Αρχαιολογικό Μουσείο Άνδρου – Μy sons, too young then: έκθεση και performance του HOPE

Αρχαιολογικό Μουσείο Άνδρου – Μy sons, too young then: έκθεση και performance του HOPE

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων προγραμματίζει για το καλοκαίρι του 2018 σειρά εκθέσεων σύγχρονης τέχνης, που θα παρουσιαστούν σε μουσεία και αρχαιολογικές συλλογές της αρμοδιότητάς της. Οι εκθέσεις σχεδιάζονται στο πλαίσιο της επιδίωξης της Εφορείας να συνδιαλεχθεί με διαφορετικές ομάδες κοινού και να προσελκύσει μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών στους μουσειακούς χώρους της. Στον σχεδιασμό λαμβάνεται υπόψη η ιδιαίτερα αυξημένη τουριστική κίνηση των νησιών των Κυκλάδων την καλοκαιρινή περίοδο αλλά και η ανάγκη ανανέωσης του εκθεσιακού περιεχομένου των μουσειακών υποδομών, ώστε να ανανεώνει το ενδιαφέρον και την ανταπόκριση της τοπικής κοινωνίας.

Όλες οι προγραμματιζόμενες εκθέσεις αποτελούν διοργανώσεις της Εφορείας σε συνεργασία με μεμονωμένους καλλιτέχνες και πολιτιστικούς οργανισμούς και θα περιλαμβάνουν εικαστικά έργα που στην πλειονότητά τους έχουν δημιουργηθεί για τους συγκεκριμένους χώρους. Συγκεκριμένα, οι εν λόγω εκθέσεις σύγχρονης τέχνης - εμπνευσμένες στο σύνολό τους από το πλούσιο αρχαιολογικό παρελθόν των Κυκλάδων – θα αναπτυχθούν στα παρακάτω μουσεία: Αρχαιολογικό Μουσείο Άνδρου, Αρχαιολογική Συλλογή Κουφονησίου, Αρχαιολογικό Μουσείο Μήλου, Αρχαιολογική Συλλογή Σαγκρίου Νάξου και Πύργος Crispi (Γλέζου) Νάξου. Υπογραμμίζεται ότι όλες οι εκθέσεις είναι επισκέψιμες χωρίς επιπλέον αντίτιμο για τους επισκέπτες, πέραν του καθορισμένου εισιτηρίου του μουσείου.

Το σύνολο των παραπάνω περιοδικών εκθέσεων έχει ενταχθεί στις εκδηλώσεις τους Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018.

Αρχαιολογικό Μουσείο Άνδρου – Μy sons, too young then: έκθεση και performance του HOPE

(διάρκεια έκθεσης: 20 Ιουλίου-30 Σεπτεμβρίου)

O HOPE αποτελεί έναν σύγχρονο δημιουργό που ανδρώθηκε εκτός της τυπικής καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, βρίσκοντας την αφετηρία της εικαστικής του διατύπωσης, ως street artist. Ωστόσο, ήδη από τη γένεση της καλλιτεχνικής του γλώσσας, η αρχαιότητα αποτέλεσε θεμελιακό άξονα στην έκφρασή του. Σύντομα, ο HOPE διεύρυνε το πεδίο δράσης του και κινήθηκε με αποφασιστικότητα προς έναν σύνθετο εικαστικό λόγο εντός των γκαλερί (στην παρούσα φάση εκπροσωπείται από την The Breeder Gallery, μία από τις σημαντικότερες γκαλερί της Αθήνας με διεθνή δράση), των μουσείων τέχνης, του συμβατικού εικαστικού χώρου συνολικά. Τα επιτοίχια κολάζ, συμπορεύθηκαν με την περφόρμανς, τις εγκαταστάσεις, τη μουσική σύνθεση και την επιμέλεια εκθέσεων.

Στο πρόσφατο έργο του HOPE θα επισημάνει κανείς, με ένταση, δύο νέες κατευθύνσεις. Αφενός, την αγάπη του για τις τρισδιάστατες συνθέσεις με ποικίλα υλικά, που αναπαράγονται και στις δυο διαστάσεις, και διακρίνονται από ένα παιγνιώδη χαρακτήρα και μία γκροτέσκα διάθεση, η οποία αυτόματα αναμορφώνει το αισθητικό τους υπόβαθρο. Αφετέρου, την ενασχόλησή του με τον πηλό, που όχι μόνο δημιουργεί αυτόματες συνδέσεις με τη χειρωνακτική διαδικασία και τα αρχαιολογικά κατάλοιπα, αλλά και διαχειρίζεται με τέτοιο τρόπο που να παραπέμπει σε φόρμες του απώτατου και πρόσφατου παρελθόντος. Φυσικά, πάντα ποικιλμένες, με μορφολογικά στοιχεία που αναιρούν τα στοιχεία της συμμετρίας, της τελειότητας, και της αισθητικής ακεραιότητας.

Αυτή η γκάμα υλικών και εκφραστικών μέσων θα αναπτυχθεί σε όλη την έκταση του Αρχαιολογικού Μουσείου Άνδρου, τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους του. Επιτοίχια κολάζ, τρισδιάστατες συνθέσεις, κεραμικές κατασκευές, performance κατά την ημέρα των εγκαινίων και στη συνέχεια βιντεοπροβολή της τελευταίας στο video room του μουσείου, θα βρουν τη θέση τους μεταξύ των πρωτότυπων αρχαιολογικών ευρημάτων και γλυπτών, εντός και εκτός μουσειακών προθηκών, αλλά και στο κτηριακό κέλυφος ενός σημειακού αρχιτεκτονήματος της Χώρας Άνδρου.

Ο καλλιτέχνης με την παρούσα έκθεση, η οποία υλοποιείται με την υποστήριξη του Outset Contemporary Art Fund (Greece), επιχειρεί να γίνει σώμα μέσα σε σώμα. Τα έργα είναι τοποθετημένα δίπλα στα αρχαία ευρήματα, σε μία προσπάθεια να έρθουν κοντά κοινωνικές και ιστορικές πραγματικότητες, μέσα από το μηχανισμό της παρατήρησης. Το παρόν υλικό λειτουργεί σαν συμβολική γλώσσα ή μανιφέστο και παρέχει πληροφορία για την επικοινωνία με τα έργα του παρελθόντος. Ο χώρος δημιουργείται και παίρνει μορφή σε σχέση με τα υπόλοιπα σώματα, αλλά πρώτα και κύρια από το ίδιο μας το σώμα.

Τα έργα μου υπήρχαν χωρίς εμένα, αλλά δεν μπορούσες να τα δεις.