BAUHAUS στο κάτω φουαγιέ του Goethe-Institut

BAUHAUS στο κάτω φουαγιέ του Goethe-Institut

Στο κάτω φουαγιέ του Ινστιτούτου υπάρχει πάντα κάτι να δει κανείς, πάνω σε διάφορα θέματα, σ’ όλες τις ώρες της μέρας μέχρι και το βράδυ.

Αυτόν τον καιρό και στο πλαίσιο του προγράμματος «Bauhaus im Haus/Bauhaus Open House» προτείνουμε 4 έργα:

DAS TRIADISCHE BALLETT (ΤΟ ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΜΠΑΛΕΤΟ)
Oskar Schlemmer (1922)
D 1970, 30΄

Ταινία σε τρία μέρη, βασισμένη στους χορούς του Oskar Schlemmer
Σενάριο και χορογραφία: Margarete Hasting, Franz Schömbs, Georg Verden
Μουσική: Erich Ferstl
Χορευτές: Edith Demharter, Ralph Smolik, Hannes Winkler
 
DAS MECHANISCHE BALLETT (ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΠΑΛΕΤΟ)
Kurt Schmidt (1923)
D 2009, έργο 35 λεπτών, εδώ απόσπασμα 15 λεπτών

Αναβίωση στη σκηνή του Dessau από το Theater der Klänge, Düsseldorf, βασισμένη στις ιδέες και τα φιγουρίνια των Kurt Schmidt και Georg Teltscher
Χορογραφία/Σκηνοθεσία: Jörg Lensing
Μουσική: Hanno Spelsberg
Χορευτές: Jacqueline Fischer, Laura Wissing, Kai Bettermann, Darwin Diaz, Fatima Gomes

OSKAR SCHLEMMER UND TANZ (Ο OSKAR SCHLEMMER ΚΑΙ Ο ΧΟΡΟΣ)
D 1980, έργο 64 λεπτών, εδώ απόσπασμα 15 λεπτών

Χορογραφία: Gerhard Bohner
Κάμερα: Heide-Marie Härtel
Μουσική: No Set Ensemble
Χορευτές: Jessica Ebert, Ivan Liška, Philip Kilner

BILDER EINER AUSSTELLUNG (ΕΙΚΟΝΕΣ ΜΙΑΣ ΕΚΘΕΣΗΣ)
Wassily Kandinsky (1928)
D 1984, 37΄

Αναβίωση της πρεμιέρας στο Friedrich-Theater Dessau με μουσική του Modest Mussorgski
Διεύθυνση: Martin Rupprecht
Σκηνοθεσία και επιμέλεια: Georg Quander
Παραγωγή: Sender Freies Berlin
Η σκηνή του Bauhaus ήταν ένα πειραματικό πεδίο για τη σχέση σώματος και χώρου, το οποίο επιχειρούσε να συνενώσει διάφορες τέχνες.
 
Ο Oskar Schlemmer (1888-1943) υπήρξε εμβληματική μορφή της σκηνής του Bauhaus, την οποία και διηύθυνε από το 1923 έως το 1929. Με το «Τριαδικό Μπαλέτο» και τους «Χορούς Bauhaus» διερευνούσε μέσω του αφηρημένου, γεωμετρικού παιχνιδιού με τη φόρμα, το χρώμα, τον ήχο, την κίνηση, το φως το πεδίο έντασης ανθρώπου-χώρου και εκ τούτου και τις προϋποθέσεις σκηνικής διαμόρφωσης.
 
Ο Kurt Schmidt και ο Wassily Kandinsky (όπως και ο Lothar Schreyer Ludwig Hirschfeld-Mack) παρουσίαζαν στη σκηνή μοντέρνους συσχετισμούς φωτός, χώρου και κίνησης, επηρεασμένους από την τεχνολογία και τα μαζικά μέσα.
Αφηρημένα κοστούμια, συσκευές φωτός και μηχανικά σκηνικά γίνονταν οι πρωταγωνιστές της σκηνής.
 
Η εγκατάσταση θα μπορούσε να ενδιαφέρει όσους ασχολούνται με το χορό, εκπαιδευτικούς και μαθητές, αλλά και όλους εκείνους που στις διαδρομές τους στην πόλη ή στον ελεύθερο χρόνο τους θα ‘θελαν να ρίξουν μια ματιά στο Bauhaus ή να γνωρίσουν κάτι καινούριο στο διάλειμμα τους για καφέ.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------

Με την παράκληση της αναφοράς

Πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό

Βίκυ Τραχανή, Τηλ. 210 3661043, vicky.trachani@athen.goethe.org

www.goethe.de/athen