Οι ομάδες του Off Off Athens Festival στο deBόp part 3

Διανύουμε την τελευταία εβδομάδα του Off Off Athens Festival, ενός φεστιβάλ που έχει διάρκεια σχεδόν ένα μήνα και φιλοξενεί φέτος 26 νέες καλλιτεχνικές ομάδες. Σε ένα κλίμα πανηγυρικό και εορταστικό θα σας παρουσιάσουμε τις τελευταίες οχτώ ομάδες και ελπίζουμε, αυτοί που δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν κάποιες παραστάσεις στο Επί Κολωνώ, να το κάνουν όσο προλαβαίνουν! Ας απολαύσουμε λοιπόν την κουβέντα που κάναμε με τους συντελεστές! Ακολουθούν οι ερωτήσεις μας!

1. Παρουσιάστε μας με λίγα λόγια την ομάδα σας.

2. Πως ξεκίνησε το θεατρικό σας ταξίδι με σταθμό το φεστιβάλ του Επί Κολωνώ που σας συναντούμε τώρα;

Στόμα γεμάτο χώμα

Παρασκευή 16 Ιουνίου στις 20:45, Σάββατο 17 Ιουνίου στις 22:00

1. Ομάδα Άγρια Σκέψη. Τρία ρεμάλια τραγουδάνε ακόμα. Δεν ξέρω αν μας ένωσε η λατρεία μας για το Νίκο Νικολαίδη, η συντροφικότητα, η αγάπη για το θέατρο ή οι άγριες σκέψεις που κάναμε παρέα. Το μόνο βέβαιο είναι ότι είμαστε εδώ. Γράφουμε, σκηνοθετούμε, παίζουμε και είμαστε αποφασισμένοι να το κάνουμε με όλη μας την καρδιά. Τα κείμενα μας είναι πολιτικά και μόνο έτσι μπορεί να είναι. Διεκδικούμε ένα θέατρο που πάλλεται, που μας καλεί να συνδιαλλαγούμε και ύστερα να αποφασίσουμε. Είτε είσαι με αυτόν τον κόσμο, είτε είσαι εναντίον του.

2.  Αποφασίσαμε πως ήρθε η ώρα. Είναι η πρώτη μας δουλειά λοιπόν. Το Επί Κολωνώ διοργανώνει το Off Off Athens Festival και ανοίγει τις πόρτες του «άσκεφτα», χωρίς περιορισμούς και εξαιρέσεις εννοώ. Έτσι λοιπόν το δίχως άλλο , ένα ανοιχτό και νεανικό φεστιβάλ ήταν η πρώτη μας επιλογή. «Στόμα γεμάτο χώμα» από την ομάδα Άγρια Σκέψη.

Inemuri

Σάββατο 17 Ιουνίου στις 20:45, Κυριακή 18 Ιουνίου στις 22:00

1. Η ομάδα «Past Pefect» σε αυτή της την περίοδο στελεχώνεται απο τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Σπάνια και τον ηθοποιό και θεατρολόγο Νικόλα Φραγκιουδάκη. Οι διπλές μας σπουδές, οι κοινές μας αναφορές και η συγγένεια που μας προέκυψε μέσα απο τα σεμινάρια υποκριτικής της Ελένης Σκότη στο στούντιο Νάμα, αποτελούν το υλικό και τον τρόπο δουλειάς της ομάδας. Πρόθεσή μας η συγκίνηση με όχημα το χιούμορ.

2. Το ταξίδι του «Inemuri» ξεκίνησε μια Κυριακή στο καφέ Βανίλα στο  Κουκάκι απο μια ιδέα που έπεσε στο τραπέζι. Από τότε μέχρι σήμερα έχουνε περάσει αρκετές ημέρες αυτοσχεδιασμών, συζητήσεων, έρευνας, δοκιμών, φωτογραφήσεων, διαφωνιών... με σύμμαχο τον ήλιο! Αυτές τις ημέρες κάνουμε τις τελευταίες μας πρόβες στην αίθουσα 5 του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών όπου και φιλοξενούμαστε έπειτα απο αίτηση στο Υπουργείο Πολιτσμού. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε και δημόσια τον κύριο Δοντά για την ανιδιοτέλεια.

