Aumorfia: μια άλλη διάσταση στο κόσμημα

Aumorfia: μια άλλη διάσταση στο κόσμημα

Η λέξη Aumorfia δεν είναι μια πραγματική λέξη. Είναι ένα λογοπαίγνιο που εμπεριέχει τις αντίθετες έννοιες της «ομορφιάς» και της «αμορφίας», σε μια προσπάθεια να αποτυπώσει το ρόλο του αξεσουάρ ως επέκταση του ρούχου και της προσωπικότητας που το φέρει. Παρά την αυστηρή γεωμετρία τους, τα Aumorfia μεταλλάσονται και προσαρμόζονται στον ιδιοκτήτη τους, ακολουθώντας την κίνηση, τη διάθεσή και τις ιδιαιτερότητες του χαρακτήρα του.

Με αυτά τα λόγια μας εισάγει στη φιλοσοφία της ιδέας της,  η Θεανώ Ραβαζούλα-Ποταμιάνου, η εμπνεύστρια και δημιουργός της Aumorfia. Πρόκειται για δημιουργίες από δέρμα, βασισμένες σε καθαρές γραμμές και τολμηρά κομψές συνθέσεις που έρχονται να δώσουν μια διαφορετική διάσταση στην έννοια του κοσμήματος και αξεσουάρ μόδας. Γνωρίσαμε τη Θεανώ και της ζητήσαμε να μας ξεναγήσει στον auμορφο κόσμο της.

 

 

 

Πότε και πώς γεννήθηκε η Aumorfia;
Η Aumorfia γεννήθηκε γύρω στο 2013 για να καλύψει, πρωτίστως, μια προσωπική ανάγκη για αξεσουάρ που συνοδεύουν τα ρούχα σαν να αποτελούν κομμάτι τους, χωρίς να επιβάλλονται και να «φωνάζουν». Ήθελα ένα κόσμημα που να μπορεί να φοριέται από το πρωί μέχρι το βράδυ με ένα λευκό t-shirt δίνοντας μια διακριτική έξτρα πινελιά. Επίσης, είχα και μια δημιουργική ανησυχία που δεν καλυπτόταν πλήρως από τις άλλες δυο δραστηριότητές μου,το interior & graphic design, καθώς δουλεύω πάντα υπό τις επιταγές του πελάτη, έχοντας κάποιους περιορισμούς.

Ποιό ήταν το πρώτο κομμάτι που σχεδίασες; Θυμάσαι από τι εμπνεύστηκες τότε; Το πρώτο κομμάτι ήταν, νομίζω, ένα γεωμετρικό κολιέ από δέρμα και κορδέλες που έκλεινε με μαγνήτες. Δεν θυμάμαι από τί εμπνεύστηκα, γιατί οι προσλαμβάνουσες μου έρχονται από πολλούς, διαφορετικούς χώρους κι ακολουθούν μια πολύπλοκη διαδικασία επεξεργασίας, σαν να χωνεύονται σε ένα μεγάλο καζάνι από όπου προκύπτει τελικά μια ιδέα, σε βαθμό που δεν θυμάμαι ποτέ πώς ξεκίνησε.

 

 

Ποιό μέρος της διαδικασίας απολαμβάνεις περισσότερο; Τη σύλληψη, το σχεδιασμό ή τη δημιουργία;
Κατά περιόδους, όλα. Συνήθως αφιερώνω μια ολόκληρη μέρα σε ένα κομμάτι και συγκεντρώνομαι σε αυτό. Την επόμενη, θα καταπιαστώ με ένα άλλο, με το ίδιο πάθος. Μου αρέσει αυτή η εναλλαγή, αλλιώς χάνω το ενδιαφέρον μου. Αν σκεφτεί κανείς ότι για την Aumorfia κάνω το σχεδιασμό, την επικοινωνία, τη χονδρική, τη λιανική, το graphic design, τη διαχείρηση του e-shop και των social media και το συντονισμό της ομάδας παραγωγής, καταλαβαίνει ότι και οι επτά ημέρες της εβδομάδας ειναι γεμάτες.

