Συνέντευξη με τον Χρήστο Τερζίδη: «Με ενδιαφέρει να ζωγραφίσω με τις λέξεις μου, την δική μου αλήθεια για τον κόσμο».

Συνέντευξη με τον Χρήστο Τερζίδη: «Με ενδιαφέρει να ζωγραφίσω με τις λέξεις μου, την δική μου αλήθεια για τον κόσμο».

Mε αφορμή το τελευταίο βιβλίο του Χρήστου Τερζίδη, μιλήσαμε μαζί του για τη συγγραφή και για διάφορα ακόμη..

 

Παιδικό όνειρο η συγγραφή ή μια ανάγκη που προέκυψε αργότερα στη ζωή σας;  

Μία διαδικασία όπως όταν ένα παιδί μαθαίνει ποδήλατο. Θαυμάζει τα μεγαλύτερα παιδιά που με τρελή χαρά τρέχουν πάνω στις δύο ρόδες. Περιμένει με αγωνία πότε θα καταφέρει και αυτό να είναι πάνω στο ποδήλατο του χωρίς να χρειάζεται κάποιος να το κρατάει για να μην πέσει. Μετά, μία μέρα, γυρίζει το βλέμμα του και συνειδητοποιεί ότι τα έχει καταφέρει επιτέλους μόνο του. Και μετά το ποδήλατο είναι πλέον κομμάτι της ζωής και της καθημερινότητας του. Δυστυχώς δεν έμαθα ποτέ να κάνω ποδήλατο...

 

Ο χώρος του βιβλίου είναι ιδιαίτερα ανοιχτός τα τελευταία χρόνια, ολοένα και περισσότεροι άνθρωπο νιώθουν την ανάγκη να γράψουν και τελικά, το  πραγματοποιούν. Τι είναι αυτό που θέλετε εσείς να πείτε μέσα από τα βιβλία σας;   

Οπωσδήποτε δεν θέλω σε καμμία περίπτωση να κατηχήσω. Με ενδιαφέρει να ζωγραφίσω με τις λέξεις μου, την δική μου αλήθεια για τον κόσμο. Και μέσα από αυτή την καταγραφή να ανακαλύψω άγνωστους φίλους που μοιράζονται μαζί μου την ίδια οπτική γωνία για αυτό τον κόσμο.

 

Δε φοβηθήκατε πως μπορεί να ανταποκριθεί το κοινό; Την πιθανή αποτυχία ή επιτυχία του βιβλίου σας;  

Mε απασχολούν άλλα πράγματα όταν γράφω ένα βιβλίο. Το αν θα στεναχωρήσω τους πιο αγαπημένους μου ανθρώπους ή αν χάσω κοντινούς φίλους. Η αποτυχία για μένα θα ήταν να μην καταφέρω να ολοκληρώσω κάτι το οποίο ξεκίνησα. Μόνο ο θάνατος μπορεί να με αποτρέψει από κάτι τέτοιο και ο συμβιβασμός για να γίνω αρεστός δεν βρίσκεται δίπλα μου στο τραπέζι όταν γράφω.

 

Τι εκφράσατε μέσα από τη συγγραφή που δεν μπορούσατε μέχρι τώρα να κάνετε με άλλους τρόπους;  

Μπόρεσα να αποτυπώσω κομμάτια του εαυτού μου και μύχιες σκέψεις μου που δεν ήταν δυνατόν να επικοινωνηθούν με άλλο τρόπο μέσα από την καθημερινότητα. Σκότωσα, όπως έγραψε και ο Καζαντζάκης, πολλούς από τους δαίμονες μου.

 

Διαβάζοντας μερικά πράγματα για εσάς και, παράλληλα, το βιβλίο σας, αντιλήφθηκα πόσα αυτοβιογραφικά στοιχεία υπάρχουν. Η ζωή του ήρωα μεταξύ Ελλάδας και Αμερικής, η δική σας ζωή μεταξύ αυτών των δύο τόπων. Η επιλογή του Μάνου (ήρωας) να στραφεί στη συγγραφή, οι αναφορές στον Χέμινγουεϊ. Είναι εξίσου αυτοβιογραφικά και τα άλλα στοιχεία του βιβλίου ή του ήρωα, όπως η μοναχικότητά του; Η εσωστρέφειά του;  

Προσπαθώ να είμαι όσο πιο ειλικρινής στην καταγραφή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των ηρώων μου. Η ειλικρίνεια αυτή πηγάζει μέσα από τις προσωπικές μου εμπειρίες. Δεν θα μπορούσα να περιγράψω ένα ηλιοβασίλεμα εάν δεν είχα προσέξει έστω και για μία φορά στην ζωή μου την δύση του ηλίου.