Απόγονοι του Οιδίποδα

Κυριακή 18 Ιουνίου στις 20:45, Δευτέρα 19 Ιουνίου στις 22:00

1. Η θεατρική ομάδα «Synthesis» είναι ένα μωσαϊκό προσωπικοτήτων. Ανεξάρτητα από τους τρεις ηθοποιούς, Ντόρις Θεοδωρίδη, Αντιγόνη Μαυραγάνη, Σωκράτης Ρωμανίδης, η συμβολή των ατόμων του παρασκηνίου είναι καθοριστική. Η Κέλλυ Μίχου, ο άνθρωπος για όλες τις δουλειές, έχει αναλάβει τα κοστούμια, το μακιγιάζ, τις κομμώσεις. Επιπλέον, η Ειρήνη Μηλογιαννάκη είναι η κινησιολόγος της παράστασης και την ευχαριστούμε πολύ για τη διάθεση αίθουσας για πρόβες στη σχολή της, «Lifedance Center», στο Γουδί. Ο Γιάννης Καστανάκης έφερε εις πέρας το τρέιλερ της παράστασης και η εταιρεία του «Spotcity Productions». Η Λιλή Γεωργακοπούλου μας φωτογράφισε στο παλαιό Στρατιωτικό Αρτοποιείο Αθηνών, στο Άλσος Στρατού. Τέλος, η Ιωάννα Μηλαθιανάκη βοήθησε στην επιλογή των ηθοποιών.

2. Το ταξίδι ξεκίνησε αυθόρμητα ένα βράδυ και όλα εξελίχτηκαν τόσο γρήγορα. Έχει λοιπόν, το στοιχείο της σπίθας, η οποία ένωσε την ομάδα μας και κατέληξε να πάρει σάρκα και οστά ως θεατρική παράσταση. Είναι τόσο συγκινητικό αυτό, να βρίσκεσαι με ανθρώπους, οι οποίοι συμμερίζονται τις ιδέες σου, το πάθος σου, την έμπνευσή σου. Όλοι ανεξαιρέτως έχουν προσθέσει το δικό τους λιθαράκι σε αυτό το εγχείρημα και οδεύουμε με βήμα ταχύ προς το Θέατρο Επί Κολωνώ και το Φεστιβάλ Off Off Athens. Στις 18 και 19 Ιουνίου οι «Απόγονοι του Οιδίποδα» θα κάνουν την παρθενική τους εμφάνιση και φυσικά σας περιμένουμε όλους.

Σαν Θεός

Δευτέρα 19 Ιουνίου στις 20:45, Τρίτη 20 Ιουνίου στις 22:00

1. Τα μέλη της ομάδας μας «Hamlet Machine» αποτελούν ένα ενδιαφέρον συναπάντημα πρακτικών και θεωρητικών, που κατάφεραν να συνυπάρξουν αρμονικά και να αλληλοσυμπληρώσουν το πάζλ του «Σαν Θεός». Έχοντας κοινή αφετηρία την αγάπη για το θέατρο, έγινε η συνεργασία μεταξύ ηθοποιών της Δημοτικής Δραματικής Σχολής Αγίας Βαρβάρας «Ιάκωβος Καμπανέλλης», ακαδημαϊκών της Θεατρολογίας και μουσικών. Συγκεκριμένα η ομάδα μας αποτελείται από τους: Αμέλια Ελευθεριάδου, σκηνοθέτης, συγγραφέας του «Σαν Θεός», θεατρολόγος. Γιάννης Παπαγιάννης, ηθοποιός, σκηνοθέτης, μουσικός, δάσκαλος ξιφασκίας. Δημιούργησε την σκηνή κονταρομαχίας και βοήθησε στην γραμμή ανάγνωσης του έργου. Ευγενία Ξυγκόρου, φωτογράφος. Μαρία Μπελεγρίνη, Video Artist. Συγκεκριμένα οι ηθοποιοί μας είναι: Δημήτρης Δημάκης, ηθοποιός και μουσικός. Ερμηνεύει τον Πενθέα και τον Ιούδα και έχει μελοποιήσει ένα μέρος του έργου μας. Δων Χριστοδούλου, ηθοποιός. Ερμηνεύει τον Διόνυσο και τον Ιησού. Νίκος Μαρνάς, ηθοποιός, θεατρολόγος, βοηθός σκηνοθέτη. Ερμηνεύει Απόστολο Παύλο και Κάδμο και συμμετέχει και στο μουσικό κομμάτι. Μιχαηλία Μουσάκου, ηθοποιός. Ερμηνεύει την  Αγαύη. Χρυσή Χατζηβασιλείου, ηθοποιός, θεατρολόγος. Η κορυφαία του Χορού. Μαγδαλένα Κεραμάρη, ηθοποιός, Βασιλική Βλαχούλη, ηθοποιός. Σάντυ Μακροπούλου, ηθοποιός, θεατρολόγος, Ελπίδα Παπαμήτσου, ηθοποιός, θεατρολόγος. Ερμηνεύουν Βάκχες στα πλαίσια του Χορού και συμμετέχουν στο τραγούδι.

