Επί Κολωνώ: ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός για το 2018-2019

Επί Κολωνώ: ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός για το 2018-2019

Η Ομάδα Νάμα παρουσίασε το πρόγραμμα για τη μόνιμή της στέγη, το θέατρο Επί Κολωνώ, επαναλμβάνοντας τη μεγάλη επιτυχία «Άγριος Σπόρος», αλλά και το περσινό διαμαντάκι «Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας». Παράλληλα στη σκηνή BlackBox νέοι δημιουργοί, αλλά και παλιοί γνώριμοι (βλ. Μαρία Αιγινίτου, "Έξω χιονίζει") θα δείξουν τη δουλειά τους. Αναλυτικότερα το πρόγραμμα είναι:

Κεντρική Σκηνή

«Άγριος Σπόρος» / 1 Οκτωβρίου 2018

Συνεχίζεται για τέταρτη χρονιά η πετυχημένη παράσταση της Ομάδας Νάμα Άγριος Σπόρος του Γιάννη Τσίρου, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη στην Κεντρική Σκηνή του Επί Κολωνώ. Κοινωνικό δράμα με πικρό χιούμορ στο παρακμιακό πλαίσιο ενός ελληνικού επαρχιακού τοπίου. Ένα τοπίο όπου η ανυπακοή σε διατάξεις και νόμους αποτελεί καθημερινή άσκηση επιβίωσης, όπου οι τυχόν κατηγορούμενοι δεν κατανοούν ποτέ με ακρίβεια τους λόγους για τους οποίους κατηγορούνται και όπου οι προκαταλήψεις, όπως όλων μας άλλωστε, μετατρέπουν μισές αλήθειες σε ακράδαντα κατηγορητήρια. Με την αυτοσχέδια καντίνα που έστησε ο Σταύρος σε μια απόμερη παραλία προσπαθεί να φέρνει βόλτα τα χρέη που τον έχουν ζώσει πουλώντας σουβλάκια τα καλοκαίρια στους λιγοστούς τουρίστες. Όμως η μυστηριώδης εξαφάνιση ενός νεαρού γερμανού θα φέρει φέτος τα πάνω κάτω. Οι σε βάρος του υποψίες απ’ τους γερμανούς που κατέφθασαν στην περιοχή διχάζουν στην αρχή το χωριό, αλλά όλοι σιγά-σιγά θα θυμηθούν ότι η καντίνα είναι αυθαίρετη, το φυσικό τοπίο παραβιάζεται, η γεννήτρια δημιουργεί ηχορύπανση, το χοιροστάσιό του, που βρωμάει, δεν έχει και άδεια και… πάει λέγοντας. Άσε που αυτός είναι κι ο σφάχτης της περιοχής. Οι υποψίες που με τα συμφραζόμενα και τις προκαταλήψεις έγιναν βεβαιότητες θα μείνουν μετέωρες όταν οι έρευνες θα στραφούν αλλού. Τίποτα όμως δεν θα είναι όπως πριν. Μόνο η ακλόνητη πεποίθηση του Σταύρου, που θα παλεύει αενάως με νύχια και με δόντια, πως οι άλλοι ευθύνονται για όλα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Γιάννης Τσίρος
Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη
Σκηνικά, Κοστούμια, Δ/νση Παραγωγής: Γιώργος Χατζηνικολάου
Φωτογραφίες: Δημήτρης Στουπάκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Περίκλεια Χονδροπούλου
Δημόσιες Σχέσεις/Οργάνωση Παραγωγής: Μαρία Αναματερού
Παραγωγή: Ομάδα Νάμα
Παίζουν:Τάκης Σπυριδάκης, Χριστίνα Μαριάννου, Ηλίας Βαλάσης

 

«Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας» / 4 Οκτωβρίου 2018

«Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας», του Ιρλανδού συγγραφέα Κόνορ Μακφέρσον, ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη στην Κεντρική Σκηνή του Επί Κολωνώ. Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από έναν άνδρα κοντά στα πενήντα, τον Τόμμυ, που έχει αποχωριστεί την οικογένειά του και ζει μόνος πια σε ένα τμήμα του σπιτιού του θείου του Μώρις, σε μια συνοικία του Δουβλίνου. Οι δουλειές του ποδαριού με τον κολλητό φίλο του Ντοκ, οι γκρίνιες του θείου Μώρις και οι τηλεφωνικοί καυγάδες με την πρώην γυναίκα του είναι η καθημερινότητα του αποτυχημένου και μοναχικού Τόμμυ. Το έργο αρχίζει με τον Τόμμυ να φέρνει στον εργένικο και εντελώς ακατάστατο χώρο του μια νεαρή πόρνη, την Έιμυ, που μόλις την έσωσε από άγρια επίθεση του φίλου της Κένεθ, του ανθρώπου που την έχει σπρώξει στην πορνεία. Μια σχέση αρχίζει, που θα διαταράξει την όποια ισορροπία της ζωής των πέντε χαρακτήρων και που ενδεχομένως θα εξελιχθεί σε ερωτική αλλά με εμπόδια, αναστολές και επιφυλάξεις από όλους. Μια μαύρη κωμωδία ιρλανδέζικου ρεαλισμού, που χειρίζεται με χιούμορ αλλά και τρυφερότητα τις δραματικές καταστάσεις, που φτάνουν ως την ακραία βία.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Κόνορ ΜακΦέρσον
Μετάφραση: Γιώργος Χατζηνικολάου
Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη
Δ/νση Παραγωγής, Σκηνικά & Κοστούμια: Γιώργος Χατζηνικολάου
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος  
Μουσική & Επιμέλεια ήχου: Στέλιος Γιαννουλάκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώργος Μούγιος
Παραγωγή: Ομάδα Νάμα
Παίζουν: Δημήτρης Αλεξανδρής, Ερρίκος Λίτσης, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Κατερίνα Μαούτσου, Νικόλας Μπράβος

 

Σκηνή Black Box

«Μαμά, κι εγώ δεν σ’ αγαπώ» / 13 Οκτωβρίου 2018

Οι σχέσεις μητέρας-κόρης ξετυλίγονται στον χρόνο καλύπτοντας τρεις διαφορετικές γενιές. Η προσπάθεια να φωτιστεί το σκοτεινό παρελθόν συχνά επισκιάζει το εύθραυστο παρόν. Πόσο μοιάζουμε με τους γονείς μας; Πώς θα αποφύγουμε τα λάθη τους; Πόσο μας ακολουθούν τα παιδικά τραύματα; Πώς να αγαπήσουμε τα παιδιά μας; Πώς να καταλάβουμε τους γονείς μας; Το αφήγημα της Μαργαρίτας Φρανέλη (Εκδόσεις Πατάκη, 2009) πραγματεύεται άλλοτε με λυτρωτικό χιούμορ κι άλλοτε με αγωνιώδη ενδοσκόπηση το ακανθώδες ζήτημα των ενδοοικογενειακών σχέσεων που αναζητά εν τέλει τη λύση του μέσα στη θεατρική πραγματικότητα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Μαργαρίτα Φρανέλη
Διασκευή/Σκηνοθεσία: Θανάσης Χαλκιάς
Σκηνικά/Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα
Μουσική: Κώστας Βόμβολος
Επιμέλεια Κίνησης: Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Τεχνικός σύμβουλος: Στάθης Γαλαζούλας
Φωτογραφίες: Γιάννης Ζαφείρης, Στάθης Γαλαζούλας
Teaser: Γιάννης Ζαφείρης, Θανάσης Χαλκιάς
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Ναυτίλος
Παίζουν: Ηλέκτρα Γεννατά, Μαρία Θρασυβουλίδη

 

«Κρυφός Καημός» / 10 Νοεμβρίου 2018

Η θεατρική ομάδα Tou Senpleman επιστρέφει έπειτα από μεγάλη ανταπόκριση του κοινού με το διήγημα του Ανδρέα Καρκαβίτσα, Κρυφός καημός. Το διήγημα γράφτηκε το 1885 και πρωτοδημοσιεύτηκε στις 26 Οκτωβρίου του ίδιου έτους, στο περιοδικό Εβδομάς με τίτλο «Ο Χρύσανθος». Πριν το ξέσπασμα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 υπάρχει ανάγκη ανδρών για την απελευθέρωση του γένους και τη δημιουργία ανεξάρτητου ελληνικού κράτους. Η τελευταία ελπίδα μίας πολύτεκνης οικογένειας να προσφέρει ένα μέλος της στην επανάσταση πεθαίνει με τη γέννηση ενός ακόμα θηλυκού. Ο πατέρας αποφασίζει να μεγαλώσει το κορίτσι σαν αγόρι. Η Χρυσή γίνεται Χρύσαντος και γίνεται προσφορά στην επανάσταση. Οι μάχες συμβαίνουν σε όλες τις περιοχές της Ηλίας «πόλεμος στου Λάλα, στην Πάτρα στο Σαντεμέρι στο Χλιμούτσι».

