Η Κατερίνα Μισιχρόνη μας μιλάει για το «Αχ!» της Bijoux de Kant

Η Κατερίνα Μισιχρόνη μας μιλάει για το «Αχ!» της Bijoux de Kant

Εν αναμονή της νέας μίνι περιοδείας της παράστασης «Α!» ξανά- διαβάζοντας την Κερένια Κούκλα του Χρηστομάνου, της πάντα ενδιαφέρουσας ομάδας Bijoux de Kant, συναντήσαμε την Κατερίνα Μισιχρόνη, η οποία απάντησε στις ερωτήσεις μας για το έργο αλλά και την προοπτική που θέλει να δώσει η ομάδα στο θέατρο.

 

 Τι αφορά το έργο;

 Κ.Μ: Το έργο αφορά μια διασκευή της Κερένιας Κούκλας από την Γλυκερία Μπασδέκη συνεργάτιδα της ομάδας και του σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη. Το έργο πραγματεύεται τον έρωτα, την απώλεια, τη μοναξιά και τη μοναχικότητα. Αλλά κυρίως και ουσιαστικά τον έρωτα και το δράμα του. Ο έρωτας είναι εκ φύσεως ένα δράμα από την άποψη των αντιφάσεων που ενυπάρχουν σε αυτόν.

Με ποιο κριτήριο έγινε η επιλογή του συγκεκριμμένου έργου;

Κ.Μ: Ο σκηνοθέτης της ομάδας Γ. Σκουρλέτης είναι βαθιά ρομαντικός. Τον αφορούν θέματα βαθιά ρομαντικά κι άμεσα συνδεδεμένα με τον έρωτα. Και η Κερένια Κούκλα είναι ένα από αυτά.

Τι προστίθεται ή τι αφαιρείται με την διασκευή του έργου από την Γλ. Μπασδέκη;

Κ.Μ: Έχει κρατηθεί η πλοκή του έργου αλλά η Γλυκερία Μπασδέκη έχει κάνει αλλαγές ως προς τη γλώσσα του. Ως ποιήτρια την έχει κάνει πιο ποιητική.

Τι συμβολίζει η κερένια κούκλα για τους υπόλοιπους ήρωες;

Κ.Μ: Η Κερένια Κούκλα για μένα φέρνει τον λόγο. Είναι ένα αγέννητο πλάσμα με σφοδρή επιθυμία να γεννηθεί και να ξαναγεννηθεί. Είναι καταλύτης ώστε να ειπωθεί η ιστορία για να μπορέσει να γεννηθεί.

Τι σε δυσκόλεψε και τι σε βοήθησε στο έργο;

Κ.Μ: Η κερένια κούκλα είναι καθηλωμένη στην μεγαλύτερη διάρκεια του έργου. Η μόνη κινητικότητά της είναι στο λόγο. Ο τρόπος που φέρει και εκφέρει τον Λόγο. Αυτό από την μία με δυσκόλεψε και από την άλλη ήταν ένα κίνητρο να διερευνήσω ακόμα περισσότερο τον εαυτό μου και τις δυνατότητες μου. Εχω χορευτική παιδεία και ήταν κέρδος για μένα ως καλλιτέχνη να προσδώσω κίνηση μέσα από τον λόγο μου. Αλλωστε αυτό είναι χαρακτηριστικό του σκηνοθέτη μας (Γ. Σκουρλέτης). Σε βοηθάει και σε ωθεί να εξερευνήσεις τις δυνατότητες σου.

 

Ποια λέξη η φράση θα κρατούσες από το έργο;

Κ.Μ: Ίσως την φράση  «και θα ξανάρθω μάνα».

Πως είναι η συνεργασία στην ομάδα;

Κ.Μ: Συνεργάζομαι πλέον μόνιμα στην ομάδα. Ο Σκουρλέτης είναι ένας σκηνοθέτης που σου δίνει χώρο και ελευθερία. Τίποτε δεν κλειδώνει από πριν. Συνδιαλέγεται καθημερινά και όλα λέγονται και αποφασίζονται σε μια ροή που χτίζεται καθημερινά.

Υπήρξαν αλλαγές στην διανομή και στον χώρο. Σας επηρέασαν;

 Κ.Μ: Η αλήθεια είναι ότι με τις αλλαγές στην διανομή και στον χώρο υπήρξε η ίδια δομή αλλά  με  νέες συνθήκες και μια νέα δυναμική. Ο Δ. Μοθωναίος και η Μ. Συνατσάκη είναι δυο παρουσίες που έφεραν την δική τους ενέργεια στην παράσταση. Ο Δ. Μοθωναίος έχει πολύ ωραία κίνηση. Και η Μ. Συνατσάκη έχει την δική της ενέργεια. Όπως είπα και πριν ο σκηνοθέτης δίνει στους ηθοποιούς τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τις δυνατότητές τους. Και αυτό είναι το κέρδος.

Όσον αφορά το χώρο υπήρχαν αλλαγές στην ακουστική του χώρου, καθώς το Θέατρο του Πειραιά διαφέρει από το Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Το δε Θέατρο Πειραιά έχει μια ζεστασιά η οποία σε βοηθάει, δεν σε πνίγει ούτε σε τρομάζει.

Τι σχέδια έχετε για το καλοκαίρι;

Κ.Μ: Θα πάμε περιοδεία κατ' αρχήν στην Πάτρα, στη Θεσσαλονικη, στον Ελαιώνα και στις Κυκλάδες και αργότερα ίσως και σε άλλα μέρη.

Αφού την ευχαριστήσαμε θερμά, που μέσα στον πυρετό της προετοιμασίας βρήκε λίγο χρόνο να μας μιλήσει, ευχόμαστε σε όλη την ομάδα καλή επιτυχία στην περιοδεία τους.

 

Πληροφορίες για την παράσταση: http://www.debop.gr/events/ax-ksana-diavazodas-tin-kerenia-koukla-tou-xristomanou-bijoux-de-kant

 

Μαρία Μπάκη