Τέλος, εγώ, ως «παιδί» της Δραματικής Αγίας Βαρβάρας, θέλω να ευχαριστήσω για την παροχή χώρου την διεύθυνση της σχολής και για την πολύτιμη βοήθειά της.

2. Το Φεστιβάλ Off Off Athens που διοργανώνει τα τελευταία χρόνια το θέατρο «Επί Κολωνώ» είναι ένα σημαντικό εγχείρημα δραστηριοποίησης των νέων καλλιτεχνών, για να βρούν ένα χώρο να εκφράσουν και να δραματοποιήσουν τις ιδέες τους. Τα τελευταία δύο χρόνια έχω παρακολουθήσει κάποιες παραστάσεις στο πλαίσιο του φεστιβάλ που ήταν αξιόλογες δουλειές και χάρη σε αυτό προβλήθηκαν και συνεχίστηκαν σε διάφορα θέατρα, δίνοντας δουλειά και βήμα σε νέους ανθρώπους με όνειρα και ανησυχίες. Αυτό ήταν το κίνητρο της ομάδας «Hamlet Machine» να ξεκινήσει το ταξίδι της παράστασης «Σαν Θεός» στο συγκεκριμένο φεστιβάλ. Τώρα βρισκόμαστε στην τελική ευθεία μιας και η παράσταση μας θα παιχτεί σε λίγες μέρες, στις 19 Ιουνίου και στις 20 Ιουνίου. Αυτό που αποσκοπούμε, μέσω της παράστασης αυτής, είναι να θέσουμε τον σύγχρονο άνθρωπο αντιμέτωπο με τους «Μεσσίες» ανά τους αιώνες. Να κάνουμε στροφή προς την «αυτόθέωση» του ανθρώπου ως, του μόνου Θεού και Ποιητή του κόσμου αυτού (!)

Love me Bro

Τρίτη 20 Ιουνίου στις 20:45, Τετάρτη 21 Ιουνίου στις 22:00

1. Είμαστε μία ομάδα που οι ρίζες της βρίσκονται στη θεατρική ομάδα Νέας Πεντέλης, που κάποτε λειτουργούσε με τη φροντίδα του δήμου της πόλης, χωρίς τα μέλη της να είναι απαραίτητα και κάτοικοι της περιοχής. Τώρα λειτουργούμε ως ανεξάρτητη ομάδα, που αποτελείται τόσο από επαγγελματίες του θεάτρου, όσο και από ανθρώπους που αγαπούν το θέατρο και το χρησιμοποιούν ως ένα καταφύγιο ελεύθερης έκφρασης.

2. Το κίνητρο ήταν πως θα παρουσιάζαμε ένα δικό μας έργο αυτή τη φορά. Η γοητεία της προετοιμασίας και η προσμονή του αποτελέσματος σε ένα τέτοιο εγχείρημα μας έφερε πάλι κοντά μετά από μία παύση λίγων ετών. Η εμπειρία μας από το Off Off Athens στο οποίο είχαμε λάβει μέρος το 2014 με τo «Ένα ακόμα και φύγαμε» του Πίντερ και τον «Τίγρη» του Σίσγκαλ ήταν θετική και είπαμε να το ξανακάνουμε.