Το έργο εστιάζει στη θέση της γυναίκας και τη μη δυνατότητα επιλογής. Ο πατέρας χρησιμοποιώντας αυτή του την ιδιότητα (του δημιουργού μιας ανθρώπινης ζωής) διαπράττει ύβρη καθώς αρνείται το φύλο του παιδιού του και επιλέγει ο ίδιος να το αλλάξει. Η κόρη ως ασθενέστερο φύλο και άβουλο υποτάσσεται στην εξουσία του πατέρα και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να γίνει αυτοσκοπός η ικανοποίηση του “δημιουργού” της αφού του χρωστά τη ζωή της. Η κοπέλα γαλουχήθηκε ώστε να αντέξει τον Θεό του πολέμου μέσα από τις συνεχείς κτηνωδίες και μάχες του 1821. Δεν έχει όμως διαμορφώσει αντιστάσεις για έναν άλλο, εξίσου, ισχυρό Θεό, το Θεό του Έρωτα .Τι συμβαίνει όταν εμφανίζεται; Είναι ικανή μια κοπέλα να πάει ενάντια στη φύση της για να εκπληρώσει τις επιθυμίες του πατέρα της;

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Ανδρέας Καρκαβίτσας
Σκηνοθεσία: Νίκη Δουλγεράκη
Σκηνικά/Κοστούμια: Tou senpleman
Σχεδιασμός Φωτισμών: Παναγιώτης Δημουλέας
Φωτογραφίες: Χριστίνα Σαρλάμη
Παραγωγή: ΔΕΚΑΕΦΤΑ ΤΡΙΤΑ 
Παίζουν:  Πέλια Γιαννουλάτου, Ηλιάνα Μπαφέρου

 

«Εκατό λέξεις για το χιόνι» / 16 Νοεμβρίου 2018

Μετά τη συμμετοχή στο Off-Off Athens Festival 2018 και τη θερμή ανταπόκριση κοινού και δημοσιογράφων, η θεατρική ομάδα mammals επιστρέφει στο Επί Κολωνώ με το βραβευμένο έργο της Tatty Hennessy Εκατό λέξεις για το χιόνι, προσκαλώντας μας να συντροφεύσουμε τη Ρόρυ σε ένα αλλιώτικο ταξίδι με προορισμό τον Βόρειο Πόλο.

Ο μπαμπάς της Ρόρυ είχε ένα όνειρο. Να ταξιδέψει στον Βόρειο Πόλο. Μαζί της. Δεν πρόλαβε, όμως. Μια μέρα μετά την κηδεία του, η Ρόρυ αποφασίζει να πραγματοποιήσει το όνειρό του. Μόνη της. Βάζει στον σάκο της μια πυξίδα, μερικούς χάρτες και τις στάχτες του μπαμπά της και ξεκινάει να βρει τον δρόμο της σε έναν κόσμο που λιώνει και αλλάζει. Πρόκειται για ένα ασυνήθιστο ταξίδι ενηλικίωσης με προορισμό τον Βόρειο Πόλο, αλλά και ένα τρυφερό μάθημα ζωής. Της ζωής που φεύγει και της ζωής που μένει. Αναζητώντας το βορειότερο σημείο του πλανήτη, η Ρόρυ θα κατανοήσει πολλά, για τον εαυτό της, τον κόσμο και την εποχή μας, αλλά και θα μας αποκαλύψει πως ένα παγωμένο τοπίο μπορεί να μας μάθει πολύ περισσότερα από όσα φανταζόμαστε. Με αφοπλιστική αμεσότητα και πολύ χιούμορ, το έργο της Tatty Hennesy είναι μια μεγάλη γιορτή: της φύσης, της φιλίας, του έρωτα και της αγάπης. Αλήθεια, μπορούμε να κάνουμε ο ένας τον άλλο να χαμογελάει;

«Η αγάπη είναι το χιόνι της ζωής.
Πέφτει απαλά και βαθιά πάνω στις πληγές που άφησε η μάχη
– λευκή, πιο αγνή και από το ίδιο το χιόνι.»

