Είδαμε την «Δάφνη» στο θέατρο ΕΛΕΡ

Είδαμε την «Δάφνη» στο θέατρο ΕΛΕΡ

Ο μύθος της Δάφνης θέλει τη νύμφη να ζητά τη βοήθεια του πατέρα της Πηνειού και τελικά αυτός να τη μεταμορφώνει σε δέντρο για να ξεφύγει από τον, ερωτευμένο μαζί της, Απόλλωνα. Τα πόδια της έγιναν ρίζες, τα χέρια της κλαδιά και τα μαλλιά της φύλλα. Όπως ακριβώς θέλει να της συμβεί μια άλλη Δάφνη, η ηρωίδα του ομώνυμου έργου, όταν έρχεται αντιμέτωπη με τον τύπο εκείνο που γνώρισε σε ένα επαγγελματικό δείπνο αδερφό της κοπέλας της.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η Δάφνη είναι μια γυναίκα στη δεκαετία των 30. Εργάζεται σε μια ΜΚΟ για κακοποιημένες γυναίκες, όπου διαχειρίζεται το Twitter της. «Ποιος θέλει να βλέπει την κακοποίηση στο πρωινό του σκρολάρισμα;» αναρωτιέται η ηρωίδα. Λίγοι κι ακόμη λιγότεροι ενδιαφέρονται για τα περιστατικά αυτά.

 

Μια μέρα η Μίριαμ, συνάδελφος της, την προσκαλεί σε ένα επαγγελματικό γεύμα, γιατί τη θεωρεί την πλέον κατάλληλη για αυτή τη συνάντηση. Κι εκείνη πάει. Και εκεί είναι κι αυτός ο τύπος. Ο συνηθισμένος τύπος. Δικηγόρος, με ψηλό σκορ (στις κατακτήσεις), όχι τόσο ψηλός, χαμογελαστός. Απλώνει τα δίχτυα του κι εκείνη πέφτει. Είναι που πάει καιρός από τότε που τη φλέρταρε ένας γοητευτικός άντρας. Περνούν ένα βράδυ μαζί και η ιστορία τους λήγει εκεί. Λίγο καιρό αργότερα εκείνη θα αποφασίσει να βγει σε γκέι μπαρ (αφού είναι bisexual) όπου θα γνωρίσει τη γουόντερ γούμαν. Θα αρχίσουν να βγαίνουν, θα κάνουν σχέση, θα κάνουν πράγματα μαζί. Μέχρι και σε οικογενειακό γάμο θα πάνε μαζί. Όμως η ηρωίδα μας δε θα βρει ποτέ το θάρρος να παραδεχτεί στη γουόντερ γούμαν ότι έλκεται και από τα δύο φύλα. Κι όταν στο γάμο εκείνο ανακαλύπτει πως ο τελευταίος άντρας με τον οποίο έκανε σεξ είναι ο αδερφός της κοπέλας της τα πράγματα περιπλέκονται. Όπως οι ρίζες των δέντρων.

 

Ευφυής η ταυτόχρονη διπλή διανομή, η δυαδικότητα αυτή θυμίζει κάτι από το Persona του Μπέργκμαν. Οι ερμηνείες των δύο ηθοποιών υψηλού επιπέδου καταφέρνουν να προκαλέσουν καθόλη τη διάρκεια της παράστασης συνεχείς εναλλαγές στο συναίσθημα του θεατή.

Η ομάδα της Άρτεμης Γρύμπλα, Λίλας Μπακλέση και Κωνσταντίνου Μπιμπή μας συστήνει ένα έργο του 2022. Έργο σύγχρονο ανένταχτο ως προς το είδος, καθώς έλκει στοιχεία δράματος, κωμωδίας κι ενίοτε θρίλερ, όπως ακριβώς κι η ηρωίδα του, η οποία λόγω της ταυτότητας της νιώθει σα να πατά σε δύο βάρκες.

 

Τελευταίες παραστάσεις// Όλες οι πληροφορίες εδώ.

Φωτογραφίες παράστασης: Σταύρος Χαμπάκης

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.