Cinderella: Όσα δεν Ξέρετε

Τετάρτη 21 Ιουνίου στις 20:45

1. Η σύσταση της ομάδας κωμικού θεατρικού αυτοσχεδιασμού «Γλυκές Ρέγγες» έγινε κυρίως από την αγάπη όλων μας για την τεχνική του «Improv Comedy» και τη φιλοσοφία που κρύβεται πίσω απ’ αυτήν. Οι «Γλυκές Ρέγγες» ενώθηκαν με ένα πολύ περίεργο και εξωπραγματικό όνομα, αφού γλυκές ρέγγες δεν υπάρχουν πουθενά ως όντα στον πλανήτη μας. Είναι δημιούργημα της φαντασίας των Γλυκών Ρεγγών, όπως και όλα όσα θα δείτε επί σκηνής. Οι «Γλυκές Ρέγγες» αποτελούνται από τους: Γ. Βομπίρη, Π. Δαμουλή, Ι. Τροβά, Κλ. Χατζηγιάννη και Ε. Χριστοδουλάκη, οι οποίοι με το χιούμορ τους, την τρομερή ενέργειά τους και την αγάπη τους για το «Improv Comedy» έχουν καταφέρει να κάνουν τον αυτοσχεδιασμό τρόπο ζωής στην καθημερινότητά τους.

2. O κωμικός θεατρικός αυτοσχεδιασμός, η θεατρική προσέγγιση και τεχνική δηλαδή, που ονομάζεται «Improv Comedy Theatre», είναι ένα ταξίδι στο άγνωστο. Για το ταξίδι αυτό τόσο η διαδρομή όσο και ο τελικός του προορισμός είναι μαγεία, αφού είναι τόσο ανεξάντλητα δημιουργικό, που ηθοποιοί και κοινό είναι μια οντότητα κατά τη διάρκεια της παράστασης με κοινή επιδίωξη και στόχο. Αυτή η μαγεία δίνει ενέργεια στις «Γλυκές Ρέγγες» εδώ και τέσσερα χρόνια να κάνουν παραστάσεις μοναδικές, δηλαδή που παίζονται για μία και μόνη φορά. Στην αυτοσχεδιαστική παράσταση «Cinderella: Όσα δεν ξέρετε», που παρουσιάζουμε στο πλαίσιο το Φεστιβάλ του θεάτρου Επί Κολωνώ, με δεδομένο πως δεν υπάρχει σενάριο, ούτε προ-συνεννόηση μεταξύ των ηθοποιών, η ομάδα δίνει τον καλύτερο της εαυτό προκειμένου να δημιουργήσει σκηνές ευχάριστες ή και ξεκαρδιστικές, εμπνευσμένες από τις προτάσεις των θεατών. Οι σκηνές αυτές βασίζονται στο παραμύθι της Σταχτοπούτας με τη διαφορά ότι εμπλουτίζουμε την πλοκή που έχουμε διαβάσει και γνωρίζουμε μέχρι σήμερα με σκηνές που έχουν προτείνει οι θεατές. Για την ομάδα μας, «Γλυκές Ρέγγες», δεν είναι η πρώτη φορά που συμμετέχουμε στο Φεστιβάλ «Off Off Athens» του Θεάτρου Επί Κολωνώ, που με μεγάλη επιτυχία κάθε χρόνο διοργανώνεται. Αναμφισβήτητα, με τη συμμετοχή μας θεωρούμε πως συμβάλλουμε στην ανάδειξη του Κωμικού Θεατρικού Αυτοσχεδιασμού στην χώρα μας. Με την ευκαιρία αυτή, αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε τη διοργάνωση του Φεστιβάλ «Off Off Athens» και για τη φετινή πολιτιστική πρωτοβουλία, αλλά και την ευκαιρία που δίνει σε νέους καλλιτέχνες και θεατρικά σχήματα να επιδείξουν την δουλειά τους και την αναζήτησή τους πάνω στην θεατρική τέχνη.