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Tatty Hennessy
Μετάφραση: Ιωάννα Τζίκα
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κωχ
Σκηνικά/Κοστούμια: mammals
Φωτισμοί: Δημήτρης Κοκολινάκης
Ηχητικό τοπίο: Τάσος Καραδέδος
Φωτογραφίες: Γιώτα Παντελίδου
Video trailer: Παντελής Αναστασιάδης
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Λία Κεσοπούλου
Παραγωγή: mammals
Παίζει η Ιωάννα Τζίκα

«20 Αστικά Μονόπρακτα» / 12 Ιανουαρίου 2019

Τα Είκοσι Αστικά Μονόπρακτα της Δώρας Τσόγια παίρνουν και πάλι το δρόμο για τη σκηνή. Στο Επί Κολωνώ, με την προσθήκη νέων ιστοριών, η Μαρία Αιγινίτου σκηνοθετεί και παρουσιάζει εικόνες της πόλης, μέσα από ένα σκηνικό παιχνίδι για δύο ηθοποιούς.

Δύο άνθρωποι, ένας άνδρας και μία γυναίκα, αναζητούν το νόημα της ζωής μέσα σε πάρκα, σε πλατείες, σε μπαρ και καφενεία, στους πολυσύχναστους δρόμους μέσα στο πλήθος. Παιχνίδια της τύχης, της μνήμης ή του μυαλού άλλοτε τους φέρνουν κοντά κι άλλοτε τους χωρίζουν.  Ζουν τις μικρές τους τραγωδίες, ενίοτε και κωμωδίες, ραγίζουν, λυγίζουν και πασχίζουν να διασώσουν το χιούμορ τους. Προσφέρουν χάδια, χαμόγελα, τρόφιμα, ακόμη και χρήματα, αν χρειαστεί και στέκονται έτσι αντίκρυ, ο ένας στον άλλον, σαν να πρόκειται ν’ αγκαλιαστούν!

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Δώρα Τσόγια
Σκηνοθεσία: Μαρία Αιγινίτου|
Παίζουν: Βασιλική Σκάλκου, Γιώργος Σταυριανός

«Η Μεταμόρφωση του Κάφκα» / 3 Μαΐου 2019

Η Βίκυ Καλπάκα, η Δάφνη Καφετζή και ο Διονύσης Ποταμίτης μετά την επιτυχημένη τους παρουσία στο Adapt Festival τον Ιούνιο του 2018 με την performance: Titan Arum , το λουλούδι πτώμα, βασισμένη στη Μεταμόρφωση του Κάφκα, έρχονται στο Black Box του Επί Κολωνώ να ολοκληρώσουν την πρότασή τους πάνω στο αριστούργημα του μεγάλου συγγραφέα. Στον κόσμο του Γκρέγκορ όλα λειτουργούν ρολόι. Τα τρένα σφυρίζουν στην ώρα τους, ο μπαμπάς χτυπάει στις 5.30, η μαμά παθαίνει ασφυξία τη στιγμή που πρέπει, ο επιστάτης  πάντα αφήνει  λίγο ανοιχτό το φερμουάρ του …ώσπου μια μέρα ενώ οι ένοικοι διασκεδάζουν με την ψυχή τους και ενώ ένα κορίτσι  τους χαϊδεύει τα αυτιά, ο Γκρέγκορ Σάμσα μεταμορφώνεται σε κάτι που μοιάζει με άνθρωπο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σύλληψη-Ιδέα/Κείμενο/Σκηνοθεσία: Βίκυ Καλπάκα, Δάφνη Καφετζή, Διονύσης Ποταμίτης
Μουσική: Μάκης Παπαγαβριήλ
Εικαστική Επιμέλεια: Σμαράγδα Καφετζή
Κινησιολογική Επιμέλεια: Πέπη Ζαχαροπούλου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Ορέστης Τάτσης
Παραγωγή: PEON ΑΜΚΕ
Παίζουν: Βίκυ Καλπάκα, Δάφνη Καφετζή, Διονύσης Ποταμίτης