Η Δήμητρα Βίλλιου του Hearts & Wires Studio | Ένα ξεχωριστό εγχείρημα μόδας

Η Δήμητρα Βίλλιου του Hearts & Wires Studio | Ένα ξεχωριστό εγχείρημα μόδας

Η επωνυμία Hearts & Wires Studio, τέκνο της νέας δημιουργού και επιχειρηματία Δήμητρας Βίλλιου, μας κέρδισε το ενδιαφέρον με την εξειδίκευσή της στο ιδιαίτερο ρούχο του κορσέ αλλά και την ίδια τη συνθήκη που το γέννησε. Το deΒόp μίλησε με την ίδια για το ξεχωριστό εγχείρημα μόδας και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες δημιουργοί στο πεδίο της μόδας αλλά και για τα στοιχήματα της γενιάς των millennials. 

Ξεκινώ με τα πιο προφανή ερωτήματα. Πως γεννήθηκε η ιδέα του Hearts & Wires και με τι στόχο και σκεπτικό; 

Πριν ένα χρόνο θα σου έλεγα πως είμαι σε οριακή επαγγελματικά φάση γιατί καθημερινά αισθανόμουν πως διέθετα πολλή όρεξη για δημιουργία αλλά όλη αυτή η διάθεση “εγκλωβιζόταν” στις απαιτήσεις της μισθωτής εργασίας, που βρισκόμουν ως τότε. Είχα τελειώσει τις σπουδές μου στην Πολιτική Επιστήμη στο Πάντειο, έκανα μεταπτυχιακό στο Marketing στην ΑΣΟΕΕ , κατόπιν δούλεψα 2-3 χρόνια πάνω στο αντικείμενο αλλά κάπου αισθάνθηκα πως “δεν μου ταίριαζε” το κοστούμι αυτού που έκανα. Αποφάσισα λοιπόν να ασχοληθώ με ένα πεδίο το οποίο μου άρεσε από μικρή και συνδύασα έτσι το επιχειρείν, στο οποίο υπήρχε ήδη μια τριβή, με τη μόδα. Συνδέθηκε μια ανάγκη με κάτι που μου άρεσε πολύ και στο οποίο ήξερα πως θα ανταπεξέλθω γιατί είναι εγγύτερα σε μένα.

Το σκεπτικό μου ήταν να βρω το κενό στην αγορά, ένα ρούχο το οποίο να διαφοροποιείται από αυτό που ξέρουμε. Εδώ με βοήθησε η πείρα μου από το marketing να δω το πεδίο. Υπάρχουν πολλές fast fashion αλυσίδες και ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος στην εποχή του e-commerce, επομένως η κατεύθυνσή μου έπρεπε να αφορά κάτι που δεν είναι τόσο εύκολα διαθέσιμο στην μαζική κατανάλωση και να είναι ελληνικό brand, γιατί εγώ έχω μια λογική στήριξης των ελληνικών brand.  

Οι κορσέδες πρόσφεραν αυτή ακριβώς την επιλογή, δεν υπήρχε ποιοτικό προϊόν διαθέσιμο σε μεγάλη κλίμακα, το οποίο είναι λογικό γιατί πρόκειται για ένα ρούχο πολύ δύσκολο στην παραγωγή. Από την άλλη βέβαια είναι προσαρμόσιμο απόλυτα στο στυλ που θες να υιοθετήσεις. Από sexy μέχρι βραδινό ένδυμα κι από μια έξοδο για φαγητό έως την απογευματινή σου βόλτα. Επίσης είναι ένα ρούχο που αγαπώ και γνωρίζω. Το κόσμημα ταιριάζουν απόλυτα στον κορσέ ως συμπληρωματική πρόταση, σκέφτηκα να υπάρχει παράπλευρα στο βασικό προϊόν. 

Και η επωνυμία πως προέκυψε; 

Hearts and Wires εξαιτίας του τραγουδιού των Deftones. Hearts, δηλαδή καρδιές λόγω του σχήματος του κορσέ και Wires, δηλαδή σύρματα, αφού οι μπανέλες παραπέμπουν σε αυτά. Είναι μια αφορμή για μια ερμηνεία λοιπόν ενός concept που με αφορά και ενός είδους μουσικής που ακούω. Και με τη βαθιά πεποίθηση πως δεν πρέπει να είναι όλα εμφανή σε επίπεδο marketing. Έτσι γεννήθηκε η επωνυμία, στην προσπάθεια να χωρέσουν νοηματικά όλα αυτά τα στοιχεία. 