Emotions Project

Πέμπτη 22 Ιουνίου στις 20:45 & στις 22:00

1. Είμαστε μία ομάδα που δημιουργήθηκε μέσω της Ασπασίας Μηλιαράκη και του μαθήματος του Σωματικού Θεάτρου, στο Θέατρο των Αλλαγών οπού φοιτούμε! Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε για το «Emotions Project» από τον περασμένο Νοέμβριο και η ευχάριστη για όλους έκπληξη είναι η εξέλιξη μας και η ένωση που έχουμε αποκτήσει μεταξύ μας, μέσα από όλη αυτή την διαδικασία! Το πιο σημαντικό όμως που κερδίσαμε με όλη αυτή την διαδρομή, είναι οτι μάθαμε να αποδεχόμαστε το διαφορετικό και πως κατά βάθος έχουμε πολλά περισσότερα κοινά από όσα θα φανταζόμασταν!

2. Η ιδέα για το φεστιβάλ του Επί Κολωνώ, μας ήρθε μετά από μια παρουσίαση της παράστασής μας, με αφορμή την εβδομάδα Θεάτρου στην Βέροια, και μετά απο αρκετά θετικά σχόλια που ακούσαμε! Κάποιοι από μας είχαν συμμετάσχει και προηγούμενες χρονιές στο Φεστιβάλ και θεωρήσαμε οτι είναι μια πολύ καλή ιδέα, να μοιραστούμε τα συναισθήματα αυτής της παράστασης και να κερδίσουμε μια τέτοια όμορφη εμπειρία! Η ευκαιρία που μας δίνεται είναι πολύ σημαντική για όλη την ομάδα, γιατί η παράσταση, που πραγματεύεται τα ανθρώπινα συναισθήματα όσον αφορά τις ερωτικές σχέσεις, είναι κατάθεση ενός μέρους της ψυχής μας!

Όλα τα βουβά πρόσωπα

Παρασκευή 23 Ιουνίου στις 20:45

1. Το θέατρο αποτελεί τον χώρο μας, το σπίτι μας. Το όνειρο μου ήταν να φτιαχτεί μια ομάδα νέων καλλιτεχνών, με τους οποίους να μοιραζόμαστε κοινούς τόπους ζωής και να έχουμε κοινές θέσεις απέναντι στα πράγματα, τόσο τα καλλιτεχνικά αλλά και γενικά. Αυτό μου έλειπε καθώς λίγες είναι οι ομάδες, που λειτουργούνε με τέτοιο τρόπο σήμερα. Έτσι ξεκίνησαν όλα, μίλησα με δύο φίλους για μια σκέψη, που με απασχολούσε, να κάναμε μια παράσταση, η οποία να μιλάει για το τάδε και αυτοί προβληματίστηκαν μαζί μου και ήρθαν κι άλλοι νέοι φίλοι, φίλοι φίλων, και τελικά καταλήξαμε να δουλεύουμε ασταμάτητα δύο χρόνια τώρα. Μέσα από τις ζημώσεις μας και τις ατέλειωτες συζητήσεις καταλήγουμε σε ένα ουσιαστικό πάντρεμα των σκέψεων και των οραμάτων μας. Κάθε φορά που τελειώνει ένα πρότζεκτ τίθεται το ερώτημα: «και τώρα τι κάνουμε δεν θα βλεπόμαστε κάθε μέρα όλη μέρα;» και έτσι ξεπηδάει η καινούργια ιδέα και ο καινούριος προσωπικός στόχος, ο οποίος μετά από νέες συζητήσεις και έρευνες καταλήγει να γίνεται συλλογικός. Αυτό πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό, είναι από τα πολύ βασικά στοιχεία, που έχουμε να επιδείξουμε ως ομάδα και ως κίνηση, το θεωρώ πολύ ουσιαστική και άκρως πολιτική. Πιστεύουμε στο σύνολο και όχι σε συντονισμένες μονάδες, ονειρευόμαστε το μαζί και όχι την αυτοπροβολή. Ένα βασικό ερώτημα είναι: «και όλο αυτό σήμερα τι λέει;». Έτσι κάνουμε έρευνα για ιστορίες και για πράγματα που μας ανησυχούν σήμερα και καταλήγουμε είτε σε γνωστά έργα, είτε γράφουμε εμείς με βάση τις ιστορίες που συνέβησαν στον διπλανο μας. Αυτό είναι το υλικό της δουλειάς μας, το οποίο δεν σταματάμε ποτέ να το αναδιαπραγματευόμστε. Ας πούμε παίρνοντας απόσταση από τις πρώτες παρουσιάσεις των παραστάσεων μας και μέχρι την επόμενη παρουσίαση τους στα Φεστιβάλ, έχουν αλλάξει παρά πολλά πράγματα από νοήματα και σκηνές έως ανθρώπους που εμφανίζονται επι σκηνής. Οι παραστάσεις, ως ζωντανοί οργανισμοί, ωριμάζουν και εμείς μαζί με αυτές αλλάζουμε και είμαστε ανοιχτοί και έτοιμοι να τα αλλάξουμε όλα, φτάνει να βρούμε στο καινούριο, κάποιο νόημα ή κάτι τέλοσπάντων που μας βοηθάει να εξελιχθούμε.