 

Τι σημαίνει «έμπνευση» για σένα κι από που την αντλείς;
Όπως ανέφερα και πριν, η έμπνευσή μου προέρχεται από πολλούς χώρους. Παρατηρώ και παρακολουθώ όλες τις μορφές τέχνης, αρχιτεκτονική, μόδα, εικαστικά, φωτογραφία, θέατρο και συλλέγω εικόνες και πληροφορίες, τις οποίες μεταφράζω με τον δικό μου δημιουργικό κώδικα, σε αντικείμενα. Επίσης, μέσα από αυτή τη διαδικασία, συλλέγω πληροφορίες για τη δουλειά άλλων δημιουργών πάνω στο ίδιο αντικείμενο και προσπαθώ πάντα, ακόμα κι αν καμμιά φορά οι ιδέες συμπίπτουν, να αποφεύγω τη μίμηση, η οποία με ενοχλεί πολύ. Με ενδιαφέρει να διαμορφώσω μια ταυτότητα για την Aumorfia, που να είναι αναγνωρίσιμη μέσα σε αυτό τον χαώδη και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο της μόδας.

 

Καθαρές γραμμές, γεωμετρία, τόλμη, πρωτοτυπία, ισορροπία, πολυμορφικότητα. Ποιές ακόμη λέξεις πιστεύεις πως χαρακτηρίζουν τα αξεσουάρ Aumorfia;
Αυτές είναι, όντως, οι πιο χαρακτηριστικές λέξεις που μπορούν να περιγράψουν την Aumorfia. Είναι οι βασικές έννοιες πάνω στις οποίες έχει χτιστεί το brand και αυτές είναι και οι αξίες πάνω στις οποίες θα πορεύεται και στο μέλλον. Θα ήθελα να προσθέσω και να υπογραμμίσω την αυθεντικότητα και την ποιότητα, καθώς τελευταία έχουν εντοπιστεί απομιμήσεις Aumorfia εντός και εκτός Ελλάδας. Απομιμήσεις όχι μόνο των έργων αλλά και των κειμένων μας. Εμείς θα προσπαθούμε πάντα να δείχνουμε το αυθεντικό, δημιουργικό, ποιοτικό πρόσωπο της Ελλάδας.

Παρατηρώ μια μελετημένη φειδώ στη χρήση χρωμάτων στη δουλειά σου. Ποιά η σχέση σου με τα χρώματα;
Θεωρώ το μαύρο τον βασιλιά των χρωμάτων. Είναι το χρώμα που εμπεριέχει όλα τα άλλα. Όπως έχει πει και ο Yoshi Yamamoto, ειναι το χρώμα που δηλώνει «δεν σε ενοχλώ, μην με ενοχλείς». Παρ' όλα αυτά, έχω χρησιμοποιήσει χρώματα σε προηγούμενες συλλογές και ίσως χρησιμοποιήσω και στο μέλλον.

Μήπως στο μέλλον σκέφτεσαι να ασχοληθείς και με το σχεδιασμό και την παραγωγή ειδών σπιτιού, αντικειμένων ή ρούχων;
Όλα αυτά, τα κάνω παράλληλα έτσι κι αλλιώς, στα πλαίσια των άλλων δυο δραστηριοτήτων μου κι έχω πολλά σκίτσα στις σημειώσεις μου. Η αλήθεια ειναι πώς με αυτό το σκεπτικό ξεκίνησε η Aumorfia και ίσως προχωρήσει στο μέλλον. Προς το παρόν όμως, συγκεντρωνόμαστε στο χτίσιμο του brand ώστε να καθιερωθεί με μια συγκεκριμένη ταυτότητα, να αποκτήσει σταθερές βάσεις και να επεκταθεί σε ξένες αγορές. Όταν αυτό επιτευχθεί, τότε μπορεί να προχωρήσουμε και σε άλλα είδη.