Εστιάζετε ως εταιρία στον κορσέ και την παραγωγή του. Ποια είναι η διαδικασία της δουλειάς και ποιο το πλέον δύσκολο κομμάτι της; 

Το πιο δύσκολο είναι το να βρεις τα κατάλληλα άτομα να το φτιάξουν, ο ίδιος ο κορσές είναι μια λεπτοδουλειά στην παραγωγή, οι μπανέλες έχουν τα θέματά τους και γενικά ως ρούχο έχει πολλές ιδιαιτερότητες. Έπειτα το να συνεννοηθείς με μια σειρά από ενδιάμεσους και τέλος, το γραφειοκρατικό σκέλος.  

Αλλά τα πρώτα βήματα και το άγχος που τα συνοδεύει και βασικά το μεγαλύτερο ζήτημα αν αυτό που έκανα έχει ανταπόκριση, αν αυτό που έκανα είναι καλό, είναι το πλέον δύσβατο κομμάτι.  

Τι θα έλεγες πως έχει αλλάξει στη νοοτροπία του ενδύματος τα τελευταία χρόνια και τι το διαφορετικό κομίζει η Hearts and Wires; 

Τα ρούχα σήμερα δεν έχουν στεγανά και καλώς για μένα. Και φόρμα μπορεί να δεις έξω σήμερα να φοράνε για παράδειγμα, παλιότερα υπήρχε ένας κακής πάστας καθωσπρεπισμός γύρω από το τι φοράνε οι άνθρωποι και ειδικά οι γυναίκες. Αυτό σήμερα δεν υφίσταται. Εγώ είμαι υπέρ της άνεσης, την επιδιώκω σε όλο το φάσμα της ενδυματολογικής καθημερινότητας και δεν με ενοχλεί σε καμία εκδοχή της.  

Το στυλ είναι καθαρά πως προσαρμόζεις στον εαυτό σου τα ρούχα σου, πως εφάπτεις τον εαυτό σου στο περίβλημά σου και την ιδέα σου. Τίποτα πέρα από αυτό και κόντρα σε αυτό.  Στην Ελλάδα δυστυχώς έχουμε ακόμη το κακό να μας φοράνε τα ρούχα, να μην τα φοράμε. Και αυτό κολλάει σε έναν βαθμό και στον προαναφερθέντα καθωσπρεπισμό. 

Σε ότι αφορά εμάς, κινούμαστε σε slow fashion λογική, θέλω να γίνεται καλή δουλειά, στην ποιότητα που θέλω και με βάση πρώτες ύλες. Θα δουλέψουμε τα σχέδια μου, τα οποία βασίζονται σε επιρροές μου από πράγματα, σχήματα και χρώματα, που έχω δει και μου άρεσαν και ενώνουμε γνώσεις και γνώμες με τα κορίτσια. Εγώ ψάχνω υφάσματα μετά το σχέδιο, βάζουμε μπροστά τη διαδικασία, την επιτηρώ και, στο τέλος υπάρχει το κομμάτι του πως τα επικοινωνείς. Όλο αυτό το concept εντάσσεται σε μια λογική επένδυσης στην ποιότητα και της στήριξης ελληνικών προϊόντων με βιώσιμους όρους, σε επίπεδο οικονομίας και πόρων. 

 

Τι σκέφτεσαι για τα επόμενα στάδια; Θα μείνετε στη λογική του e-commerce η έχετε υπόψην σας κι άλλα βήματα; 

Σε πρώτη φάση το e-shop θα έχει αυτή την μορφή, στη συνέχεια όταν αυξηθούν οι απαιτήσεις των καταναλωτών και οι δικές μου συνεπώς, το όλο εγχείρημα θα βελτιωθεί γιατί ο πυρήνας της δουλειάς μου περνάει μέσα από το διαδίκτυο. Διαθέτουμε ένα showroom στο Παλαιό Φάληρο όπου μπορεί να έρθει όποιος θέλει, κατόπιν ραντεβού, και να δοκιμάσει τα ρούχα και τα κοσμήματα. 

Γενικότερα θεωρώ ότι ζούμε μια μεγάλη μετάβαση στον χώρο της μόδας, όσο η φυσική μορφή εμπορίου δίνει τη θέση της σε μεγάλο –όχι απόλυτο βαθμό- στο ηλεκτρονικό shopping. 

 

Καταλαβαίνω ότι σε διέπει μια λογική που πάει παραπέρα από την οικονομική επιτυχία και ακουμπάει σε δικές σου χορδές. 