2. Η παράσταση «Όλα τα βουβά πρόσωπα» και γενικά όλη η ενασχόληση μου με τον «Εδουάρδο Β'» του Μάρλοου, ήταν κάτι που ήθελα να συμβεί από το πρώτο έτος στη σχολή, στο τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. Μετά από τέσσερα χρόνια, όταν στο τελευταίο μάθημα - εργαστήρι σκηνοθεσίας με καθηγητή τον κ. Μιχάηλ Μαρμαρινό μας δόθηκε η οδηγία, έχετε πενήντα λεπτά να κάνετε ότι θέλετε, δηλαδή δεν μας έβαλε κάποιο φραγμό στο έργο, αμέσως ήξερα τι ήθελα να κάνω. Όταν του το είπα μου απάντησε ότι αυτό είναι πολύ δύσκολο και να διαλέξω κάτι πιο απλό. Η άποψη μου δεν άλλαζε, πήραμε με τα παιδιά το ρίσκο και ξεκινήσαμε να δουλεύουμε πολύ δυναμικά και τελικά μέσα σε τέσσερις μήνες παρουσιάσαμε και αποσπάσαμε ένα μεγάλο μπράβο τόσο από τον κ. Μαρμαρινό όσο και από το κοινό. Από την ημέρα της παρουσίασης τον περσινό Ιούνιο και για ένα χρόνο δούλευαμε με τα παιδιά την διπλωματική μου στην σκηνοθεσία, μια παράσταση που ονομάστηκε «Rendez-vous?- Meet me on facebook» και την παράσταση «Όλα τα βουβά πρόσωπα» την είχαμε αφήσει στην άκρη αλλά θέλαμε πάρα πολύ να ξαναπαρουσιαστεί. Έτσι με το που μάθαμε για το Φεστιβάλ στο Επί Κολωνώ θεωρήσαμε ότι είναι το σωστό μέρος και η κατάλληλη στιγμή για να την ξαναπιάσουμε και να αναδιαπραγματευτούμε όλα τα υλικά της, πράγμα που το θεωρώ πολύ σημαντικό γιατί μόνο έτσι εξελισσόμαστε. Και κάπως έτσι η παράσταση «Όλα τα βουβά πρόσωπα» ξεκίνησε το ταξίδι της από τη Θεσσαλονίκη στη Αθήνα και στο Off- Off Athens Festival.

Ευχαριστούμε πολύ όλες τις ομάδες που συμμετέχουν και συμμετείχαν στο Off- Off Athens Festival. Ελπίζουμε να είναι μια πάρα πολύ όμορφη αρχή για ένα πολύ δημιουργικό μέλλον. Επίσης ευχαριστούμε πολύ το θέατρο Επί Κολωνώ για την υπέροχη συνεργασία.

Περισσότερες πληροφορίες για το Φεστιβάλ εδώ και εδώ

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.