 

Έχεις κάνει ανοίγματα και στο εξωτερικό. Μίλησέ μας γι’αυτά καθώς και για τις συνεργασίες σου γενικότερα.
Γενικότερα, υπάρχει μια εξωστρέφεια και αυτός είναι και ο δρόμος που ακολουθεί η Aumorfia. Έχουμε λάβει μέρος σε showrooms κατά τις εβδομάδες μόδας στο Παρίσι και Λονδίνο. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε αυτές τις συμμετοχές και να προχωρήσουμε και σε άλλες ηπείρους. Προσφάτως αποκτήσαμε τον πρώτο μας retailer στην Ασία και ευελπιστούμε να γίνουν περισσότεροι, καθώς ειναι μια αγορά που μας ταιριάζει πολύ. Δεν παύω να πιστεύω, βέβαια, στη δημιουργική Ελλάδα και στις συνεργασίες με Έλληνες σχεδιαστές και καταστήματα με χαρακτήρα. Αυτό το καλοκαίρι συνεργαστήκαμε με την Ορσαλια Παρθένη και το Parthenis Mykonos, μια συνεργασία που είχε εξαιρετική ανταπόκριση στο διεθνές πελατολόγιο του νησιού. Επίσης συνεργάστηκα με την σχεδιάστρια ασημένιων και χρυσών μικρογλυπτών, Ioanna Liberta, η οποία «δάνεισε» στοιχεία της από πολύτιμα μέταλλα στη νέα συλλογή Liberta. Ελπίζω αυτές οι συνεργασίες να συνεχιστούν, γιατί με τα δεδομένα που αντιμετωπίζουμε στην χώρα, η «ισχύς εν τη ενώσει» ειναι το μόνο όπλο.

 

 

Πώς ονομάζεται και τι χαρακτηρίζει την καινούρια σου συλλογή;
Η νέα συλλογή λέγεται Liberta, τιμής ένεκεν στην προαναφερθείσα συνεργασία και είναι η πρώτη φορά που συνδυάζεται το δέρμα με πολύτιμα μέταλλα. Τα σχήματα αυτής της συλλογής ειναι πιο μικρά σε κλίμακα, σε μια προσπάθεια να ακολουθήσουν τη λεπτότητα των ευγενών μετάλλων που τα πλαισιώνουν. Η γεωμετρία και οι καθαρές γραμμές ειναι πάλι εμφανείς, αλλά αυτή τη φορά, απελευθερώνονται (get liberated) από τους μεγάλους όγκους και μπορούν να συνδυαστούν με άλλα κοσμήματα από ασημί και χρυσό. Θα έλεγα ότι ειναι μια πιο μίνιμαλ συλλογή, με contemporary rock χαρακτήρα και dark αναφορές.

Σε ποιούς απευθύνονται τα αξεσουάρ Aumorfia;
Σε σκεπτόμενους, λίγο αντισυμβατικούς ανθρώπους, που έχουν αυθεντικό προσωπικό στυλ, που τους αρέσει να πειραματίζονται χωρίς να τους απασχολεί τί επιτάσσει η εκάστοτε μόδα και που θέλουν να αισθάνονται άνετα φορώντας ένα κόσμημα ή αξεσουάρ καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας. Συνοπτικά, σε ανθρώπους δημιουργικούς, δραστήριους, λαμπερούς και αισιόδοξους.

Μπορείτε να ανακαλύψετε περισσότερη Αumorfia εδώ:
Aumorfia Showroom: Ερμού 53 & Πλατεία Καπνικαρέας 3, Αθήνα. Τηλέφωνο: 2109350362
Email: [email protected]
Site & eshop: www.aumorfia.com

* Η Θεανώ Ραβαζούλα-Ποταμιάνου είναι interior και graphic designer. Ξεκίνησε ως στυλίστρια σε περιοδικά εσωτερικής διακόσμησης και lifestyle, ενώ στην συνέχεια με το δημιουργικό γραφείο visualbytes δραστηριοποιήθηκε στο interior, graphic & industrial design, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα ύφους και εφαρμογών.

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.