Δεν έχω plan B αλλά αυτό που κάνω με αποζημιώνει απόλυτα, στο 100%. Κάθε αρχή έχει τις δυσκολίες της, το feedback που έχω είναι ότι τα δύο πρώτα χρόνια δεν θα πρέπει να περιμένεις ανταπόδοση με όρους αυστηρά υλικούς, προσπαθείς να πάρεις χώρο και χρόνο. Αλλά άλλαξε η ζωή μου σε όρους δημιουργίας, βρίσκω χαρά σε αυτό που κάνω. Και αυτό που κάνω είναι one-woman show, με ένα brand ελληνικό 100%  και δύο ικανότατες κοπέλες που ράβουν τα ρούχα.  

Δεν με ορίζει απόλυτα η δουλειά μου αλλά αν δεν περνάω καλά σε αυτήν με δηλητηριάζει σε όλα τα άλλα πεδία της ζωής μου. Έχω λοιπόν την ανάγκη να πετύχει όλο αυτό το εγχείρημα αλλά δεν έχω στόχο να κάνω μια νέα αλυσίδα Zara ντε και καλά. Θέλω τον καλό λόγο των ανθρώπων γύρω μου, την εμπορική επιτυχία αλλά κυρίως την ικανοποίηση ότι κάτι που έφτιαξα με αγάπη και διάθεση εξελίσσεται. 

 

Θεωρείς πως αυτή η νοοτροπία, της αφοσίωσης σε ένα μοντέλο πέρα της μισθωτής εργασίας αφορά πολλούς στη γενιά σου; 

Από όσους είμαστε γύρω στα 30-35 η πλειοψηφία θέλει να κάνει κάτι δικό της, πολλοί άνθρωποι, θέλουν να δημιουργήσουν κάτι δικό τους , έχουν στο μυαλό τους πράγματα. Δεν κατακρίνω ασφαλώς τους άλλους ανθρώπους που δεν τους διέπει η ίδια λογική, εγώ για παράδειγμα είμαι όλη τη μέρα πάνω από το κινητό μου για υποχρεώσεις της δουλειάς. Απλά θεωρώ πως η γενιά μας έχει καταλάβει πως η φαιά ουσία που καταναλώνει είναι αναντίστοιχη με την αξία της, το όνειρο του Δημοσίου έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί οπότε ένα ρίσκο προτιμάται αν είναι να κάνεις πράγματα που σε εκφράζουν. 

Μετράει βέβαια και το ότι οι δικοί μου με στήριξαν, μου έδειξαν ότι είναι εδώ και όταν είδαν μια απόφαση που άρεσε είπαν «καν’το!». Δεν είχα κανένα έξτρα εμπόδιο και ό,τι χρειάστηκα ήταν δίπλα μου. Νιώθω αρκετά τυχερή σε αυτό. 

Επιστρέφω στα αυστηρά επαγγελματικά. Πως προέκυψε η συνεργασία με την Ευγενία Σαμαρά; 

Η συνεργασία με την Ευγενία Σαμαρά ακριβώς είχε μια τέτοια διάσταση. Ξεκίνησε τυχαία με ωραίο τρόπο, όταν μια στυλίστρια είδε ένα προϊόν της εταιρίας που της άρεσε πάρα πολύ και δίχως να ξέρει την εμπλοκή μου ώστε να τα φορέσει η Ευγενία Σαμαρά για το τηλεπαιχνίδι γνώσεων το οποίο παρουσιάζει. Είδε τα προϊόντα, ενθουσιάστηκε, της άρεσαν πολύ, και έκτοτε τα χρησιμοποιεί αρκετά, γεγονός που για μας είναι κι ένα πρώτο μπουστάρισμα ότι εδώ είμαστε καλά, ότι αξίζει η ιδέα μας. 

Είναι η επιβράβευση το ίδιο σημαντική ως κριτήριο επιτυχίας με τις πωλήσεις δηλαδή; 

Είναι και η υλική πλευρά σημαντική, το αν θα έχω ανταπόκριση σε επίπεδο παραγγελιών, αλλά μετράει εξίσου ή περισσότερο ο καλός λόγος που θα ακούσεις από ανθρώπους που εκτιμάς. Μέχρι ώρα έχω λάβει θετικό feedback από ανθρώπους της μόδας και του επιχειρείν. Το καλό θεωρώ είναι ότι έχουμε διαφοροποιηθεί από την υπόλοιπη αγορά αλλά μιλάμε για ένα έμβρυο που βλέπεις την εξέλιξή του. Αλλά σκεπτόμενη τι με κολακεύει περισσότερο θα σου έλεγα ότι το σενάριο να δω αύριο 3 κοπέλες να φοράνε Hearts&Wires με συγκινεί περισσότερο από μια απλή παράθεση κερδών. 

#ΓΥΝΑΙΚΕΣ

photo credits: Οδυσσέας Καραντης (omicron studio)

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.