 

Για ποιο λόγο χρησιμοποιείται όλα αυτά τα στοιχεία;  

Οποιοδήποτε στοιχείο χρησιμοποιώ στις ιστορίες έχει διπλό σκοπό. Να βοηθάει στην ροή της μυθοπλασίας και στην διατήρηση της ειλικρίνειας.

 

Ποια είναι η πορεία που ακολουθείτε μετά την έκδοση ενός βιβλίου; Έχει μόλις ολοκληρωθεί ένα έργο και το αφήνετε να ξεκινήσει το ταξίδι του. Το κουβαλάτε μαζί σας ή είναι μια διαδικασία που μόλις έχει φύγει από μέσα σας;   

Κάθε βιβλίο ζει σε διαφορετικούς χρόνους. Πρώτα απ’ όλα σε ψήγματα σκέψεων στην καθημερινότητα του συγγραφέα. Σε δεύτερο χρόνο στην σύλληψη του που είναι κάτι συγκλονιστικό. Στην επίπονη διαδικασία της πρώτης γραφής και κατόπιν σε αυτό που ονομάζω εγώ δημιουργική ζωγραφική επέμβαση στα βιβλία μου, όταν τα διαβάζω και τα ξαναδιαβάζω για να τελειοποιήσω και να ομορφύνω την κάθε παράγραφο. Από την στιγμή της έκδοσης ξεκινάει ένα νέο μαγικό ταξίδι. Η επικοινωνία με τους αναγνώστες οι οποίοι πολλές φορές βρίσκουν κλειστά παράθυρα στο έργο που έχουν διαβάσει και τα ανοίγουν ακόμα και στον ίδιο τον συγγραφέα. Το ταξίδι ενός βιβλίου μέσα στον χρόνο δεν σταματάει ποτέ.

 

Πόσο εύκολα μπορείτε να ξεκινήσετε το επόμενό σας βιβλίο μετά την ολοκλήρωση του προηγούμενου; Xρειάζεστε τον αναγκαίο χρόνο και απόσταση;  

Ο χρόνος είναι για μένα μία σχετική διάσταση που δεν την ακολουθώ σε όσα έχουν να κάνουν με το γράψιμο.

 

Ποια είναι τα μελλοντικά σας βήματα όσο αφορά τη συγγραφική σας δραστηριότητα αλλά και γενικά;  

Τα μελλοντικά μου βήματα είναι προς την κατεύθυνση του να συνεχίζω να αναπνέω την ίδια εποχή σε ένα χρόνο από τώρα.

 

Λίγα λόγια για τον Χρήστο Τερζίδη:
Γεννημένος στην Κολωνία αλλά μεγαλωμένος στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης ο Χρήστος Τερζίδης ξεκίνησε την καριέρα του από το χώρο της δημοσιογραφίας ασχολούμενος με το μουσικό ρεπορτάζ. Τον Σεπτέμβριο του 1991 εξέδωσε το πρώτο free press που κυκλοφόρησε σε πανελλαδικό επίπεδο, το In Rock. Η αγάπη του για τη μουσική αλλά και η επιτυχία μουσικών διοργανώσεων που ανέλαβε τον οδήγησε σύντομα στο μουσικό μάνατζεμεντ συνδέοντας το όνομα του με ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής hip hop και ροκ σκηνής όπως ο Δημήτρης Πουλικάκος, οι Goin' Through, οι ΝΕΒΜΑ, οι Professional Sinnerz, ο STAN και οι My Excuse. Από το 2010 επέκτεινε την επαγγελματική του δραστηριότητα στη Νέα Υόρκη με την ίδρυση της Terret Entertainment. Tον τελευταίο χρόνο αρθρογραφεί και στην Αμερική, για τη Huffington Post.
Έχει εκδώσει συνολικά τρία βιβλία Το Hip-Hop Δεν Σταματά (2003), ...Και Το Τέλος Πάντα Κοντά (2009), Bright Nights (2010). Τα Άδεια Δωμάτια είναι το τέταρτο βιβλίο του.

 

Μπορείς να αναζητήσεις τον Χρήστο Τερζίδη στην προσωπική του σελίδα.

Το καινούργιο βιβλίο του Χρήστου Τερζίδη «Άδεια Δωμάτια» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος και μπορείς να το βρεις εδώ.

Γεωργία Σουβατζή

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.