει με την Ελένη του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, που την περσινή χρονιά δεν μπόρεσε να ανέβει στον συγκεκριμένο χώρο. Πρεμιέρα στο αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου θα κάνουν και οι Πέρσες του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, με το κοίλον και την ορχήστρα να ενώνονται για να «συμμετάσχουν» σε έναν κοινό διάλογο. Επιστροφή και για τον Λιθουανό σκηνοθέτη Τσέζαρις Γκραουζίνις με μια σύγχρονη μεταφορά της Αντιγόνης του Σοφοκλή, με την Έλλη Τρίγγου στον ομώνυμο ρόλο και τον Βασίλη Μπισμπίκη ως Κρέοντα.

Στο Μικρό Θέατρο συναντάμε τους Τακίμ και τον Νίκο Κυπουργό, τον Ευριπίδη Λασκαρίδη. Στα πλαίσια του κύκλου Contemporary Ancients o Σύλλας Τζουμέρκας σκηνοθετεί το έργο Φάκελος Βάνκαου του Ηλία Μαγκλίνη, εμπνευσμένο από την Άλκηστη του Ευριπίδη.

 

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου εδώ

 

 

 

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.